ȚELINA ajută la eliminarea depozitelor de GRĂSIME din corp

Țelina este unul din cele mai bune alimente care ne poate ajuta în lupta împotriva excesului ponderal. Are proprietăți anti-obezitate remarcabile.

Fitoterapeutul ieșean Constantin Milică spune că această rădăcinoasă pune în mișcare grăsimea acumulată în corp sub formă de depozite și stimulează arderile metabolice. Mai mult decât atât, țelina ajută la eliminarea excesului de apă din organism.

Țelina - Oboseală

Țelina – Obezitate

Țelina ajută la pierderea în greutate și prin faptul că suprimă apetitul și induce sațietatea (datorită fibrelor). Pentru scăderea poftei de mâncare, se poate consuma câte 100 ml de suc de țelină pe zi, înainte de masă.

Un studiu realizat de Departamentul Special Food and Nutrition, Institutul Food Techonology Research, Centrul de Cercetare în Agricultură și Ministerul de Agricultură din Giza, Egipt, a arătat că țelina produce o scădere a profilului de lipide (grăsimi) serice și a greutății corporale, și previne acumularea de țesuturi adipoase albe. Mai mult, țelina a redus riscul coronarian și aterogenic (plăci de aterom).

Cercetătorii au efectuat acest experiment pe șobolani cu obezitate indusă de o dietă bogată în grăsimi, care a durat 7 săptămâni. Testele pe țesuturile adipoase au arătat că animalele tratate cu extract apos de țelină au avut o reducere semnificativă a creșterii în greutate comparativ cu grupul de control. Țelina a scăzut foarte mult nivelurile de colesterol total și trigliceride totale.

Autorii acestui studiu spun că nu doar aportul crescut de calorii contribuie la creșterea greutății corporale și a rezistenței la insulină, ci și toxinele, poluanții și metalele grele, care sunt una din cauzele mai puțin cunoscute ale obezității și diabetului.

Țelina conține foarte multe fibre și compuși activi funcționali, iar dietele bogate în fibre s-au dovedit extrem de benefice împotriva obezității. Este de asemenea o sursă foarte bună de vitamina C, vitamine din complexul B (B1, B2, B6, B9), vitamina A, vitamina K, magneziu, calciu, fosfor și fier.

Consumul de țelină ne poate aduce beneficii și mai mari sănătății, datorită efectelor sale tonice asupra sistemului nervos și stimulatoare asupra glandelor suprarenale.

Surse articol:
1. http://www.farmacia-verde.ro/2011/03/23/indicatii-pentru-regimul-alimentar-in-obezitate/
2. http://article.sciencepublishinggroup.com/pdf/10.11648.j.jfns.20140206.17.pdf

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.