Consumul regulat de MERE reduce incidența CANCERULUI în diferite zone anatomice (studii)

Merele au un impact benefic puternic asupra sănătății noastre. Nu în mod întâmplător se spune că cei care mănâncă des aceste fructe au parte de mai puține vizite la medic.

Sunt o sursă bogată de nutrienți. Conțin îndeosebi niveluri mari de polifenoli, flavonoli (quercetină), catechine, procianidine oligomerice, triterpenoide și alți compuși fitochimici importanți.

Au demonstrat efecte notabile împotriva mai multor boli:

astm
– disfuncții pulmonare
– obezitate
– boli cardiovasculare
– diabet
– cancer

100 g de mere au aceeași putere antioxidantă ca o mega-doză de Vitamina C de 1.500 mg. Aceasta a fost asociată cu inhibarea tumorilor canceroase la ficat și colon.

O meta-analiză recentă (2016), realizată pe 40 de studii a arătat că un consum regulat de mere poate reduce incidența cancerului în diferite zone anatomiceCea mai mare reducere a fost constatată în cazul cancerului pulmonar.

Produsele din mere s-au dovedit eficiente în prevenirea cancerului de sân, de colon și de piele la animale. Observațiile epidemiologice sugerează de asemenea că un consum regulat de mere (1-2 pe zi), poate reduce riscul cancerului de colon și de plămâni.

O altă recenzie din 2008, realizată de cercetătorii germani, a arătat că procianidinele oligomerice din mere și compușii acestora influențează mecanisme multiple implicate în prevenirea cancerului.

Merele au o activitate antimutagenică, modulatoare asupra metabolismului cancerului, antioxidantă, antiinflamatoare, anti-proliferativă și imunostimulatoareAceste fructe induc de asemenea apoptoza (moartea programată a celulelor canceroase).

_________________________________________________________________________________________________________

Cojile sunt foarte bogate în flavonoide, substanțe antioxidante care reduc riscul bolilor de inimă coronariene. Merele reduc oxidarea lipidelor și ajută la scăderea colesterolului.

Totodată, merele pot ajuta la prevenirea diabetului de tip 2 prin scăderea nivelului de glucoză din sânge. Acest efect se datorează aportului de quercetină din coji.

Consumul de mere și pere a fost asociat cu scăderea în greutate la femeile supraponderale de vârstă medie cu un nivel crescut de colesterol.

Cel puțin 2 mere pe săptămână pot reduce riscul de astm, hipersensibilitatea bronhică și pot îmbunătăți sănătatea pulmonară.

_________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. Fabiani R., Minelli L., Rosignoli P., Apple intake and cancer risk: a systematic review and meta-analysis of observational studies, Public Health Nutr. 2016: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27000627

2. Nutriție Bio, Remedii populare care funcționează: http://nutritie.bio/video/remedii-populare-care-functioneaza/

3. Gerhauser C., Cancer chemopreventive potential of apples, apple juice, and apple components, Planta Med. 2008: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18855307

4. Jeanelle Boyer and Rui Hai Liu, Apple phytochemicals and their health benefits, Nutrition Journal, 2004. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC442131/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.