Medicamente care cauzează căderea părului

Căderea părului se poate datora multor factori. În unele cazuri, este vorba despre o boală, precum cancer sau o tulburare autoimună (alopecia aerata), alteori este vorba despre un deficit nutrițional sau despre un factor extern (ex. poluare).

Inclusiv unele medicamente pot avea ca efect secundar căderea părului. mai ales în alopecie.

Medicamente care cauzeaza caderea parului: Racool_studio – www.freepik.com

Medicii spun că există o alopecie indusă de medicamente, care poate afecta orice parte a scalpului sau a corpului. Căderea părului poate fi mai ușoară sau mai drastică, de scurtă sau de lungă durată, în funcție de medicamentul luat și de doză.

Alopecia indusă de medicamente – simptome

De regulă, simptomele acestei afecțiuni apar în decurs de 3 luni de la începerea unui tratament medicamentos. În primă fază, părul se subțiază și cade treptat, nu în petice. Cel mai afectat este vârful capului. O persoană cu alopecie pierde circa 10-15 fire atunci când trece cu mâna prin păr.

Alte semne care pot indica alopecia indusă de medicamente este creșterea numărului de fire de păr regăsite pe perie, pe pieptene sau pe pernă.

Citește și: 

REMEDII pentru căderea PĂRULUI (cauze, vitamine recomandate)

Cemedicamente cauzează căderea părului

Una din cele mai cunoscute terapii care afectează integritatea firului de păr este chimioterapia. Însă pe lângă medicamentele chimioterapice, există și altele, care afectează o anumită perioadă din ciclul de creștere a firului de păr.

Unele medicamente afectează părul în faza de repaus (faza telogenă), altele în faza de creștere (faza anagenă).

Citește și:

5 Tulburări HORMONALE care duc la CĂDEREA PĂRULUI

Căderea părului în faza telogenă

În mod normal, o persoană pierde cel puțin 100 de fire de păr pe zi în faza telogenă. Lipsa unor nutrienți din corp, febra și alți factori de stres – inclusiv medicamentele – cresc numărul de fire de păr pierdute.

Iată care sunt medicamentele asociate cu căderea părului în faza de repaos (telogenă):

• Amfetaminele

• Inhibitori ai enzimei de conversie a angiotensinei (IECA)

• Antidepresive (inclusiv Paxil, Prozac, Zoloft)

• Antifungicele

• Anticonvulsivantele

• Beta-blocantele pentru bolile de inimă

• Medicamentele pentru glaucom

• Anticoncepționalele

• Medicamentele pentru subțierea sângelui (ex. Warfarina)

• Medicamentele pentru scăderea colesterolului (ex. Lopid, Atromid-S)

• Medicamentele pentru tiroidă

• Pepcid și alte medicamente pentru problemele stomacale

• Hormoni de substituție

• Medicamentele pentru boala Parkinson

• Naproxen și alte antiinflamatoare nesteroidiene

• Medicamentele care conțin vitamina A (ex. Isotrionin)

• Steroizii

Căderea părului în faza de creștere (anagenă)

Medicamentele care afectează părul în faza lui de creștere sunt în principal cele utilizate în tratamentul cancerului. Medicamentele chimioterapice cauzează căderea părului în decurs de 2-5 săptămâni de la începerea tratamentului.

Fiecare pacient experimentează căderea părului în mod diferit, întrucât și doza medicamentelor și durata tratamentului diferă.

Există și cazuri rare când părul cade în faza de creștere în urma administrării unor substanțe precum:

– Arsenic

– Bismut

– Acid boric

– Taliu

– Colchicină

Soluții

Pentru a opri evoluția alopeciei induse de medicamente, este necesară întreruperea tratamentului. Însă nu fără acordul medicului. Dacă un anumit medicament afectează sever sănătatea părului, solicitați înlocuirea lui cu un alt medicament.

Vestea bună este că părul se regenerează după o perioadă de timp.

Citește și:

Rețete vechi pentru o problemă actuală: CĂDEREA PĂRULUI

Căderea părului încetează după 6 luni de la întreruperea tratamentului. Noi fire de păr pot fi observate în 3-6 luni. Însă poate dura un an și jumătate până la refacerea completă a părului.

Cumpără de aici:

[wcepe_products ids= ‘13272’ button=’Cumpără aici’]

Sursă: Danielle Dresden, Thomas D. Chiampas, Medical News Today: What medications cause hair loss? https://www.medicalnewstoday.com/articles/326955.php

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.