Efectele ceaiului verde asupra creierului uman

Cu o istorie impresionantă de mii de ani, ceaiul verde este și astăzi una din cele mai savurate băuturi din lume.

Numeroase studii științifice continuă să îi descopere beneficiile și să adauge mai multe motive pentru a-l consuma cu regularitate.

Ceaiul verde imbunatateste functiile creierului: Freepick.com

Ceaiul verde atrage prin conținutul impresionant de compuși antioxidanți care ne oferă o protecție naturală asupra celulelor împotriva bolilor cronice și a îmbătrânirii premature.

Beneficiile ceaiului verde

Un alt atu este că îi dă un impuls metabolismului să funcționeze mai bine, stimulând arderea grăsimilor. Mulți îl consideră un adjuvant pentru cura de slăbire și pentru faptul că reduce apetitul și previne depozitarea grăsimii în corp.

Citește și: 3-4 căni de CEAI VERDE ajută la arderea CALORIILOR și reducerea GRĂSIMII ABDOMINALE

Pentru a crește, țesutul adipos re nevoie de noi vase de sânge. Iar ceaiul verde inhibă formarea de noi vase de sânge, un proces care se numește angiogeneză.

Ceaiul verde combate inclusiv daunele care pot duce la cancer. Același proces – angiogeneza, menționat mai sus, împiedică celulele canceroase să se răspândească în corp.

Antioxidanții pe care ni-i oferă cu generozitate ceaiul verde au efecte antibacteriene, antivirale și antifungice, prin care ne protejează de diferite infecții. Ceaiul verde susține imunitatea și prin faptul că acționează ca un prebiotic.

Studiile pe animale au arătat că un consum moderat de ceai verde ar putea îmbunătăți sănătatea oaselor. Compușii fenolici pe care acesta îi conține afectează pozitiv densitatea minerală osoasă și previn daunele oxidative asupra celulelor oaselor.

Citește și: 7 motive „științifice” să bem CEAI VERDE

Diabeticii au un motiv întemeiat să bea ceai verde deoarece acesta reduce glucoza a jeun și valorile hemoglobinei glicozilate.

Ceaiul verde este deopotrivă energizant și calmant. Conține o doză mai mică de cafeină decât cafeaua, și are în plus L-teanină, un compus cu efect relaxant.

Efectele ceaiului verde asupra creierului

Combinația dintre cafeină și L-teanină dă ceaiului verde un efect stimulent asupra funcțiilor cognitive. Mai precis, consumul de ceai verde îmbunătățește memoria, performanța cognitivă și dispoziția.

Datorită efectului antioxidant, contribuie de asemenea la prevenirea bolilor neurodegenerative, precum Parkinson și Alzheimer.

O recenzie recentă a investigat efectele ceaiului verde și a compușilor săi asupra cogniției și a funcțiilor cognitive. Autorii au revizuit 21 de studii, care au arătat că această plantă influențează simptomele psihopatologice.

Mai exact, poate reduce anxietatea, poate îmbunătăți atenția, memoria și modul în care funcționează creierul.

Autorii subliniază că ambele substanțe principale din ceaiul verde – cafeina și L-teanina sunt mai eficiente împreună decât separat.

Pe lângă acestea, ceaiul verde conține și catechine, compuși fenolici care se mai găsesc în cacao și fructele de pădure. În experimentele pe animale, catechinele din ceaiul verde au îmbunătățit memoria de lucru și au redus riscul de disfuncții cognitive.

În alte studii, acești compuși au demonstrat efecte antidepresive și de îmbunătățire a atenției.

Consumat de mai multe ori pe zi, ceaiul verde – dar și ceaiul negru, poate reduce riscul de demență la vârstnici cu circa 50 de procente.

Citește și: Cine nu are voie să bea CEAI VERDE (contraindicații și interacțiuni cu medicamente)

Surse:

1. The Best Brain Possible, The Science of How Tea Benefits Your Brain: https://thebestbrainpossible.com/tea-brain-health-green/

2. Edele Mancinia, Christoph Beglinger, Jürgen, Dreweb Davide Zanchia Undine E., Langa Stefan Borgward, Green tea effects on cognition, mood and human brain function: A systematic review, Phytomedicine, Volume 34, 15 October 2017, Pages 26-37: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0944711317300867

3. Cynthia Sass, 10 Health Benefits of Green Tea, According to a Nutritionist, Whether sipped in a cup or added to food, this superfood really deserves its health halo, Health.com: https://www.health.com/food/benefits-green-tea

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.