VITAMINA D3 – esențială pentru sănătate (rol în organism, beneficii, surse, doză)

Vitamina D3, cunoscută și sub numele de colecalciferol, sau vitamina anti-rahitică, este cea mai comună formă a vitaminei D și totodată forma cu cel mai mare grad de biodisponibilitate.

Vitamina D3 este implicată în metabolismul magneziului, fierului și a hidrocarburilor. Este de asemenea importantă pentru asigurarea unui raport echilibrat între calciu și fosfor în sânge.

Vitamina D3 – esentiala pentru sanatate

_________________________________

Alimente bogate în vitamina D3

Foarte puține alimente conțin vitamina D, iar cantitățile pe care acestea le oferă sunt de asemenea mici. Peștele gras, precum tonul, somonul și sardinele, ouăle și ciupercile conțin vitamina D3, însă absorbția acesteia din alimente depinde de cantitatea adecvată de bilă și de nivelul fierului din corp, susține expertul în nutriție Pam Machemehl-Helmly.

Cea mai sigură cale pentru corp să primească vitamina D este expunerea la soareAstfel se explică de ce în timpul iernii foarte multe persoane sunt deficitare în vitamina D.

Nutriționista americană Jessica Levinson spune că cei mai mulți oameni au nevoie de suplimente cu vitamina D. Datele statistice oferite de studiile recente arată că peste 1 miliard de persoane au niveluri mici de vitamina D.

Blocarea razelor solare prin aplicarea de creme de protecție solară pe piele inhibă producția și absorbția vitaminei D de către corp.

_________________________________

Beneficiile vitaminei D

Lipsa de vitamina D3 este asociată cu apariția rahitismului la copii și a osteomalaciei la adulți.

Pentru a depista nivelul de vitamina D din corp, este necesar să faceți teste de sânge. FDA recomandă o doză zilnică între 600 și 4000 UI de vitamina D pe zi pentru copii și adulți, însă aceasta poate fi greu de obținut, mai ales în sezonul rece.

Iată cele mai importante beneficii ale vitaminei D:

• Îmbunătățește dispoziția. Creierul nostru are receptori de vitamina D3, de aceea nivelurile scăzute de acest nutrient contribuie la o stare de spirit proastă. Vitamina D3 este necesar pentru producția de neurotransmițători – mesageri chimici care reglează dispoziția.

• Protejează inima. Studiile au arătat că vitamina D3 are un rol în reglarea zahărului din sânge și susține sănătatea inimii pe termen lung.

• Întărește oasele. Vitamina D3 reglează calciul și fosforul, asigurând astfel oase puternice și sănătoase. Este de asemenea necesară pentru creșterea și formarea oaselor. Deficitul poate duce la fracturi și osteoporoză.

• Ajută la prevenirea cancerului. Unele studii asociază vitamina D3 cu prevenirea cancerului de sân, de colon și de prostată, datorită faptului că reglează creșterea celulară și oprește dezvoltarea de noi vase de sânge în țesuturile canceroase.

Cumpără de aici:

• Ajută la conservarea memoriei. Lipsa de vitamina D3 pot duce la probleme de memorie și demență. Un studiu recent a arătat că riscul de tulburări cognitive este de 4 ori mai mare la persoanele cu niveluri de D3 sub 25, comparativ cu persoanele care aveau niveluri peste 75.

• Crește imunitatea. Celulele care alcătuiesc sistemul nostru imunitar au nevoie de vitamina D3 pentru a combate virusurile și alți germeni. Nivelurile mici sau insuficiente de D3 pot duce la îmbolnăviri dese și o capacitate scăzută de combatere a infecțiilor.

• Alte beneficii:

– calmează tensiunea arterială mare
– reduc inflamația din tractul digestiv și simptomele colonului iritabil
– mărește rezistența musculară și performanța fizică
– îmbunătățește metabolismul muscular
– reglează nivelurile de insulină și ajută la controlul diabetului

_________________________________

Surse:
1. Reader’s Digest, Surprising Vitamin D3 Benefits You’re Missing Out On: https://www.rd.com/health/surprising-vitamin-d3-benefits-youre-missing-out-on/

2. Alege sănătos, COLECALCIFEROL(VITAMINA D3): http://www.alegesanatos.ro/ingrediente/colecalciferolvitamina-d3-1884/

Cautari:
    alimente bogate in vitamina d | vitamina d3 rol |

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.