BANANELE întăresc OASELE și INIMA, reduc STRESUL și stimulează CREIERUL

Beneficiile enumerate în titlul acestui articol au scopul de a vă arăta cât de sănătoase sunt bananele și a vă motiva să le includeți mai des în dietă.

Aceste fructe cărnoase și cremoase au foarte multe efecte pozitive asupra sănătății noastre, pe care merită să le descoperim. Dr. Mercola citează utilizarea bananelor în scop terapeutic împotriva unor afecțiuni variate, de la stomac deranjat, arsuri stomacale și constipație, până la sindrom premenstrual și stres.

Banane

Banane

Beneficiile consumului de banane se datorează în mare parte conținutului de antioxidanți din clasa flavonoidelor și polifenolilor (luteină, zeaxantină, beta și alfa-caroteni, benefici îndeosebi pentru vedere), precum și conținutului de minerale (magneziu, potasiu, mangan, cupru), vitamine din complexul B, vitamina C, fibre și proteine.

Sunt renumite pentru efectele lor cardioprotectoare (datorită conținutului de potasiu, magneziu și vitamina B6) și anti-anemice (datorate conținutului mare de cupru, care ajută la producerea de celule roșii de sânge).

Bananele mențin creierul vigilent, datorită faptului că eliberează energia într-un ritm lent. Datorită conținutului bogat în aminoacizii triptofan și tirozină și a vitaminei B, bananele stimulează producția de neurotransmițători responsabili cu starea de spirit, precum serotonina și dopamina. Acestea ajută la îmbunătățirea dispoziției și la prevenirea stărilor depresive.

Potrivit Institutului Linus Pauling, vitamina B6 din banane previne declinul cognitive în ceea ce privește memoria la persoanele vârstnice. Un studiu japonez, publicat în Jurnalul Britanic de Nutriție în anul 2010 a arătat că aportul scăzut de vitamina B6 poate crește riscul de Parkinson.

Magneziul din banane reduce stresul și îmbunătățește atenția. Acest mineral este folosit de corp pentru a transforma acizii grași din alimente în DHA, un compus regăsit în membranele celulare ale creierului. Potrivit Institutului Franklin, deficitul de DHA a fost asociat cu numeroase tulburări neurologice, precum Alzheimer sau hiperactivitate cu deficit de atenție.

Câteva felii de banană, mâncate seara, acționează ca un somnifer natural.

Potasiul regăsit în cantități mari în banane asigură furnizarea unei cantități suficiente de oxigen către creier.

Aceste fructe ajută totodată la întărirea oaselor prin faptul că favorizează absorbția calciului și a altor de minerale și nutrienți din alimente. Datorită compușilor antiinflamatori, bananele pot ajuta la reducerea durerilor articulare și reumatice.

Bananele sunt medicamente anti-acide naturale, fiind renumite pentru eficiența lor împotriva ulcerului stomacal. Pe lângă faptul că reduc aciditatea stomacului, aceste fructe conțin inhibitori de protează, care elimină bacteriile dăunătoare asociate cu dezvoltarea ulcerului stomacal.

Cum să le consumăm

Cel mai bine este să le consumăm dimineața, pentru energie și sațietate. Cantitatea mare de fibre le face utile în curele de slăbire. Fibrele înlătură senzația de foame, mențin regularitatea sistemului digestiv și ajută totodată la eliminarea colesterolului.

O banană are doar 90 de calorii și nu conține grăsimi. Dacă însă le vom combina cu lapte, vom obține o masă bogată în proteine, care favorizează luarea în greutate.

Surse articol:
1. http://foodfacts.mercola.com/banana.html
2. https://www.organicfacts.net/health-benefits/fruit/banana.html
3. http://www.livestrong.com/article/91156-bananas-brain/
4. https://allaboutbanana.wordpress.com/2013/06/10/what-does-a-banana-do-for-your-brain/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

3 comentarii

  1. Eu si sotul meu mancam an fiecare dimineata o banana ,ne e fff bine eu mai mananc una seara.

  2. Toate bune si frumoase pana am văzut cum sunt stropite !!!! Cu ce soluții !!! Era un documentar făcut de nemții! Din avion ! Se atunci nu îmi trebuie banane! Desi îmi plac așa mult!😣

  3. Totul se stropeste si la noi,altfel nu se face nimic,bine ca nu sant injectate.eu stau la tara si fara sa le stropesti,nu se face nimic

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.