SPIRULINA reduce semnificativ nivelurile de COLESTEROL și TRIGLICERIDE

Spirulina este o micro-algă foarte bogată în nutrienți (vitamine, minerale, proteine și antioxidanți), comercializată ca supliment alimentar în diferite forme (pulbere, capsule).

Este considerată unul din cele mai bune remedii pentru tratarea malnutriției, a deficitelor nutriționale, a anemiei, oboselii cronice și a altor probleme de sănătate asociate.

Spirulină

În anul 1974, spirulina a fost declarată unul din cele mai bune alimente ale viitorului. Nici un alt aliment vegetal nu poate întrece spirulina în ceea ce privește conținutul de proteine. Conține proteine în proporție de 50-70% și totodată toți aminoacizii esențiali (pe care corpul nostru nu-i poate produce). Două linguri de spirulină sunt suficiente pentru a înlocui proteinele animale la o masă.

Un studiu recent (2014), realizat la Spitalul Universitar Heraklion din Grecia, a arătat că spirulina are efecte hipolipidemice puternice. Cercetătorii greci au realizat acest studiu pe 52 de pacienți din Creta (32 de bărbați și 20 de femei) cu vârsta cuprinsă între 37 și 61 de ani, diagnosticați recent cu dislipidemie (un nivel crescut de grăsimi în sânge).

Aceștia au primit câte 1 gram de spirulină pe zi, timp de 12 săptămâni. La finalul celor 3 luni de intervenție, cercetătorii au obținut rezultate foarte bune. Spirulina a redus semnificativ nivelurile de trigliceride (cu 16,3%), colesterol LDL (10,1%), colesterol total (8,9%), colesterol HDL (cu 10,8%) și raportul dintre colesterolul total și colesterolul LDL (cu 11,5%).

Alte beneficii ale spirulinei

– reglează tensiune arterială
– stimulează imunitatea
– ajută în cancer
– combate alergiile și otrăvirile
– îmbunătățește memoria și performanța intelectuală
– protejează creierul
– combate inflamațiile
– ajută la pierderea în greutate
– este utilă în bolile de ficat
– reglează nivelurile de zahăr din sânge
– întărește mușchii și crește rezistența fizică
– reduce simptomele sindromului premenstrual
– elimină candida
– ajută în infecțiile cu HIV/SIDA
– menține pielea sănătoasă
– ajută la tratarea hepatitei C
– reduce efectele secundare ale radiațiilor
– menține sănătatea oaselor
– elimină toxinele din corp

Precauții și contraindicații

Atunci când cumpărați un supliment cu spirulină, alegeți un produs de calitate, chiar dacă este mai scump, pentru a fi siguri că spirulina nu este contaminată.

Unele surse susțin că persoanele cu boli autoimune trebuie să evite suplimentele cu spirulină (și alte produse care cresc imunitatea), deoarece acestea stimulează sistemul imunitar și pot înrăutăți simptomele de scleroză multiplă, lupus, artrită reumatoidă și alte boli cauzate de un sistem imunitar hiperactiv.

Spirulina poate reduce efectul medicamentelor imunosupresoare, folosite pentru bolile autoimune.

Spirulina poate interacționa cu medicamente pentru subțierea sângelui, medicamente antiinflamatoare sau analgezice. Nu trebuie asociată cu alte plante care încetinesc coagularea sângelui (cuișoare, usturoi, ghimber, ginkgo biloba, turmeric, ginseng) deoarece poate crește riscul de sângerări.

Persoanele cu fenilcetonurie trebuie să evite produsele pe bază de spirulină, deoarece poate agrava boala.

Cereți sfatul medicului pentru a stabili doza adecvată în cazul dumneavoastră.

Surse articol:
1. http://www.well-beingsecrets.com/spirulina-benefits/
2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23754631
3. http://www.livescience.com/48853-spirulina-supplement-facts.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.