MAGNEZIUL ar putea înlocui medicamentele pentru INIMĂ

Magneziul este unul din cele mai importante minerale din corpul uman, fiind implicat în peste 300 de reacții, necesare pentru transmiterea impulsurilor nervoase, reglarea temperaturii, detoxifierea de la nivelul ficatului, eliberarea adrenalinei, formarea și mineralizarea oaselor și dinților.

60% din cantitatea totală de magneziu din corp se află în oase, iar restul de 40% este răspândit în țesuturi și organe. Este prezent în sânge doar în proporție de 1%, din acest motiv, analizele de sânge nu pot depista cu acuratețe o posibilă carență de magneziu.

Magneziu - Inimă

Magneziu – Inimă

Simptomele lipsei de magneziu sunt nenumărate. Cele mai populare sunt: crampele musculare, insomnia, senzația de teamă, anxietate și confuzie.

În ceea ce privește sănătatea cardiovasculară, magneziul are un cuvânt important de spus. Deficitul de magneziu a fost asociat cu ateroscleroza, hipertensiunea arterială, atacul de cord și accidentele vasculare cerebrale.

Magneziul are un rol asemănător medicamentelor cardiace 

Potrivit The Westeon A. Price Foundation – o fundație de educație și nutriție non-profit, magneziul poate îndeplini singur rolul celor mai comune medicamente cardiace:

• inhibă formarea de cheaguri de sânge (precum Aspirina)
subțiază sângele (precum Warfarina)
blochează absorbția de calciu (precum medicamentele beta blocante, ex. Nifedipin)
relaxează vasele de sânge (precum inhibitori de ACE, ex. Enalapril)

Cercetătorii de la Brigham Young University susțin că magneziul poate reduce riscul de boli coronariene.

Un studiu realizat de cercetătorii americani pe femei post-menopauzale a arătat că lipsa de magneziu din dietă poate duce la aritmie cardiacă, alterarea metabolismului colesterolului, afectarea controlului glicemiei și a sănătății cardiovasculare în general.

Oamenii de știință de la Centrul Medical Irvine din SUA susțin că magneziul este esențial pentru prevenirea insuficienței cardiace congestive și menținerea hemodinamicii cardiovasculare stabile și a funcției electrofizice.

O recenzie sistematică publicată în anul 2013 a arătat că nivelurile de magneziu circular și magneziu alimentar sunt invers asociate cu riscul unui accident vascular cerebral.

Un studiu recent condus de dr. Yiqing Song de la Universitatea Indiana a evidențiat o legătură între magneziu și controlul tensiunii arteriale. Datele din 34 de studii clinice realizate pe 2.000 de participanți sugerează că administrarea de suplimente cu magneziu ajută la reducerea sănătoasă a nivelului tensiunii arteriale.

Acest mineral ajută la scăderea tensiunii arteriale mari prin faptul că relaxează și dilată vasele de sânge.

Factori de risc pentru deficitul de magneziu

Trebuie să știm că unele medicamente duc la scăderea nivelului de magneziu din corp, precum anticoncepționalele, antibioticele, cortizonul, prednisonul (preparat hormonal), medicamentele pentru hipertensiune arterială și compușii estrogeni.

Alimentele ultra-procesate pe care le consumăm astăzi și solul sărac în minerale contribuie la apariția deficitului de magneziu.

Pentru fiecare moleculă de zahăr pe care o ingerăm, corpul nostru este nevoit să folosească 54 de molecule de magneziu pentru a o procesa. Alcoolul accelerează de asemenea eliminarea magneziului din corp, la fel ca și cafeaua și ceaiul bogat în cofeină.

Doza zilnică recomandată de magneziu + alimente

Pentru bărbați, doza zilnică recomandată de magneziu este 400-420 mg, iar pentru femei 310-320 mg.

Cardiologul Suzanne Steinbaum din New York spune că testarea nivelului de magneziu este importantă pentru sănătatea inimii, și că acest mineral constituie o parte esențială a demersurilor de prevenire și tratare a hipertensiunii arteriale.

Cele mai bune surse alimentare de magneziu sunt verdețurile (spanacul, broccoli, salata verde), nucile, semințele (de dovleac, de floarea-soarelui), leguminoasele (fasolea) și unele cereale integrale (precum hrișca, tărâțele de grâu, fulgii de ovăz).

De asemenea, putem găsi cantități bune de magneziu natural în pudra de cacao, avocado, peștele gras, dovlecei, coriandru, semințe de chimen, pătrunjel, semințe de muștar, busuioc, cuișoare și fructele de pădure.

Magneziul ionic este cel mai bun supliment.

Magneziul poate fi absorbit rapid și prin piele, dacă se fac băi cu săruri Epsom (sare amară sau sulfat de magneziu) sau masaje cu ulei de magneziu.

Surse articol:
1. http://www.collective-evolution.com/2016/07/28/the-importance-of-magnesium-for-good-heart-health-are-you-deficient/
2. http://www.westonaprice.org/health-topics/your-body-on-drugs/
3. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19958415
4. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17536123
5. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8800040
6. http://healthcare.utah.edu/healthlibrary/related/doc.php?type=6&id=712682

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

6 comentarii

  1. Multumim un articol bine documentat.

  2. Imi place f mult retetele naturiste si le folosesc multumesc din suflet

  3. Cand? Cine spune asta? Exista stuii comparative si cu ce?

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.