Cum să folosești bananele în locul oului sau untului sau la gătit

Bananele sunt atât de versatile, încât poți înlocui cu ele oul sau untul la gătit.

Textura lor cremoasă și consistentă le face ideale pentru prăjituri, checuri și creme.

Cum sa folosesti bananele in locul oului sau untului sau la gatit

Cum sa folosesti bananele in locul oului sau untului sau la gatit: Kamran Aydinov Wirestock – Freepik.com

Ce beneficii au bananele 

Delicioase și consistente, bananele sunt fructe ideale pentru gustări.

Deși sunt bogate în calorii (90 de calorii/100 g.), conțin diverși nutrienți valoroși, precum fibre, vitamina B6, vitamina C, potasiu, cupru, mangan și magneziu.

Zaharurile din banane sunt zaharuri simple (fructoză și zaharoză), care cresc rapid nivelul de energie al corpului.

Sunt revigorante și sățioase, ideale pentru sportivi, copiii anemici sau subnutriți.

Fibrele susțin tranzitul intestinal regulat.

Banana conține de asemenea antioxidanți în cantități mici, precum luteină, zeaxantină și beta-caroten.

Cum să folosești bananele la gătit

Bananele pot fi pasate și adăugate în diverse tipuri de aluaturi. Pot fi folosite felii sau tăiate cubulețe.

Dacă ați găsit rețete în care bananele sunt folosite în gramaje, orientativ 500 de grame de banane echivalează cu 3 banane medii sau 4 banane mici.

Cum sa folosesti bananele la gatit

Cum sa folosesti bananele la gatit

Banane în loc de ouă

Bananele pasate sunt un bun substituent pentru ouă, deoarece au o textură umedă, pufoasă și dau volum.

Nu leagă compozițiile, nici nu le face să crească, ci doar le dă frăgezime.

O banană pasată poate înlocui un ou integral sau doar un albuș. Fructul trebuie să fie foarte bine copt și foarte bine pasat.

Citește și – Cu ce putem înlocui ouăle în rețete – idei surprinzătoare!

Le puteți include în compozițiile de budincă, brioșe, checuri, tarte sau prăjituri.

Dat fiind că au un gust dulce concentrat, puteți ajusta cantitatea de zahăr indicată în rețeta pe care o preparați.

Pentru fiecare banană folosită puteți reduce cantitatea de zahăr cu 1 linguriță. Sau puteți renunța complet la zahăr, dacă bananele sunt foarte coapte.

Bananele fac o pereche bună cu aroma de vanilie sau de lămâie, dar și cu esența de rom sau migdale.

Întrucât se oxidează repede, bananele pasate pot înnegri aluaturile de culoare deschisă. Luați în considerare acest aspect.

Bananele pasate pot fi adăugate în terciurile de cereale fierte, în smoothie-uri sau piureuri pentru bebeluși.

Banane în loc de unt sau ulei

Nu doar oul, ci și untul și uleiul pot fi înlocuite în rețetele de post cu banane. Folosiți o cantitate egală de banane în locul untului.

¾ cană de banane pasate înlocuiesc 1 cană de ulei în aluaturile de brioșe, prăjituri sau checuri.

Banane congelate pentru înghețată

Din bananele congelate putem obține o înghețată naturală delicioasă. Tăiați câteva banane bucăți și congelați-le în pungi.

Puneți-le așa congelate în vasul blenderului și mixați până se transformă într-o cremă pufoasă.

Le puteți folosi și la smoothie-uri.

Rețete inedite cu banane:

Biluțe din biscuiți, banane și nucă de cocos

Prăjitură fără zahăr, cu banane 

Ruladă de biscuiți cu banane

Înghețată vegetală din banane

Desert raw-vegan cu banane – doar 3 ingrediente

„Lapte” de banane – fără multe calorii, grăsimi sau gluten

Surse articol:

1. Peggy Trowbridge Filippone, How to Cook with Bananas, The Spruce Eats: https://www.thespruceeats.com/banana-equivalents-1807459
2. Ariane Resnick, Eight Egg Substitutes for Baking and How to Use Them Most Effectively, The Spruce Eats: https://www.thespruceeats.com/substitute-for-eggs-in-a-recipe-3378601
3. Nutrition and You, Banana Fruit Nutrition Facts: https://www.nutrition-and-you.com/banana-fruit.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.