SPIRULINA conține mai multe PROTEINE decât carnea, și poate trata multe din BOLILE momentului

Dr. Mercola descrie spirulina într-un articol ca o plantă miraculoasă, care poate face foarte multe lucruri benefice pentru sănătatea noastră:

hrănește corpul cu numeroși nutrienți, asigurându-i necesarul de proteine, dă putere sistemului imunitar, ajută la controlul tensiunii arteriale și a colesterolului, reduce disconfortul cauzat de alergii și ne apără de cancer.

spriulina

“Hrana viitorului”

Spirulina este o algă marină milenară. Potrivit datelor istorice, este folosită ca sursă de hrană încă din secolul al 9-lea. Abia în anii ’70 a început să fie comercializată, de către o companie franceză. A devenit foarte cunoscută după ce NASA a utilizat-o ca supliment alimentar pentru astronații aflați în misiuni spațiale.

Spirulina conține mai multe proteine decât carnea și decât soia. Spirulina are un conținut de 65-71% proteine complete, soia are 26% iar carnea de vită doar 22%. 2 linguri de pudră de spirulină pot înlocui o masă bogată în proteine. Pe lângă proteine, spirulina conține aminoacizi esențiali și minerale pe care corpul le asimilează foarte ușor.

Datorită concentrației mari de substanțe nutritive pe care o conține, spirulina poate oferi organismului nostru tot ce are nevoie pentru a supraviețui: vitamine (inclusiv vitamina B12), provitamina A (beta-caroten), minerale (în special fier),  clorofilă, antioxidanți (acizi fenolici), tocoferoli, acid linoleic.

Studiile au demonstrat că are proprietăți imunomodulatoare, antivirale, antialergice, antiinflamatoare, hipolipidemice și anticancerigene.

Are proprietăți imunostimulatoare, antibacteriene și antivirale

Spirulina acționează ca un stimulent imunitar puternic, având efecte antibacteriene și antivirale. Spirulina menține sub control creșterea necontrolată a candidei și inactivează virusul imunodeficienței umane asociat cu HIV și SIDA. Preparatele pe bază de spirulină s-au dovedit eficiente și împotriva virusului herpes, citomegalovirus și virusul gripal.

Datorită efectelor antioxidante, spirulina protejează țesuturile și reduce toxicitatea de la nivelul ficatului, rinichilor și a testiculelor. Cercetătorii din Bangladesh au descoperit că spirulina poate îmbunătăți simptomele otrăvirii cu arsenic în urma consumului de apă contaminată cu această substanță toxică.

[wcepe_products ids=’5930,7870,7868,2977′ button=’Cumpără aici’]

Reduce alergiile

Această algă marină poate fi de mare folos persoanelor care suferă de alergii sezoniere sau alergii cauzate de diferiți contaminanți: polen, plante, praf, mucegai, părul sau blana animalelor.

Spre deosebire de anti-histaminice, care suprimă sistemul imunitar și reduce rezistența organismului la boli, spirulina modulează funcțiile imunitare și inhibă eliberarea de histamine (compuși care declanșează reacții alergice în corp) de către mastocite, fără să provoace efecte adverse.

Un studiu a arătat că spirulina ameliorează simptomele de strănut, congestie nazală, rinoree și mâncărime la persoanele cu rinită alergică.

Reglează tensiunea arterială și colesterolul

Un studiu realizat la Departamentul de Biochimie din Mexic a arătat că o doză zilnică de 4,5 g de spirulină timp de 6 săptămâni a reglat nivelul tensiunii arteriale, fără ca participanții să facă alte modificări în dietă. Un studiu efectuat pe persoane cu vârsta cuprinsă între 60 și 87 de ani a arătat că 8 g de spirulină pe zi timp de 16 zile la rând a scăzut nivelul colesterolului.

Reduce riscul unui AVC

Cercetătorii de la Institutul de Tehnologie Farmaceutică din India au realizat un experiment care a arătat că spirulina poate reduce riscul unui accident vascular cerebral. 180 mg/kg de spirulină a protejat creierul și sistemul nervos la șobolanii expuși la cantități mari de radicali liberi.

Cum se consumă spirulina

Spirulina este comercializată în diverse forme: capsule, tablete, pulbere, fulgi. Este foarte important să alegeți un produs de calitate. Asigurați-vă că spirulina provine dintr-o sursă de încredere, și că aceasta nu este contaminată cu metale grele și alte toxine.

Precauții și efecte adverse

Este bine să începeți cu o doză mai mică, deoarece spirulina determină o detoxifiere completă a organismului, și pot să apară reacții adverse:

– febră ușoară (datorată proteinelor care crește metabolismul și implicit temperatura corpului)
– colorarea scaunului în verde sau negru (nu trebuie să vă speriați)
– gaze excesive (asociate cu repararea sistemului digestiv)
– stări de agitație (datorate procesului de transformare a proteinelor în energie)
– coșuri și mâncărimi ale pielii temporare (datorate curățării colonului)
– insomnie (acest semn indică faptul că organismul este epuizat și are nevoie de odihnă)

Doza zilnică recomandată de spirulină este de 3-5 grame. Această cantitate poate fi consumată în 2-3 reprize de-a lungul zilei. După ce organismul s-a obișnuit, doza se poate crește.

În perioada în care consumați zilnic spirulină este important să beți cât mai multă apă, pentru a ajuta corpul să o absoarbă.

Deși este un supliment alimentar foarte sănătos, spirulina nu este recomandată persoanelor care suferă de alergii la iod sau fructe de mare, persoanelor cu hipertiroidism, femeilor gravide și femeilor care alăptează.

Surse articol:

1. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/07/01/spirulina-the-amazing-super-food-youve-never-heard-of.aspx
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16248810
3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3136577/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.