3 condimente care ne apără de DIABET – o boală cu o incidență crescută în România

2.000.000 de români au diabet. 34% dintre români sunt supraponderali iar 31.4% sunt deja obezi. În contextul acestor statistici alarmante, medicii consideră că trebuie luate măsuri de urgență pentru prevenirea bolilor metabolice și nutriționale în România.

Studiul național PREDATORR (Prevalența Diabetului, Prediabetului, Supraponderii, Obezității, Dislipidemiei, Hiperuricemiei și Bolii Cronice de Rinichi) a arătat că în România, rata diabetului zaharat și a prediabetului a crescut de două ori în ultimii ani. Foarte mulți dintre românii care au diabet nu figurează în evidențele medicilor diabetologi.

Remedii Diabet

Remedii Diabet

Nivelurile mari ale insulinei sunt un factor de risc nu doar pentru diabetul de tip 2, ci și pentru suraponderalitate (creșterea rapidă în greutate), hipertensiune arterială, boli de inimă, îmbătrânire prematură și cancer.

Unele condimente și plante ne pot proteja împotriva diabetului prin reglarea și menținerea sensibilității celulelor la insulină.

Turmericul

Un studiu realizat în anul 2009 pe curcumină a arătat că acest compus este de 500-100.000 de ori mai eficace decât medicamentul Metformină în activarea absorbției glucozei.

Un alt studiu efectuat pe 240 de adulți prediabetici, a arătat că 250 mg de curcumină pe zi, timp de 9 luni, a prevenit apariția diabetului în proporție de 100%, comparativ cu grupul de control, care a primit placebo.

♣ Ghimbirul

Un studiu dublu-orb randomizat realizat pe 88 de persoane diabetice a arătat că ghimbirul a redus nivelul de glucoză à jeun din sânge cu 10.5%, precum și sensibilitatea la insulină. Participanții au primit câte 1 capsulă de câte 1 g de pulbere de ghimbir, de 3 ori pe zi, timp de 8 săptămâni. La grupul de control, care a primit placebo, nivelul glicemiei à jeun a crescut cu 21%.

Într-un alt studiu, cercetătorii au descoperit că 1600 mg de ghimbir pe zi poate îmbunătăți 8 markeri ai diabetului, inclusiv sensibilitatea la insulină.

♣ Scorțișoara

Mai puțin de ½ linguriță de scorțișoară pe zi poate reduce nivelurile de zahăr din sânge la persoanele cu diabet de tip 2.

O meta-analiză pe 8 studii clinice a arătat că scorțișoara reduce nivelurile glicemiei à jeun. Acest efect se datorează faptului că scorțișoară îmbunătățește răspunsul la insulină și încetinește rata la care stomacul se golește după ce mâncăm.

Cercetătorii au descoperit de asemenea că fructele de pădure consumate cu pâine sau produse făinoase reduc semnificativ creșterea bruscă a insulinei după masă. Afinele, căpșunele, merișoarele și aronia au fost cele mai eficiente.

În scop terapeutic, folosiți scorțișoară Ceylon, nu Cassia, care este mai puțin toxică. Mai multe informații despre acest subiect găsiți în acest articol.

Surse:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25850521
http://www.greenmedinfo.com/blog/reverse-insulin-resistance-these-8-foods

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Știe cineva de unde se poate cumpăra scorțișoara cayeen?

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.