Spanacul hrănește OCHII și încetinește progresia cataractei și a degenerescenței maculare

Deși spanacul a fost asociat în mod greșit cu un conținut mare de fier, această verdeață impresionează de fapt prin acțiunea sa antioxidantă.

Cercetătorii au descoperit că spanacul conține trei antioxidanți care au efecte protectoare asupra ochilor: luteină, zeaxantină și beta-caroten.

Spanacul Protejează Vederea

Spanacul Protejează Vederea

Un studiu din Arhivele de Oftalmologie a arătat că persoanele care au consumat cantități mari de alimente bogate în luteină și zeaxantină au avut un risc mai mic cu 35% de a dezvolta degenerescență maculară legată de vârstă.

Un alt studiu, apărut în Jurnalul American de Nutriție Clinică a arătat că dietele bogate în acești doi antioxidanți au îmbunătățit simptomele atât la pacienții cu degenerescență maculară, cât și la persoanele care nu au această boală.

Concluzia cercetătorilor de la Departamentul de Oftalmologie de la Universitatea din Viena este că alimentele bogate în carotenoide – luteină și zeaxantină sunt protejează țesuturile retinale.

Aceștia recomandă persoanelor cu risc de degenerescență maculară asociată cu vârsta să introducă mai multe legume cu frunze verzi în dieta lor zilnic și să poarte lentile de protecție UV. Verdețurile abundă în luteină și zeaxantină – antioxidanți care previn daunele celulare cauzate de radicalii liberi și reduc riscul de cancer, boli de inimă și îmbătrânire prematură.

Spanacul conține beta-caroten, luteină și zeaxantină

Spanacul este o sursă foarte bună de beta-caroten, un antioxidant care poate ajuta la prevenirea cataractei și a degenerescenței maculare. Un studiu clinic amplu a arătat că suplimentele cu beta-caroten (15 mg), vitamina C (500 mg), vitamina E (400 mg), zinc (80 g) și cupru (2 mg) poate încetini progresia degenerescenței maculare. (Folosiți acest regim doar la sfatul medicului).

O porție de spanac crud ne poate furniza o cantitate foarte mare de luteină și zeaxantină – 3,659 mg.

Alte alimente bogate în luteină sunt: varza kale, salata verde, broccoli, dovleceii, napii, varza de Bruxelles, mazărea și gălbenușul de ou.

_______________________________________________________________________________________________

Surse articol:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC305368/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3705341/
http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/betacarotene
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/05/08/can-spinach-save-your-eyesight.aspx

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.