Tonic din pătrunjel, lămâie și fenicul

Vreți un ceai aromat și plăcut la gust, dar care să îți aducă și beneficii sănătății? Încearcă acest tonic din pătrunjel, lămâie și fenicul. Poate fi servit atât vara, ca băutură răcoritoare, cât și în sezonul rece.

Este util împotriva crampelor și a balonării. Are efecte antibacteriene. Stimulează secrețiile biliare și implicit ajută la descompunerea grăsimilor.

Tonic de patrunjel, lamaie si fenicul

Tonic de patrunjel, lamaie si fenicul: Racool studio – www.freepik.com

TONIC DIN PĂTRUNJEL, LĂMÂIE ȘI FENICUL – rețetă 

Ingrediente

  • ¼ cană de pătrunjel verde tocat mărunt
  • 1 linguriță de semințe de fenicul
  • ¼ lămâie
  • 1 linguriță de miere
  • 1 cană de apă fierbinte

Mod de preparare

Tocați pătrunjelul mărunt și puneți-l într-un bol. Adăugați semințele de fenicul și turnați peste ingrediente apa clocotită. Acoperiți vasul și lăsați la infuzați 10 minute, apoi strecurați.

Când se răcorește, adaugă sucul de lămâie și mierea de albine.

Ce este feniculul

Feniculul este o plantă înrudită cu pătrunjelul, mărarul, coriandrul și morcovul. Este crocant și dulceag, popular în bucătăria mediteraneană și franțuzească. De ceva timp se găsește și în hipermarketurile de la noi.

Nutrienții prin care se remarcă sunt vitamina, C, molibdenul, fibrele și mineralele (potasiu, mangan, cupru, fosfor, fier, calciu, magneziu).

Citește și – Ce este și cum se consumă FENICULUL (o plantă cu efecte antiinflamatoare și anticancerigene) 

În mod similar altor plante aromatice, feniculul este bogat în compuși antioxidanți, precum rutină, quercetină și kaempferol.

Anetol este principalul compus din uleiul volatil. Studiile pe animale au arătat că acestea are efecte antiinflamatoare și anticancerigene.

Ce beneficii are feniculul

Studiile au arătat că feniculul are proprietăți terapeutice diverse:

  • antimicrobiene
  • antivirale
  • antiinflamatoare
  • antimutagene
  • antipiretice
  • antispasmodice
  • antitrombotice
  • anticancerigene
  • antitumorale
  • cardiovasculare
  • hepatoprotetoare
  • hipoglicemiante
  • hipolipidemiante
  • stimulatoare ale memoriei

Datorită conținutului de vitamina C, feniculul susține imunitatea și protejează împotriva microbilor și a daunelor radicalilor liberi.

Citește și – Ceaiul de semințe de fenicul și schinduf scade apetitul și consumul de mâncare la femeile supraponderale

Consumul acestei plante poate contribui de asemenea la scăderea colesterolului, grație bogăției de fibre.

În medicina tradițională este folosit în diverse afecțiuni – digestive, endocrine și respiratorii. Este un galactagog renumit pentru stimularea lactației.

Ce beneficii are pătrunjelul

Pătrunjelul este una din cele mai bune surse de vitamina C. 30 de grame de pătrunjel verde acoperă 53% din doza zilncă recomandată de vitamina C, 108% din doza zilnică necesară de vitamina A, 54% din doza de vitamina K și 11% din doza de acid folic.

Citește și – În Franța bolnavilor de COVID li se dă salată de pătrunjel – dr. Mihaela Bilic

Pe lângă vitamina A și vitamina C, această plantă conține și antioxidanți puternici, precum flavonoide (miricetină și apigenină) și carotenoide (beta-caroten și luteină).

Potrivit studiilor, flavonoidele scad riscul de diabet de tip 2, cancer de colon și boli de inimă, iar carotenoidele previn cancerul de plămâni.

În mod surprinzător, pătrunjelul uscat conține mai mulți antioxidanți decât planta proaspătă.

Citește și – Ceaiul de pătrunjel întărește oasele și vederea

Consumul de pătrunjel susține imunitatea, sănătatea inimii, oasele și vederea. În plus, oferă proprietăți antibacteriene.

Surse articol:

1. Shamkant B. Badgujar, Vainav V. Patel, and Atmaram H. Bandivdekar, Foeniculum vulgare Mill: A Review of Its Botany, Phytochemistry, Pharmacology, Contemporary Application, and Toxicology, Biomed Res Int. 2014; 2014: 842674: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4137549/
2. The World’s Healthiest Foods, Fennel: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=23
3. Beth Lipton, Parsley, Fennel, and Lemon Tonic, Health.com: https://www.health.com/recipes/parsley-fennel-and-lemon-tonic
4. Maria Zamarripa, 8 Impressive Health Benefits and Uses of Parsley, Healthine: https://www.healthline.com/nutrition/parsley-benefits#TOC_TITLE_HDR_5

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.