CEAI cu efecte RELAXANTE – pentru STRES, INSOMNIE, ANXIETATE, tulburări NERVOASE

Acest ceai conține un amestec de cinci plante cu proprietăți calmante blânde, care pot ajuta la detensionarea organismului afectat de stres, anxietate sau alte tulburări nervoase.

Gura-lupului (Scutellaria lateriflora)

Această plantă este cunoscută pentru efectele sale sedative. Studiile au arătat că gura-lupului poate oferi protecție împotriva unor afecțiuni neurologice sau degenerative precum Parkinson, Alzheimer, anxietate sau depresie.

Ceai relaxant

Este utilă și în atac de panică, dureri de cap cauzate de stres, nevralgii, isterie, epilepsie sau sevrajDatorită efectelor calmante și antispasmodice, poate ajuta și la tratarea tusei și a infecțiilor în gât.

Conține antioxidanți – flavonoide, taninuri, substanțe amare, ulei esențial, rășini și minerale – siliciu, calciu, magneziu, fier. Are proprietăți antiinflamatoare, antioxidante și analgezice.

Contraindicații: Nu trebuie administrată în doze mari, deoarece poate cauza confuzie, bătăi neregulate ale inimii, amețeală sau spasme. Este de asemenea contraindicată femeilor gravide deoarece poate cauza pierderea sarcinii. Întrucât are efecte sedative, nu trebuie asociată cu sedative de sinteză.

Mușețelul

Utilizările medicinale ale mușețelului datează de sute de ani. Este cunoscut îndeosebi ca adjuvant pentru somn, tulburări nervoase, colici, febră, inflamații și greață.

Conține uleiuri volatile (bisabolol, matricină), flavonoide (apigenină) și multe alte substanțe cu potențial terapeutic.

Ceaiul de mușețel este consumat ca remediu calmant și relaxant în insomnie, stres, febră, răceală, tulburări stomacale, dureri musculare, dureri de spate (lumbago), mâncărimi, reumatism.

Studiile au arătat că mușețelul are proprietăți antispasmodice, antipiretice, antibacteriene, antifungice și anti-alergeniceCercetările recente au scos la iveală noi acțiuni – anti-inflamatoare și anticancerigene.

Precauții: Evitați mușețelul dacă aveți alergii la plantele din familia Compositae/Asteraceae (margarete, crizanteme, coada-șoricelului, cicoare, păpădie, floarea-soarelui).

Floarea-pasiunii

Beneficiile acestei plante se adresează în special sistemului nervos și celui hormonal. Passiflora reduce și înlătură insomnia, anxietatea și ADHDAjută și în boli mai grave, precum hipertensiune arterială, astm sau convulsii.

Studiile au arătat că floarea-pasiunii este la fel de eficientă ca medicamentele sintetice pentru anxietatea generalizată. Are efecte bune și în simptomele de menopauză, precum bufeuri, transpirații nocturne, depresie, mânie, dureri de cap sau insomnie.

Este folosită deseori în asociere cu alte plante calmante, precum mușețel, roiniță, gura-leului, rădăcină de valeriană și hamei.

Contraindicații: Passiflora nu este recomandată femeilor gravide, mamelor care alăptează și persoanelor cu probleme medicale grave. Nu trebuie dată copiilor sub 6 luni.

Roinița

Mirosul dulce ale acestei plante induce o stare plăcută de relaxare în organism. Este indicată în stres și insomnie.

Studiile au arătat că roinița îmbunătățește starea de spirit, claritatea mentală, memoria și capacitatea de soluționare a problemelor. Totodată, datorită proprietăților antioxidante, protejează celulele creierului.

Lavanda

Mireasma îmbietoare a acestei plante poate induce o stare de bine inclusiv asupra persoanelor cu un nivel ridicat de stres.

Studiile au arătat că lavanda este benefică în anxietate, insomnie, depresie, dureri de cap, neliniște, dureri de dinți și alte tipuri de dureri.

Ceaiul de levănțică poate ajuta și în tulburări digestive, precum gaze intestinale, stomac deranjat, edem abdominal, vomă sau greață.

_________________________

Ceai cu efecte relaxante – rețetă

Ingrediente

• 25 g de roiniță
• 25 g de mușețel
• 15 g de floarea-pasiunii (passiflora)
• 10 g de lavandă
• 25 g de gura-lupului

Preparare

Amestecați toate plantele și păstrați formula într-un borcănel de sticlă sau într-o pungă de hârtie. Cantitatea ajunge pentru o utilizare zilnică, timp de câteva săptămâni.

Pentru un efect notabil, folosiți 2-3 lingurițe de amestec de plante (2.5 – 3 g.) la 1 cană cu apă. Turnați apa clocotită peste plante și lăsați-le la infuzat sub capac circa 10-12 minute. strecurați și serviți ceaiul călduț, simplu, sau îndulcit cu miere.

_________________________

Surse bibliografice:

1. Richard Whelan, Relaxing Tea Recipe: http://www.rjwhelan.co.nz/articles/relaxing_tea_recipe.html

2. Mercola, Skullcap: Why This Hooded Herb Deserves Your Attention: https://articles.mercola.com/herbs-spices/skullcap.aspx

3. Herbal Resource, Skullcap – Health Benefits and Side Effects: https://www.herbal-supplement-resource.com/skullcap-herb.html

4. Herbwisdom, Chamomile Benefits: https://www.herbwisdom.com/herb-chamomile.html

5. Dr. Axe, Passion Flower for Hot Flashes, Depression & Better Sleep: https://draxe.com/passion-flower/

6. Global Healing Center, 9 Impressive Health Benefits of Lemon Balm: https://www.globalhealingcenter.com/natural-health/9-benefits-of-lemon-balm/

7. Medical News Today, What are the health benefits and risk of lavender? https://www.medicalnewstoday.com/articles/265922.php

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.