Cele mai bune CEAIURI pentru ENERGIE, DIGESTIE, SOMN și LINIȘTE

Ceaiul este al doilea tip de băutură după apă cu cel mai mare consum la nivel mondial. Este ieftin, ușor accesibil și un promotor natural al sănătății.

Utilizările sale datează de peste 5.000 de ani în sudul Chinei, Tibet și nordul Indiei. Astăzi, ceaiul este o parte importantă a culturii și ritualurilor din diferite societăți.

Cele mai bune ceaiuri pentru digestie, energie, somn

O ceașcă de ceai savurată în orice moment al zilei ne produce o stare de relaxare, de destindere, ne ajută să socializăm, să luăm o pauză și să ne încălzim, sau chiar să ne răcorim, în funcție de tipul de ceai ales.

Ceaiurile din fructe se numesc ceaiuri alimentare, în timp ce ceaiurile din plante se numesc ceaiuri medicinale. Unele au efecte nutritive, altele sunt revigorante și energizante, altele au efecte sedative sau terapeutice.

Multe din ele au proprietăți antioxidante care ne pot oferi o protecție binevenită împotriva stresului oxidativ și a daunelor radicalilor liberi.

CELE MAI BUNE CEAIURI PENTRU ENERGIE

• Ceaiul verde – bogat în polifenoli, acesta susține sănătatea cardiovasculară și funcțiile cognitive; totodată oferă corpului un impuls de energie; catechinele pe care le conține sunt antioxidanții responsabili pentru efectele sale stimulente și înviorătoare.

• Ceaiul negru – efectul său energizant se datorează atât antioxidanților și cofeinei, cât și acțiunii stimulente asupra insulinei; insulina transportă zahărul în corp către mușchi, unde este folosit ca sursă de energie.

• Ceaiul Matcha – este unul din cele mai bune ceaiuri pentru creșterea energiei; se obține din frunzele de ceai verde, doar că este procesat într-o pulbere mai fină, astfel încât compușii săi se absorb mai bie în corp; L-teanina este un compus din ceaiul Matcha care susține o stare de calm și de trezie mentală, stimulează funcțiile cognitive, atenția și procesarea mentală.

CELE MAI BUNE CEAIURI PENTRU SOMN

• Ceaiul de mușețel – este un remediu tradițional pentru insomnie și tulburări digestive; efectele sale sedative se datorează conținutului de apigenină, un flavonoid care se leagă de receptorii de benzodiazepină din creier, favorizând instalarea somnului.

• Ceaiul de passiflora – floarea pasiunii este renumită pentru promovarea unui somn odihnitor; ceaiul de passiflora este folosită încă din anul 1600 pentru eliberarea tensiunii nervoase; studiile au arătat că cei care îl consumă în fiecare seară, timp de 1 săptămână, au parte de o îmbunătățire a calității somnului.

• Ceaiul de rădăcină de valeriană – susține relaxarea corpului și un somn odihnitor în timpul nopții.

CELE MAI BUNE CEAIURI PENTRU CALM ȘI RELAXARE

• Ceaiul de lavandă – aroma acestei plante este exploatată în toate domeniile sănătății, mai ales în aromterapie; ceaiul de levănțică induce o stare de calm și de bună-stare, și ajută la înlăturarea stresului, ajutând la remedierea tulburărilor de somn.

• Ceaiul de roiniță – planta este folosită din perioada Evului Mediu pentru calmarea stomacului, relaxarea și de-stresarea corpului;

• Ceaiul de Ashwagandha – este un remediu popular în medicina indiană; are calități adaptogene, adică ajută corpul să se adapteze la situațiile de stres și contribuie la îmbunătățirea stării de spirit.

CELE MAI BUNE CEAIURI PENTRU DIGESTIE

• Ceaiul de mentă – aroma mentei în sine poate transmite o stare de bine; conține flavonoide, fenoli, luteolină și hesperidină cu efecte asupra funcțiilor cognitive; ceaiul este energizant și înviorător, ajută la eliminarea gazelor, reducerea balonării și a altor probleme digestive minore.

• Ceaiul de ghimbir – este unul din remedii de top pentru calmarea unui stomac deranjat; studiile au arătat că ceaiul de rădăcină de ghimbir dă un anumit confort la nivel digestiv; este util în greață, vărsături, rău de mișcare, rău de sarcină.

• Ceaiul de lemn dulce – această plantă susține apărarea naturală a organismului, întrucât are efecte adaptogene; are capacitatea de a stimula digestia; flavonoidele pe care le conține (glabren și glabridina) reduc problemele stomacale.

Cumpără de aici:

Surse bibliografice:

1. Naghma Khan and Hasan Mukhtar, „Tea and Health: Studies in Humans”, articol publicat în jurnalul Current Pharmaceutical Design, preluat de pe site-ul: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4055352/
2. Lindsey Toth, „12 Best Herbal Teas for Wellness, Energy, Sleep, Calm and Digestion”, articol publicat pe site-ul Swanson Vitamins: https://www.swansonvitamins.com/blog/lindsey/12-best-herbal-teas-for-wellness%2C-energy%2C-sleep%2C-calm-and-digestion

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.