Nu vă păcăliți: pâinea integrală îngrașă la fel ca pâinea albă – dr. Mihaela Bilic

Toată pâinea este la fel din punct de vedere al caloriilor. Nu există pâine dietetică, oricât de mult am vrea să credem asta.

Conținutul caloric este important în mod deosebit pentru persoanele care țin cură de slăbire.

Painea integrala ingrasa la fel de mult ca painea alba

Painea integrala ingrasa la fel de mult ca painea alba

Pâinea îngrașă, și de aceea mulți vor să facă alegeri bune la acest capitol. Partea proastă este că toate sortimentele de pâine au o densitate energetică similară.

Unii optează pentru pâinea integrală, pâinea neagră sau pâinea cu tărâțe. Cred că aceste variante sunt mai „light” atunci când ești la dietă.

Alții au impresia că pâinea prăjită îngrașă mai puțin decât pâinea proaspătă.

Toată pâinea îngrașă la fel

Nutriționistul Mihaela Bilic lspune că nu există nicio diferență majoră între aceste tipuri de pâine, cel puțin la capitolul calorii.

„Când vine vorba de pâine, trebuie să știți că toată îngrașă la fel, indiferent că este albă sau neagră, proaspătă sau prăjită, cu drojdie sau cu maia, simplă sau semințe”.

Este adevărat că unele sortimente de pâine sunt mai dezirabile în orice dietă, datorită fibrelor.

Cât contează conținutul de fibre

Pâinea cu tărâțe sau pâinea integrală aduc un aport mai mare de fibre. Acesta este binevenit într-un regim de slăbit, deoarece stimulează tranzitul intestinal și mențin sațietatea mai mult timp.

Totodată, fibrele ajută la eliminarea excesului de colesterol.

Dar aportul de fibre nu modifică deloc aportul de calorii din acea pâine.

Pâinea care are mai multe fibre nu este cu mult mai avantajoasă deoarece fibrele nu au rol nutritiv, ci doar digestiv.

Citește și - Cum să mănânci pâine fără să te îngrași – sfaturile experților

Cât contează conținutul de vitamine și minerale

Același lucru îl putem spune și despre pâinea integrală. Deși are o compoziție mai bogată în vitamine B și minerale, gradul de absorbție este destul de mic.

„Ele nu pot fi absorbite din cauza fitaților prezenți în cereale – deci mare avantaj nutrițional nu există!”

Dr. Bilic ne dă o veste și mai proastă când vine vorba de pâinea prăjită. Plăcerea de a mânca toast vine cu un preț: creșterea numărului de calorii.

Prin eliminarea apei și procesul de deshidratare se concentrează nutrienții. Același lucru se petrece și în cazul fructelor uscate.

Citește și - Mâncați pâine de secară! Secara nu a fost și nu poate fi modificată genetic – prof. Ovidiu Bojor

Pâinea prăjită are mai multe calorii

Deși pâinea uscată este mai subțire și mai ușoară, are cu 100 de calorii mai multe decât pâinea obișnuită.

Dacă pâinea proaspătă are 240 de calorii per suta de grame, pâinea prăjită are 340 de calorii.

O felie de pâine, indiferent de care ar fi ea, are în medie 80 de calorii.

Pâinea prăjită are totuși un atu. Se digeră mai ușor și nu produce balonare. Din acest motiv o tolerează bine și persoanele care au probleme cu stomacul.

Aceleași beneficii le are și pâinea învechită.

Dr. Bilic ne sfătuiește doar să rumenim ușor pâinea, și nu să o lăsăm să se înnegrească, deoarece poate deveni toxică din cauza conținutului de acrilamidă

Citește și - 10 lucruri inedite pe care le poți face cu o felie de pâine!

Sursă articol: Mihaela Bilic, Pâinea îngrașă la fel, doar gustul diferă: https://www.facebook.com/mihaela.bilic

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.