Ceai din scorțișoară pentru întărirea imunității

Bazat pe studii științifice

Cu toții avem nevoie de o stimulare a imunității în sezonul rece. Un mijloc simplu prin care putem face acest lucru este consumul de ceaiuri medicinale.

Trei plante care au capacitatea de a crește rezistența organismului la agenții infecțioși le veți descoperi în rețeta de ceai de mai jos.

Ceai din scorțișoară pentru întărirea imunității

Ceai din scorțișoară pentru întărirea imunității

Ceaiurile sunt mai ușor de consumat în perioada de iarnă deoarece încălzesc corpul și dau o senzație de confort.

În funcție de starea noastră de sănătate, putem alege diverse plante pe care să le includem în rutina zilnică.

Pe lângă beneficiile pe care le aduc sănătății, aceste plante sunt super-aromate și creează un miros plăcut în casă.

Ceai pentru imunitate din 3 plante

Toate plantele se pot procura de la magazinele naturiste.

Ingrediente

  • 1 baton de scorțișoară
  • 1 linguriță de rădăcină de lemn dulce
  • 2 linguri de rădăcină de astragalus
  • 2 litri de apă

Mod de preparare

Rupeți batonul de scorțișoară în bucăți mici. Puneți-le într-o crăticioară. Adăugați rădăcinile de lemn dulce și astragalus. Turnați apa peste ele și așezați vasul pe foc.

Aduceți la punctul de fierbere apoi stingeți focul. Lăsați plantele la infuzat sub capac timp câteva ore pe aragaz.

După ce au trecut 2-3 ore, strecurați ceaiul.

Îl puteți reîncălzi ușor. Adăugați puțin suc de lămâie dacă doriți.

Scorțișoara și lemnul dulce îndulcesc ceaiul și nu este nevoie de miere sau alți îndulcitori.

Se pot consuma câte 1-2 căni de ceai pe zi.

Citește și – 5 plante care întăresc imunitatea la boli (dovedite științific)

Beneficiile plantelor din ceai

Scorțișoara este un copac tropical folosit în sistemele de medicină tradiționale și moderne.

Este de asemenea una din cele mai uzitate mirodenii în preparatele culinare.

Conține uleiuri și derivați: cinamaldehidă, acid cinamic, cinamat.

Are efecte imunomodulatoare. Studiile recente au descoperit că protejează împotriva bolilor autoimune și a alergiilor.

A fost studiată împotriva unor bacterii patogene și fungi precum Stafilococul auriu, Escherichia coli, specii de Candida și Aspergillus.

Studiile in vitro și pe animale au arătat că scorțișoara are proprietăți antioxidante, antiinflamatoare, antivirale, antimicrobiene, antidibetice și anticancerigene.

Scade colesterolul și zahărul din sânge. S-a dovedit protectoare și împotriva bolilor neurologice, precum Alzheimer sau Parkinson.

Chiar dacă scorțișoara este foarte utilă sănătății, nu trebuie să exagerăm, căci poate deveni toxică, din cauza conținutului de cumarină.

Există două tipuri de scorțișoară: chinezească și indiană. Cea chinezească (Cassia) are o cantitate mai mare de cumarină decât cea indiană (Ceylon).

Nu trebuie consumată în doze mai mari de ½ linguriță pe zi. Scorțișoara Ceylon are un grad mai bun de tolerablitate, însă nici aceasta nu trebuie administrată excesiv.

Citește și – Tonic pentru imunitate, din condimentele pe care le ai în casă

Astragalus este o plantă din medicina chineză folosită pentru prevenirea și tratarea multor boli.

Are efecte revigorante și imunostimulatoare.

Reglează și stimulează funcția sistemului imunitar. Favorizează proliferarea celulelor imunitare. Stimulează eliberarea de citokine. Afectează secreția imunoglobulinei.

Este o plantă anti-îmbătrânire, protectoare împotriva radiațiilor și antitumorală.

În plus, are efecte antivirale, antimicrobiene, și antidiabetice.

O altă plantă importantă din medicina chineză tradițională este lemnul dulce.

A dovedit activități imunomodulatoare și antitumorale. Polizaharidele pe care le conține sunt răspunzătoare pentru efectul de modulare a sistemului imunitar.

Peste 20 de triterpenoizi și aproape 300 de flavonoizi au fost izolați din rădăcina de lemn dulce.

Cercetările recente au demonstrat că acești compuși au proprietăți antivirale, antimicrobiene, antiinflamatoare și antitumorale.

Lemnul dulce previne infecțiile virale și ameliorează simptomele de răceală și gripă. Este deosebit de util în tuse și durerile în gât.

Împiedică pătrunderea virusului SARS-CoV-2 în celule și inhibă replicarea acestuia.

Rădăcina de lemn-dulce în doze mari poate avea ca efect secundar creșterea tensiunii arteriale și scăderea potasiului din sânge.

Citește și – Apa cu usturoi crește imunitatea organismului și remediază o mulțime de boli

Surse articol:

1. Tammy Trayer, Cinnamon licorice tea to boost your immune system, Traditional Cooking School: https://traditionalcookingschool.com/food-preparation/recipes/immune-boosting-tea-or-kefir/
2. Rao PV, Gan SH. Cinnamon: a multifaceted medicinal plant. Evid Based Complement Alternat Med. 2014;2014:642942. doi: 10.1155/2014/642942. Epub 2014 Apr 10. PMID: 24817901; PMCID: PMC4003790: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24817901/
3. Gruenwald J, Freder J, Armbruester N. Cinnamon and health. Crit Rev Food Sci Nutr. 2010 Oct;50(9):822-34. doi: 10.1080/10408390902773052. PMID: 20924865: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20924865/
4. Pahan S, Pahan K. Can cinnamon spice down autoimmune diseases?. J Clin Exp Immunol. 2020;5(6):252-258. doi:10.33140/jcei.05.06.01: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7720887/
5. Kawatra P, Rajagopalan R. Cinnamon: Mystic powers of a minute ingredient. Pharmacognosy Res. 2015;7(Suppl 1):S1-S6. doi:10.4103/0974-8490.157990: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4466762/
6. Zheng Y, Ren W, Zhang L, Zhang Y, Liu D, Liu Y. A Review of the Pharmacological Action of Astragalus Polysaccharide. Front Pharmacol. 2020;11:349. Published 2020 Mar 24. doi:10.3389/fphar.2020.00349: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7105737/
7. Ayeka PA, Bian Y, Githaiga PM, Zhao Y. The immunomodulatory activities of licorice polysaccharides (Glycyrrhiza uralensis Fisch.) in CT 26 tumor-bearing mice. BMC Complement Altern Med. 2017;17(1):536. Published 2017 Dec 15. doi:10.1186/s12906-017-2030-7: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5732493/
8. Wang L, Yang R, Yuan B, Liu Y, Liu C. The antiviral and antimicrobial activities of licorice, a widely-used Chinese herb. Acta Pharm Sin B. 2015;5(4):310-315. doi:10.1016/j.apsb.2015.05.005: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4629407/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.