Cel mai puternic ANTIOXIDANT a fost descoperit în SOMON – protejează OCHII și CREIERUL

Antioxidanții sunt atât de importanți pentru sănătate deoarece protejează celulele de daunele radicalilor liberi. Alimentele bogate în antioxidanți încetinesc îmbătrânirea, scad riscul de cancer și boli degenerative, susțin detoxifierea corpului și cresc speranța de viață.

Aproape toate fructele, legumele, verdețurile și plantele conțin diferiți antioxidanți, în doze mai mici sau mai mari: vitamina C, vitamina A, vitamina E, beta-caroten, flavonoide, licopen, antocianini, luteină, zeaxantină, sulforafan, resveratrol etc.

somon

Cei mai puternici antioxidanți sunt aceia care au cea mai mare capacitate de a absorbi și elimina din corp radicalii liberi care afectează celulele și produc boli cronice.

Bătălia pentru locul întâi în topul celor mai puternici antioxidanți alimentari este foarte strânsă. Unii cercetători susțin că cel mai bun este resveratrolul, alții spun că beta-carotenul, alții spun că vitamina C.

Studiile recente au mai scos la iveală doi compuși cu o capacitate de absorbție a radicalilor liberi foarte mare. Aceștia sunt: astaxantina (regăsită în somon) și hidroxitirozol (regăsit în măsline).

Dr. Mercola scrie despre astaxantină că este cel mai puternic carotenoid descoperit vreodată. Se găsește în somon, și este mult mai eficient decât beta-carotenul din morcovi în ceea ce privește protejarea vederii.

Este de 65 de ori mai puternic decât vitamina C, de 54 de ori mai puternic decât beta-carotenul și de 14 ori mai puternic decât vitamina E. Puterea sa antioxidantă întrece și alți compuși in familia carotenoidelor, precum licopenul, luteina și zeaxantina.

Acest antioxidant provine de fapt dintr-o algă marină care se numește chiar așa: astaxantină. Această algă produce acest antioxidant ca măsură de protecție împotriva radiațiilor solare (lumina soarelui prea puternică) și a lipsei de nutrienți din apă.

Somon

Somon

Somonul care consumă acest antioxidant are o culoare portocalie foarte intensă. Datorită acestui compus depozitat în mușchi, somonul capătă o rezistență foarte mare în traversarea râurilor și a cascadelor zile în șir.

Efectele protectoare ale astaxantinei se răsfrâng asupra celulelor, organelor și a țesuturilor corpului:

– îmbunătățește sănătatea cardiovasculară
– ajută la stabilizarea glicemiei
– stimulează imunitatea
– luptă împotriva cancerului
– crește rezistența și performanța atletică
– susține fertilitatea
– protejează sistemul central nervos

Cele mai mari beneficii le are însă asupra ochilor și a creierului. Datorită faptului că trece de bariera hemo-encefalică și de bariera retinei, efectele sale protectoare, antiinflamatoare și antioxidante asupra creierului, sistemului nervos central și a ochilor este foarte mare:

– cataractă, glaucom, degenerescență maculară și orbire
– ocluzie arterială retiniană și venoasă
– retinopatia diabetică
– edem macular cistoid
– afecțiuni oculare inflamatorii (retinită, cheratită, slcerită, irită)
– Alzheimer, alte tipuri de demență
– leziuni la nivelul creierului și a coloanei vertebrale
– Parkinson
– scleroză laterală amiotrofică

Atenționări

Evitați somonul colorat cu astaxantină sintetică, obținută din substanțe petrochimice. Pe eticheta produsului trebuie să scrie somon sălbatic sau colorat natural. Somonul hrănit cu astaxantină naturală are rate mai mari de supraviețuire, creștere, imunitate, fertilitate și reproducere.

Somonul sălbatic este de 400 de ori mai bogat în astaxantină decât somonul din crescătorii și este mult mai concentrat în Omega-3.

Sursă: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/05/14/astaxanthin-the-worlds-strongest-antioxidant.aspx

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.