3 exerciții simple pentru corectarea cocoașei spatelui

Persoanele care petrec mult timp în poziție de șezut pot descoperi că exerciții simple precum cele învățate la școala primară pot ajuta la corectarea posturii greșite.

În rândurile care urmează vă prezentăm câteva exerciții de întindere recomandate pentru îndreptarea spatelui la persoanele cu cocoașă sau cifoză.

3 exercitii simple pentru corectarea cocoasei spatelui

3 exercitii simple pentru corectarea cocoasei spatelui: Macrovector – Freepik.com

Curbarea anormală a spatelui 

Cifoza este o curbare înainte a spatelui, care formează un fel de cocoașă între omoplați.

Această poziție incorectă a spatelui creează o deformare care pune presiune pe coloană și care poate afecta respirația.

Dr. Fredrick Wilson de la Center for Spine Health – Clinica Cleveland, spune că acea cocoașă din partea superioară a spatelui poate să apară la adolescenți sau la vârsta mijlocie.

Deși este întâlnită la toate categoriile de persoane, cele mai afectate sunt femeile în vârstă.

Cifoza datorată îmbătrânirii apare din cauza slăbirii oaselor coloanei vertebrale, care ajung să se comprime sau să trosnească.

Cauze posibile

Cifoza poate să apară din mai multe cauze:

  • fracturi de compresie
  • osteoporoză
  • artrită
  • boala discului degenerativ
  • maladia Scheuermann
  • defecte de naștere
  • sindroame
  • cancer sau tratamente anticancer

Postura incorectă duce la cocoșarea spatelui

Însă postura proastă este cea mai comună cauză.

Mișcările repetate de aplecare înainte sau în jos în timp ce stăm la computer pot duce la o curbarea anormală a vertebrelor superioare și formarea unei mase de țesut la baza gâtului.

Postura incorectă este caracteristică secolului actual, în contextul ratei crescute de sedentarism, lucru la birou și statul prelungit în fața computerelor.

Complicații ale cifozei

Cifoza severă poate curba coloana vertebrală, provocând oboseală la nivelul gâtului, dureri de spate și rigiditate. Totodată, din cauză că pune presiune pe plămâni, poate afecta capacitatea respiratorie.

Alte probleme asociate cu cifoza severă sunt:

  • limitarea funcțiilor fizice
  • slăbirea mușchilor de la nivelul spatelui
  • îngreunarea mersului
  • probleme digestive
  • afectarea imaginii corpului

Există totuși anumite exerciții prin care putem preveni cocoașa spatelui.

Citește și – 6 Exerciții contra durerilor de spate, pentru cei care stau mult pe scaun

Trei exerciții pentru corectarea cocoașei

Jasper Hulscher, director al „Milton and Fornham Chiropractic Clinics” arată trei tipuri de exerciții simple care pot ajuta la înlăturarea cocoașei.

Cele mai eficiente sunt exercițiile care întind coloana toracică, întăresc mușchii gâtului și umerilor și ajută la corectarea poziției spatelui.

Exercițiul nr. 1: „Y-W-T-L”

Acest exercițiu ajută la întindierea coloanei toracice de sus până jos, prin poziționarea mâinilor în forma literelor Y-W-T-L.

Ridicați mâinile în aer, cu degetele palmelor în sus. Aceasta este poziția „Y”. Trageți brațele puțin în spate și rămâneți în această poziție 30 de secunde.

Mișcați apoi brațele în jos până la jumătate, cu coatele îndreptate în jos. Trageți brațele în spate și și țineți-le timp de 30 de secunde. Aceasta este poziția „W”.

Întindeți apoi brațele în lateral, în formă de „T”, trăgând brațele cât mai mult în spate, ținându-le așa 30 de secunde.

Ultimul pas este să mișcați brațele în poziția „L”, cu coatele la nivelul lor. Trageți brațele în spate și stați 30 de secunde așa.

Exercițiul nr. 2

Puneți mâinile la spate și apucați cu mâna dreaptă încheietura mâinii stângi. Îndreptați apoi coatele și trageți brațele în spate de câteva ori.

Înclinați apoi capul pe spate și stați acolo 30 de secunde. Respirați profund.

Exercițiul nr. 3

Așezați-vă în picioare în fața unui perete, cât mai aproape de el. Întindeți complet mâna dreaptă sus pe perete.

Întoarceți capul la dreapta spre braț și înclinați capul pe spate. Stați în această poziție 15 secunde, apoi repetați procedeul de 3 ori.

Atenție să nu amețiți.

Procedați la fel și cu partea stângă a corpului.

Pentru eliminarea cocoașei din spatele gâtului trebuie să facem exerciții de întărire a mușchilor spatelui.

Pentru tonifierea mușchilor gâtului, faceți împingeri ale bărbiei în jos, spre piept.

Pentru tonifierea mușchilor spatelui superior, strângeți omoplații.

Faceți „flotări” stând în picioare, folosindu-vă de un perete. Acest exercițiu ajută umerii să treacă peste mâini.

CItește și – Exercițiile fizice ard calorii, îmbunătățesc memoria, previn decesul prematur

Sursa:

Surse articol:

1. Regina Maria, Cifoza: https://www.reginamaria.ro/utile/dictionar-de-afectiuni/cifoza
2. Mayo Clinic, Kyphosis: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/kyphosis/symptoms-causes/syc-20374205
3. Joseph Mercola, Easy Neck Strain From Faulty Posture: https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/02/12/neck-hump.aspx?ui=6ac1fb1b602ac592785892c759ca2b2ef008e5a7c93baacd7774d56e6e163333&sd=20201112&cid_source=dnl&cid_medium=email&cid_content=art2HL&cid=20210212&mid=DM790993&rid=1081813755

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.