Legătura dintre MAGNEZIU și glanda TIROIDĂ

Lipsa de magneziu este un deficit des întâlnit la populațiile din țările dezvoltate, unde se consumă multe alimente procesate. Printre multe alte simptome și boli, o dietă săracă în magneziu poate duce și la proasta funcționare a glandei tiroide.

O bună funcționare a glandei tiroide necesită un echilibru între calciu și magneziu. Deficiențele de magneziu au fost asociate cu scăderea funcțiilor tiroidiene, deși ele nu cauzează în mod direct hipotiroidism. Zincul și cuprul sunt alte două minerale care pot cauza hipotiroidie.

Magneziu și Glanda Tiroidă

Magneziu și Glanda Tiroidă

 Magneziul este important pentru structura oaselor, iar lipsa lui din corp poate duce la slăbirea oaselor și la apariția osteoporozei. Poate avea un impact și asupra absorbției normale a zaharurilor și a grăsimilor.

Semnele lipsei de magneziu asociate cu tiroida

Cele mai relevante semne prin care putem recunoaște lipsa de magneziu sunt crampele musculare și un ritm scăzut al inimii. Există însă foarte multe simptome legate de o reducere a funcției tiroidiene, precum:

– anxietate
– iritabilitate
– dezorientare, confuzie
– depresie
– transpirație excesivă
– pierderea apetitului
– dureri de cap și migrene
– spasme musculare
– spasme la nivelul ochilor și feței
– astm sau respirație șuierătoare
– slăbiciune, oboseala
– tremur
– tulburări stomacale

Persoanele care suferă de hipotiroidie au probleme cu pierderea în greutate și cu reglarea temperaturii corpului.

Citeste si: LIPSA de MAGNEZIU este mai periculoasă decât s-a crezut până acum

Alimente bogate în magneziu

Una din cauzele principale ale carenței de magneziu este dieta săracă în nutrienți și consumul excesiv de alimente procesate, băuturi răcoritoare și apă îmbuteliată. De asemenea, fierberea și prepararea alimentelor poate duce la pierderea vitaminelor și mineralelor.

Verdețurile sunt cele mai bogate în magneziu. Încercați să le consumați crude, în salate, și nu fierte sau preparate la aburi.

Consumați cât mai multe legume. Includeți nuci și semințe în dieta zilnică. Evitați apa filtrată, care este săracă în minerale. Eliminați cofeina, deoarece aceasta inhibă absorbția unor vitamine și minerale importante.

– cereale integrale
– tofu
– cocos
– spanac
– soia gătită
– porumb
– avocado
– semințe de floarea-soarelui și de dovleac
– frunze și tulpini de păpădie
– usturoi
– stafide
– mazăre
– banane
– afine
– sfeclă roșie
– broccoli
– ciocolata neagră

Suplimente cu magneziu

Dacă în urma unei testări (RBC) reiese că aveți lipsă de magneziu, puteți lua suplimente, sub forma capsulelor sau uleiului. Uleiul de magneziu se aplică pe piele și se masează ușor. Se absoarbe foarte repede prin piele în corp. Medicul va stabili doza potrivită de magneziu pentru dumneavoastră.

Contraindicații și precauții

Magneziul este un anticoagulant natural (subțiază sângele), și poate interacționa cu unele medicamente, și de aceea nu trebuie să luați suplimente cu magneziu dacă urmați deja un tratament cu:

– Chinolone
– Tetraciclină
– Minociclină
– Doxiciclină
– Ciprofloxacină
– Moxifloxacină

Magneziul poate crește efectele secundare ale unor beta-blocante de calciu, precum Amlopidină, Diltiazem, Felopidină sau Verapamil.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Doctorul aici nu recomanda suplimentele fara teste stricte ci alimentele. Argumentle lui: exista risc de reactii adverse, cat si risc de sub dozare/supra dozare.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.