CEAIUL de semințe de FENICUL și SCHINDUF scade APETITUL și consumul de MÂNCARE la femeile supraponderale (studii)

Un studiu recent (2015), realizat de cercetătorii coreeni de la Universitatea Kyung Hee – Departamentul de Nutriție Medicală, a arătat că ceaiurile din semințe de fenicul și schinduf ajută la scăderea în greutate.

Modul lor de acțiune se bazează pe controlul apetitului – o strategie importantă pentru reglementarea cantității de alimente consumate în tratamentul obezității.__

Ceai pentru slabit

La acest studiu au participat 9 femei supraponderale din Coreea de Sud, locuitoare în zona metropolitană, cu vârsta medie de 49.7 ± 4.5 ani și un indice de masă corporală de 24.6 ± 0.6 kg/m².

Femeile selectate erau sănătoase, cu un ciclu menstrual regulat, fără simptome de supraalimentare cauzate de sindromul premenstrual. Participantele nu au avut modificări semnificative ale greutății corporale în ultime 3 luni înainte de participarea la studiu. Cu o zi înainte de experiment, femeile au luat cina la aceeași oră.

Studiul

Cercetătorii au fost folosite 3 tipuri de ceai: ceai de fenicul, ceai de schinduf și un ceai placebo.

După ce au consumat ceaiul, participantelor le-a fost oferită o masă de prânz de tip bufet (care a constat din mâncăruri coreene tradiționale: orez fiert la aburi, supe și felurite garnituri).

Cercetătorii au analizat apoi consumul alimentelor și au măsurat nivelurile de apetit subiectiv, foame, sațietate, dorință de a mânca și consumul prospectiv de alimente.

Nu au fost diferențe semnificative în consumul de alimente la prânz după consumul de ceai. Au existat însă modificări notabile la nivelul apetitului subiectiv.

⇒ Rezultate

Ceaiul de semințe de schinduf a scăzut senzația de foame și a dus la un consum prospectiv de alimente mai mic. Totodată, acest ceai a crescut senzația de sațietate și plenitudine, comparativ cu ceaiul placebo.

În mod similar, consumul ceaiului de semințe de fenicul a redus foamea și consumul ulterior de alimente, mărind totodată senzația de plenitudine, comparativ cu ceaiul placebo.

În concluzia acestui studiu, cercetătorii au afirmat că consumul ceaiului de fenicul și schinduf a fost un adjuvant eficient în suprimarea apetitului subiectiv la femeile supraponderale.

Însă pentru a evalua efectele pe termen lung ale acestor ceaiuri, poate fi nevoie de studii mai ample, pe mai mulți participanți.

⇒ Fenicul și schinduf – beneficii

Feniculul  și schinduful sunt două plante utilizate din vechime pentru controlul apetitului.

 Feniculul (Foeniculum vulgare) face parte din familia țelinei, cunoscută la rândul ei pentru suprimarea apetitului și ajutorul dat în curele de slăbire. În studiile clinice pe femei obeze, feniculul a prevenit creșterea în greutate prin faptul că a ajutat la controlul poftei de mâncare.

 Schinduful (Trigonella foenum-graecum) este înrudit cu soia și provine din India și Africa de Nord. Semințele sale sunt folosite în scop terapeutic de mult timp. Au demonstrat efecte hipoglicemiante și anti-diabetice în numeroase studii pe animale și studii clinice.

50% din compoziția acestor semințe este constituită din fibre – substanțe care cresc sentimentul de sațietate și reduc consumul de alimente.

Un studiu din 2009, realizat la Departamentul de Științe Alimentare și Nutriție din cadrul Universității din Minnesota pe persoane obeze, a arătat că 8 g de fibre extrase din semințele de schinduf a crescut semnificativ senzația de sațietate și a redus aportul de energie.

Cum se prepară ceaiurile 

Ceaiul de fenicul a fost preparat din 2 g de semințe uscate de fenicul, peste care a fost turnată o cantitate de 250 ml de apă distilată clocotită (100 grade Celsius).

Semințele au stat la infuzat sub capac 20 de minute. Ceaiul a fost apoi strecurat și răcit până la o temperatură acceptabilă pentru consum.

Pentru ceaiul de schinduf, cercetătorii au folosit 24 g de semințe uscate de schinduf și 400 ml de apă rece. Amestecul a fost pus într-un vas (cu capac) pe foc și adus la punctul de fierbere. Ceaiul a fost apoi filtrat și răcorit.

Pentru ceaiul placebo, au fost folosite 2 g de colorant alimentar natural, fără riscuri pentru sănătate.

____________________________

Surse bibliografice:

1. JiYoung Bae, JiEun Kim, Ryowon Choue and Hyunjung Lim, Fennel (Foeniculum vulgare) and Fenugreek (Trigonella foenum-graecum) Tea Drinking Suppresses Subjective Short-term Appetite in Overweight Women, Clinical Nutrition Research, 2015: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4525133/#B9

2. Mathern JR., Raatz SK, Thomas W, Slavin JL., Effect of fenugreek fiber on satiety, blood glucose and insulin response and energy intake in obese subjects, Phytotherapy Research, 2009: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19353539

3. Fotografie: Vatsala Murthy: https://www.indiangoodscompany.com/blogs/stories/fenugreek-and-fennel-seed-detox-tea

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *