Cel mai bun ceai medicinal pentru dormit

Formula de ceai prezentată mai jos este creată special pentru persoanele care au au probleme cu somnul și nu pot dormi.

Conține trei plante cunoscute pentru efectele lor sedative și calmante, care induc o stare de relaxare și ajută la obținerea unui somn odihnitor.

Cel mai bun ceai medicinal pentru dormit

Cel mai bun ceai medicinal pentru dormit: Marco Verch Professional Photographer

Ceai pentru dormit – rețetă

La 1 litru de apă se folosesc de regulă 4-5 linguri de plante uscate.

În funcție de cât de „tari” sunt plantele, unele pot fi folosite în doze mai mari, altele în doze mai mici, ca în rețeta de mai jos.

Ingrediente

  • 3 linguri de flori de mușețel uscate
  • 1 lingură de frunze de roință uscate
  • 1 lingură de lavandă uscată
  • 4 ½ căni de apă

Mod de preparare

Puneți apa într-un ibric sau într-o crăticioară, pe foc. Aduceți la punctul de fierbere. Reduceți temperatura la minim și când apa a încetat să mai clocotească, adăugați plantele.

Amestecați și puneți capacul. Lăsați plantele să fiarbă la foc mic timp de 5-15 minute.

Cu cât mai mult stau plantele pe foc, cu atât mai concentrat va fi ceaiul.

Când considerați că este gata, strecurați ceaiul. Beți câte o cană seara, înainte de culcare.

Păstrați restul într-un borcan de sticlă, în frigider. Rezistă la rece 3-4 zile. îl puteți reîncălzi în ibric înainte de fiecare utilizare.

Citește și – Ceai calmant pentru nervozitate, depresie, insomnie, stres

Beneficiile plantelor din formula de ceai

Această formulă de ceai este una din cele mai eficiente, deoarece conține trei din cele mai bune plante sedative.

Mușețelul, roinița și lavanda fac un trio excelent contra insomniei!

Mușețelul

Florile de mușețel sunt foarte intens studiate.

Cercetătorii au descoperit că acestea conțin apigenină, un antioxidant din clasa flavonoizilor, care se leagă de receptorii din creier și induc o stare de somnolență.

Mușețelul mai conține și alți flavonoizi, precum luteolină, dar și sesquiterpeni, sesquiterpenelactoni și uleiuri volatile.

În medicina tradițională, mușețelul este folosit ca sedativ și calmant al tractului gastrointestinal.

Ajută în colici, tulburări stomacale, digestie dificilă, greață, diaree, colici, isterie, insomnie, menstruații dureroase, inflamații ale tractului urinar.

Studiile au arătat că proprietățile sale sunt mult mai diverse: antiinflamatoare, antiseptice, antispasmodice, sudorifice, analgezice, antimicrobiene, virucide, imunomodulatoare, anti-hiperglicemiante, antistres, anti-anxiolitice, anticancerigene, anti-ulcerogene, hepatoprotectoare, uterotonice.

Citește și – Tratament naturist pentru insomnie

Roinița

Roinița este o plantă cu o aromă foarte plăcută de lămâie. Face face din familia mentei.

La fel ca mușețelul, roinița conține antixoidanți importanți, precum flavinoide, triterpenoide și acizi fenolici.

Utilizările tradiționale ale roiniței sunt documentate mai ales în Europa, zona mediteraneană și țările din Orientul Mijlociu.

Compușii izolați din această plantă au demonstrat efecte anxiolitice, antivirale și antispasmodice.

Planta are efecte benefice asupra dispoziției, cogniției și memoriei.

Cercetătorii au descoperit că conține 3 compuși speciali care combat anxietatea: acidul rosmarinic, acidul ursolic, acidul oleanolic.

Aceștia interacționează cu neurotransmițătorii din creier și ajută la calmarea anxietății, favorizând instalarea somnului.

Lavanda

Nici o formulă de ceai sedativ nu ar fi completă fără lavandă.

Studiile pe animale și oameni sugerează că planta are proprietăți anxiolitice, sedatie, anticonvulsive, neuroprotectoare și stabilizatoare ale dispoziției.

Are diverse utilizări în medicina tradițională: relaxarea organismului, tratarea infecțiilor cu paraziți, a arsurilor și spasmelor.

Lavanda afectează sistemul limbic care influențează răspunsul mental la stres.

Persoanele cu o minte agitată sau hiperactivă din cauza stresului, au dificultăți în a adormi sau a dormi noaptea.

Doar simpla mirosire a parfumului ei produce efecte calmante profunde asupra creierului.

De aceea lavanda poate fi de mare ajutor în stres, anxietate și insomnie, mai ales sub formă de aromaterapie.

Un studiu publicat în 2019 în jurnalul „Phytomedicine” a arătat că inhalarea uleiului esențial de lavandă poate fi o opțiune terapeutică sigură, simplă și ieftină în tulburările neurologice.

Citește și – Pentru ca omul să poată dormi, trebuie să aibă pace în suflet – Părintele Simeon Kraiopoulos

Precauții și contraindicații

Plantele medicinale nu sunt alimente. Ele nu trebuie folosite pe termen lung, ci rotate.

Consultați medicul înainte de a folosi un anumit ceai sau preparat din plante, mai ales dacă sunteți sub tratament cu medicamente sau aveți o boală cronică.

Femeile trebuie de asemenea să ceară sfatul medicului dacă sunt însărcinate sau gravide.

Surse articol:

1. Ompal Singh, Zakia Khanam, Neelam Misra, and Manoj Kumar Srivastava, Chamomile (Matricaria chamomilla L.): An overview, Pharmacogn Rev. 2011 Jan-Jun; 5(9): 82–95: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3210003/
2, Chamomile, Drugs and Lactation Database (LactMed) [Internet]. Bethesda (MD): National Library of Medicine (US); 2006–2021 Feb 15: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30000867/
3. Mary’s Nest, The Best Homemade Medicinal Herb Tea Recipe for a Great Night’s Sleep: https://www.youtube.com/watch?v=VJmoqrufDM4&ab_channel=Mary%27sNestMary%27sNestVerificat
4. Abolfazl Shakeri, Amirhossein Sahebkar, Behjat Javadi, Melissa officinalis L. – A review of its traditional uses, phytochemistry and pharmacology, J Ethnopharmacol. 2016 Jul 21;188:204-28: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27167460/
5. Davide Donelli, Michele Antonelli, Caterina Bellinazzi, Gian Franco Gensini, Fabio Firenzuoli, Effects of lavender on anxiety: A systematic review and meta-analysis, Phytomedicine. 2019 Dec;65:153099: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31655395/
6. Peir Hossein Koulivand, Maryam Khaleghi Ghadiri, and Ali Gorji, Lavender and the Nervous System, Evid Based Complement Alternat Med. 2013; 2013: 681304: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3612440/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.