Cum și de ce să congelezi avocado

Avocado este un fruct foarte hrănitor și versatil. Are însă un dezavantaj: fie este crud, fie prea copt.

Cum si de ce sa congelezi avocado

Cum si de ce sa congelezi avocado

De ce să congelezi avocado

Este greu să nimerești un avocado perfect.

Dacă este crud, nu îl poți folosi când ai nevoie de el. Trebuie să aștepți. 

Dacă îl scapi din atenție, riști să te trezești cu el terciut și înnegrit.

O soluție mai bună de a păstra avocado în stare bună este să îl congelezi.

Dacă ați găsit avocado la ofertă și arată bine, grăbiți-vă să îl băgați la congelator. Astfel îl veți puteți folosi ori de câte ori aveți nevoie.

Avocado congelat după metoda de mai jos își păstrează prospețimea și gustul și nu se oxidează.

Îl plus, este bine porționat și îl puteți utiliza mai ușor.

Citește și – Cremă de ciocolată pe bază de avocado – foarte sănătoasă pentru inimă

Cum să congelezi avocado

Nu congelați niciodată fructul întreg, deoarece nu veți mai putea să îl curățați cum trebuie de coajă.

Aveți nevoie de avocado și lămâi.

Nu trebuie să folosiți cantități exacte. Însă ca regulă de urmat, puteți utiliza 2 lingurițe de suc de lămâie la fiecare avocado mare, sau 1 linguriță de suc de lămâie la un avocado mai mic.

Tăiați fructele de avocado în două și eliminați sâmburii. Cu o linguriță, scoateți toată pulpa din interior, adică miezul de avocado.

Puneți pulpa de avocado într-un blender (mini-robot eventual) împreună cu sucul de lămâie, în proporțiile sugerate mai sus.

Mixați până rezultă o pastă omogenă.

Sucul de lămâie împiedică oxidarea sau înnegrirea miezului de avocado. În plus, ajută la conservarea lui și îi dă o armă deosebită.

Transferați pasta de avocado obținută în tăvița cu orificii pentru cuburi de gheață.

Introduceți tăvița în congelator. După ce au congelat, scoateți-le din orificii și mutați-le în pungi cu sigiliu, pentru congelator.

Astfel veți avea avocado gata pasat, bine porționat, la dispoziție oricând.

Citește și – Pastă de avocado pentru micul-dejun

Utilizări și beneficii

„Cuburile” de avocado se scot din congelator și se lasă la dezghețat. Le puteți utiliza în diverse rețete care necesită grăsime, precum unt sau ulei.

O altă idee ar fi să folosiți avocado congelat la prepararea unei înghețate vegane. Mixați cuburile congelate într-un blender puternic. Puteți adăuga eventual și câteva bucăți de banană congelată.

Veți vedea că fructele se transformă într-o cremă fină și rece, ca o înghețată.

Citește și – Înghețată hrănitoare pentru copii, din avocado

Avocado este un aliment cu o densitate nutrițională impresionantă.

Este o sursă de grăsime sănătoasă în dietele Mediteraneene și nu numai.

Avocado conține vitamine din grupul B și minerale.

Are o densitate energetică mică, de doar 80 de kilocalorii per porție. Consumatorii de avocado au un aport mai mare de fibre, vitamina E, vitamina K, potasiu și magneziu.

Majoritatea oamenilor servesc circa o jumătate de avocado pe zi.

Acest fruct este bogat în acizi grași mononesaturați și polinesaturați. Cel mai predominant este acidul oleic, care se găsește și în uleiul de măsline.

Consumul de avocado îmbunătățește sănătatea cardiometabolică, ajută la controlul greutății corporale.

Un avocado pe zi în cadrul unei diete benefice pentru inimă ajută la reducerea colesterolului LDL la adulții cu supraponderalite și obezitate.

O altă calitate importantă a acestui fruct este că mărește absorbția carotenoidelor din dietă (luteină și zeaxantină), care protejează retina și vederea.

Surse articol:

1. Gloria, How to Freeze Avocados, The Greedy Vegan: https://thegreedyvegan.com/how-to-freeze-avocados/
2. Nikki A. Ford and Ann G. Liu, The Forgotten Fruit: A Case for Consuming Avocado Within the Traditional Mediterranean Diet, Front Nutr. 2020; 7: 78: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7272688/
3. Li Wang, Ling Ta, Lei Hao, Todd H Stanley, Kuan-Hsun Huang, Joshua D Lambert, Penny M Kris-Etherton, A Moderate-Fat Diet with One Avocado per Day Increases Plasma Antioxidants and Decreases the Oxidation of Small, Dense LDL in Adults with Overweight and Obesity: A Randomized Controlled Trial, J Nutr. 2020 Feb 1;150(2):276-284: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31616932/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.