Ceai pentru imunitate, din 4 plante

Dacă ar fi să alegi câteva plante pe care să le incluzi într-un ceai pentru imunitate, care ar fi acelea? Dacă nu te descurci singur, folosește sugestiile noastre de mai jos.

Ai imunitatea scăzută și vrei mai multă protecție împotriva răcelilor, a infecțiilor și a bolilor? Există foarte multe metode de stimulare a imunității pe cale naturală.

Ceai pentru imunitate

Ceai pentru imunitate: Zirconicusso – www.freepik.com

Alimente pentru imunitate

Alimentația este un mijloc la îndemână și foarte eficient. Include mai multe fructe citrice în dieta zilnică. Mănâncă mai des ardei gras, pătrunjel, spanac, broccoli, ceapă și usturoi, iaurt, migdale, kiwi.

Este important să consumi alimente bogate în vitamina C, vitamina B și vitamina E.

Apa este de asemenea importantă pentru imunitate, deoarece ea ajută la producția limfei. Așadar, asigură-te că organismul tău este bine hidratat.

Vitamine și minerale pentru imunitate

Studiile pe animale au arătat că anumite deficite nutriționale alterează răspunsurile imunitate, precum:

– deficitul de zinc și seleniu
– deficitul de fier
– deficitul de cupru
– deficitul de acid folic
– deficitul de vitaminele A, B6, C și E

Plante pentru imunitate

Dacă ar fi să menționăm câteva plante care ajută la stimularea imunității, prima alegere ar fi cu siguranță echinaceea. Studiile au arătat că are atât efecte imunostimulatoare, cât și imunomodulatoare.

Alte plante care susțin funcția sistemului imunitar sunt:

– astragalus
– rădăcina de angelică
ghimbirul
– lemnul-dulce
fructele de soc
– usturoiul
– mușețelul
– ceaiul verde
– sunătoarea
– negrilica
ginsengul
gălbenelele
mușețelul
salvia
– cimbrul
– oregano
– eucaliptul
– vâscul

Ceai pentru imunitate, din 4 plante

Dacă nu ai timp să prepari remediile naturiste în casă, poți alege un ceai pentru imunitate „gata făcut”. Cei de la Farmacia Naturii ne propun un ceai pe bază de 4 plante imunostimulatoare:

– echinaceea
– cimbrișor
– busuioc
mentă
– salvie

Se folosește 1 linguriță de amestec de la plante și 250 ml de apă clocotită. Se lasă la infuzat câteva minute, apoi se strecoară. Poți bea câte 2-3 căni din acest ceai pentru imunitate. Preferabil este să îl administrezi cu 20-30 de minute înainte de masă.

Cumpără de aici:

[wcepe_products ids= ‘7040, 10336, 3876, 4559′ button=’Cumpără aici’]

Alte sfaturi pentru întărirea imunității

Buna funcționare a sistemului imunitar nu depinde numai de dietă. Este la fel de important să ne odihnim suficient, să evităm fumatul și consumul excesiv de alcool, sare, zahăr și grăsimi.
Mișcarea fizică și menținerea unei greutăți corporale optime sunt alte măsuri de prevenirea a îmbolnăvirilor.

Spălatul pe mâini cu apă și săpun cât mai des este o practică simplă, de bun simț, care poate preveni numeroase infecții.

Nu uita că stresul și oboseala te pot face mai sensibil la răceli și boli.

Este greșit să credem că răcelile și gripa sunt mai frecvente iarna din cauza frigului. Experții spun că nu atât expunerea la temperaturi scăzute crește riscul de infecții, ci mai cu seamă petrecerea multor ore în spații închise – care sunt medii prielnice pentru dezvoltarea și transmiterea virusurilor și a bacteriilor.

Dacă ți-a plăcut acest articol și ai găsit informațiile noastre folositoare, împărtășește-le și prietenilor tăi!

Bibliografie:

1. Tiffany LaForge, Natalie Butler, 8 Herbs, Spices, and Sweeteners That Will Activate Your Immune System, Healthline: https://www.healthline.com/health/food-nutrition/immune-system-bitters-recipe#1
2. Cleveland Clinic, 3 Vitamins That Are Best for Boosting Your Immunity: https://health.clevelandclinic.org/3-vitamins-best-boosting-immunity/
3. Scott Ling, Essential Herbs To Boost Immunity (According To Ancient Practices), Mind Body Green: https://www.mindbodygreen.com/0-25420/essential-herbs-to-boost-immunity-according-to-ancient-practices.html
4. James Schend, Katherine Marengo, 15 Foods That Boost the Immune System, Healthline: https://www.healthline.com/health/food-nutrition/foods-that-boost-the-immune-system
5. Harvard Medical School, How to boost your immune system: https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immune-system
6. Sultan MT, Butt MS, Qayyum MM, Suleria HA., Immunity: plants as effective mediators, Crit Rev Food Sci Nutr. 2014;54(10):1298-308. doi: 10.1080/10408398.2011.633249: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24564587

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.