SIMPTOME care indică un nivel scăzut de POTASIU în corp (+ surse alimentare)

Potasiul joacă un rol esențial în buna funcționare a inimii, a mușchilor și a digestiei. Studiile au arătat de asemenea că aportul adecvat de potasiu din dietă are un efect protector împotriva pierderii de masă osoasă datorată vârstei și împotriva pietrelor la rinichi.

Aceste mineral a devenit mult mai important în societatea modernă din cauza dietei de tip vestic, săracă în minerale dar foarte bogată în sodiu.

Lipsa de Potasiu Simptome

Lipsa de Potasiu Simptome

Doza recomandată de potasiu este de 4.700 mg pe zi, însă aceasta nu mai este suficientă, deoarece o cantitate prea mare de sodiu forțează corpul să elimine potasiul. Atunci când aportul de sodiu este mai mare decât cel de potasiu, riscul de apariție al bolilor cardiovasculare este mult mai mare.

Potrivit studiilor epidemiologice și clinice, creșterea aportului de potasiu din alimente are următoarele beneficii:

– ajută la reducerea tensiunii arteriale la persoanele hipertensive
– reduce mortalitatea din cauza bolilor cardiovasculare
– previne și încetinește progresia afecțiunilor renale
– reduce eliminarea calciului urinar
– scade riscul de pietre la rinichi
– previne osteoporoza
– previne dezvoltarea diabetului în urma tratamentului prelungit cu diuretice tiazidice
– reduce riscul de aritmii cardiace ventriculare letale la persoanele cu boli de inimă ischemice, insuficiență cardiacă sau hipertrofie ventriculară de stânga

Simptomele lipsei de potasiu

Un nivel de potasiu anormal de mic în sânge se numește hipokalemie (hipopotasemie). Apare de cele mai multe ori în urma utilizării de diuretice pe termen lung, a unor boli renale, a vomei prelungite sau a unor tulburări metabolice.

Hipokalemia severă poate duce la paralizie musculară sau aritmie cardiacă fatală.

Crampe, spasme, amorțeală, oboseală musculară

Crampele musculare resimțite la nivelul brațelor și picioarelor pot fi unul din primele semne care arată că celulele mușchilor nu au suficient potasiu pentru a funcționa optim.

Nivelurile scăzute de potasiu în corp pot cauza totodată oboseală musculară și întineri musculare, în lipsa unui efort fizic justificator. Unul din rolurile cele mai importante ale potasiului este tocmai tonifierea și vindecarea celulelor musculare.

Pe lângă crampe, spasme și oboseală musculară, lipsa de potasiu poate cauza și amorțeală la nivelul membrelor.

Probleme cu tensiunea arterială

Deficitul de potasiu a fost asociat cu creșterea nivelului tensiunii arteriale și a riscului de boli de inimă. Persoanele care suferă de hipertensiune arterială sunt sfătuite să consume mai multe alimente bogate în potasiu.

Oboseală

Acest simptom este comun mai multor deficiențe nutriționale. Dacă senzația de oboseală apare chiar și atunci când corpul nu desfășoară sarcini grele sau exerciții intense, ci se află în stare de repaus, lipsa de potasiu ar putea fi problema.

Palpitații, amețeală

Un nivel prea mic de potasiu în corp poate cauza tulburări și la nivelul ritmului cardiac (ritmul crește brusc sau inima sare câteva bătăi). Dacă aceste palpitații sunt dese, corpul nostru ne spune că poate fi vorba despre un deficit de potasiu. Lipsa de potasiu poate cauza și amețeli.

Constipație

Dacă stările de constipație sunt însoțite de balonare, dureri și crampe abdominale, ele pot fi cauzate de o lipsă de potasiu. Acest mineral este implicat și în funcția sistemului nostru digestiv.

Urinări dese

Nivelurile mici de potasiu din corp pot provoca senzație de sete și nevoia de a urina tot timpul.

Consum ridicat de alimente procesate

Este foarte probabil ca persoanele care mănâncă multe produse ambalate din magazine să aibă o carență de potasiu. Aceste produse sunt ultra-procesate și golite de nutrienți. Conțin în schimb o cantitate mult prea mare de sodiu, care împiedică menținerea potasiului în corp.

Alimente bogate în potasiu

Dacă aveți unul sau mai multe din simptomele descrise mai sus, cereți medicului să vă prescrie un set de analize edificator. În cazul în deficitul de potasiu este confirmat, includeți în dieta zilnică mai multe alimente bogate în potasiu.

Iată cele mai bune surse, în ordine descrescătoare:

• bananele
• cartofii (copți în coajă)
• sucul de prune
• prunele uscate
• sucul de portocale și portocalele
• sucul de roșii și roșiile
• stafidele
• anghinarea (gătită)
• fasolea albă (gătită)
• spanacul (gătit)
• semințele de floarea-soarelui
• migdalele
• melasa
• avocado
• kiwi
• curmalele

Nu luați suplimente cu potasiu fără să consultați medicul, care va stabili dozele adecvate. Medicul vă va informa de asemenea cu privire la interacțiunile suplimentelor de potasiu cu alte medicamente pe care le luați.

Surse articol:
1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23674806
2. http://blogs.naturalnews.com/10-signs-youre-not-getting-enough-potassium-plus-high-potassium-foods/
3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18724413
4. http://lpi.oregonstate.edu/mic/minerals/potassium

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.