PEȘTELE și SEMINȚELE reduc grăsimile dăunătoare, vâscozitatea sângelui și tensiunea arterială

Persoanele care au probleme cu tensiunea arterială, colesterolul, trigliceridele și circulația sângelui pot constata o ameliorare a acestor tulburări adoptând, cel puțin o perioadă de timp, un regim aliment sărac în grăsimi și proteine animale.

Cea mai bună alegere este dieta vegetariană, în care poate fi inclus din când în când peștele. Acest tip de carne conține acizi grași esențiali (Omega-3 și Omega-6), care ajută la scăderea nivelului de grăsimi nocive din sânge, la reducerea tensiunii arteriale și subțierea sângelui.

Alimente anti-colesterol

Alimente anti-colesterol

Consumul de pește este foarte benefic pentru sănătatea inimii, deoarece ajută la scăderea tensiunii arteriale și a riscului de cheaguri de sânge, atac de cord și deces subit. Asociația Americană a Inimii recomandă cel puțin 2 porții de pește pe săptămână. Peștele cel mai bogat în Omega-3 este macroul, heringul, sardinele, tonul și somonul.

Nu doar peștele este bogat în Omega-3, ci și nucile și semințele, îndeosebi cele de in, de chia, de cânepă, de dovleac, de floarea-soarelui și de susan, care conțin grăsimi mono- și poli-nesaturate. Acestea îmbunătățesc colesterolul sanguin și mențin vasele de sânge sănătoase. Este suficient o mână de nuci sau semințe pe zi.

Și fructele de avocado sunt bogate în acizi grași mononesaturați. Studiile au arătat că un avocado pe zi poate îmbunătăți nivelul colesterolului la persoanele supraponderale sau obeze.

Dietă anti-colesterol

Fitoterapeutul Constantin Milică recomandă persoanelor cu un nivel mare de colesterol să excludă grăsimile saturate din dieta zilnică în proporție de 90%:

– carnea grasă, slănina, untura, șunca, mezelurile
– lactatele grase, maioneza, gălbenușul de ou
– prăjiturile, ciocolata, produsele de patiserie, înghețata
– băuturile alcoolice tari
– zahărul și alte produse îndulcite

Există foarte multe alimente care se pot consuma în locul acestora, cele mai multe fiind de origine vegetală. Acestea nu conțin grăsimi saturate și colesterol, și nici nu determină creșterea colesterolului din sânge. Din contră, contribuie la scăderea lui:

– legume crude
– zarzavaturi și verdețuri
– fructe proaspete (mere, pere, citrice, fructe de pădure)
– fructe uscate (nuci, alune, migdale, smochine)
– ulei de măsline
– cereale integrale, fulgi de cereale integrale, tărâțe
– pâine din făină integrală

Usturoiul, ceapa și oțetul de mere natural au efecte anti-colesterol dovedite științific. De aceea este bine ca acestea să se consume zilnic: 2-3 căței de usturoi pe zi, 1 ceapă crudă, 1 linguriță de oțet de mere cu miere.

Ovăzul, de asemenea, datorită conținutului bogat în fibre, ajută la scăderea colesterolului LDL. Alte alimente bogate în fibre solubile sunt orzul, merele, perele, prunele și fasolea.

Surse articol:
1. http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/high-blood-cholesterol/in-depth/cholesterol/art-20045192
2. http://www.farmacia-verde.ro/2013/01/09/pestele-un-aliment-anticolesterol

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.