CEAIURI, TINCTURI și ALIMENTE bune în ANXIETATE și ATAC de PANICĂ

Cercetătorii de la Institutul de Neuroștiințe și Comportament Uman Semel de la Universitatea din California susțin că anxietatea ar trebui recunoscută ca o tulburare mentală, la fel ca tulburările psihotice sau comportamentale.

Persoanele care suferă de anxietate au o performanță scăzută la locul de muncă, au un risc mai mare de deces și de dependență de alcool și droguri.

Iasomie

Iasomie

Tipuri de anxietate

Anxietatea este caracterizată prin sentimente de teamă, groază sau teroare, care apar ca o reacție la stres. Persoanele anxioase transpiră mult, se simt tensionate și agitate, și au un ritm cardiac rapid.

În anxietatea generalizată, persoana afectată își face griji excesive și trăiește cu o senzație de teamă și spaimă. Această stare poate dura 6 luni sau chiar mai mult.

Tulburarea obsesiv-compulsivă este o tulburare anxioasă în care persoana afectată are idei, gânduri sau imagini care se repetă, și care o determină să se comporte în mod obsesiv. De exemplu, cineva se poate teme de germeni și din acest motiv se va spăla pe mâini în continuu.

Atacul de panică este un episod de teamă intensă, însoțită de palpitații, transpirație și frisoane sau bufeuri. Aceste atacuri de panică pot fi de scurtă durată, sau pot deveni frecvente la unele persoane.

Tulburare de stres post-traumatică este o tulburare anxioasă care apar ca o reacție la o leziune fizică sau stres mental sau emoțional sever, precum un atac violent, o calamitate sau un eveniment care pune viața în pericol.

Fobia socială, cunoscută și sub numele de “anxietate socială” apare la persoanele care devin extrem de anxioase în contextele sociale.

Simptomele anxietății

O persoană care suferă de anxietate este marcată de o tensiune interioară puternică și de teamă nejustificată sau ireală. Simptomele includ de asemenea nesiguranță, nervozitate, tahicardie, transpirație excesivă, dispnee, paloare.

– respirație greoaie
– transpirație la nivelul palmelor
– amorțirea extremităților, însoțită de furnicături
– cârcei și rigiditate musculară
– frică de spații închise sau de aglomerație
– stare de pesimism
– senzație de moarte iminentă

Statisticile arată că incidența acestei afecțiuni este în creștere, iar cele mai multe persoane sunt diagnosticate în stadiul acut sau cronic al bolii.

Multe persoane trăiesc cu această tulburare fără să știe cum se numește sau că poate fi tratată medical. Agravarea anxietății poate duce la psihoze, tulburări psihice sau sevraj.

Remedii naturiste contra anxietății

Medicamentele folosite contra anxietății pot crea dependență, iar unele dintre ele au și efecte secundare dăunătoare. Utilizarea de plante medicinale și alimentele cu efecte sedative asupra sistemului nervos naturale poate fi o cale naturală de tratare a acestei tulburări.

• Flori de tei, lavandă, iasomie, mușețel

Infuzia se prepară din 2-3 g de amestec de flori și 200 ml de apă clocotită. Se lasă 5 minute, apoi se strecoară. Se administrează câte 2-3 căni pe zi, între mese sau seara, înainte de culcare.

• Rădăcini de valeriană, pentru afecțiuni nervoase și stres excesiv (planta este contraindicată femeilor însărcinate și copiilor)
• Frunze de roiniță, păducel (flori și frunze) și frunze de rozmarin;
Sunătoare și talpa gâștei (se face o cură de cel puțin 3 luni, contra claustrofobiei și agorafobiei)
• Conuri de hamei și obligeană (rădăcini)
• Tinctură de lavandă, valeriană, păducel, passiflora, măceșe și arnica
• Pulbere de flori de tei și frunze de urzică

Alimente care combat anxietatea

Aceste alimente sunt bogate în nutrienți care ajută în tratamentul anxietății: magneziu, fosfor, vitamine din grupul B, vitamina C, zinc, potasiu și acizi grași esențiali.

• salată de țelină cu ulei, oțet și miere de albine (reduce hormonii de stres)
• suc de morcov și mere într-o cură de 2 săptămâni, cu 7 zile pauză. Se consumă în fiecare dimineață, înainte de masă. Doza crește de la 50 până la 300 g pe zi.
• varză
• usturoi
• fructe de pădure (mure, zmeură, fragi)
• semințe de floarea-soarelui, semințe de susan
• migdale, alune
• banane
• curmale
• polenul de albine
• untura de pește

Se vor evita produsele excitate (cafeaua, alcoolul, ciocolata, cola, ceaiul chinezesc), dulciurile rafinate, murăturile, conservele, semi-preparatele din carne, alimentele grase și carnea roșie.

Surse articol:
1. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3628173/
2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMHT0024920/
3. http://www.farmacia-verde.ro/2009/11/18/remedii-naturale-impotriva-anxietatii/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.