Cum se consumă corect TURMERICUL pentru a fi absorbit în corp

Numit și „condimentul vieții”, sau „șofranul indian”, turmericul este o plantă rădăcinoasă care crește de peste 5.000 de ani în Indonezia și India. Marea sa popularitate se datorează proprietăților terapeutice remarcabile dezvăluite de studiile recente.

Cercetătorii au descoperit că turmericul, sau mai precis curcumina – compusul bioactiv din turmeric are zeci de proprietăți medicinale, utile în prevenirea și tratarea a sute de boli: antioxidante, antiinflamatoare, anticancerigene, antitumorale, antiseptice, antifungice, antibacteriene, anti-diabetice, hepatoprotectoare, cardioprotectoare.

Cum Se Consumă Turmericul

Cum Se Consumă Turmericul

Pe lângă calitatea sa de medicament, turmericul poate fi folosit și ca un colorant natural, care dă mâncărurilor o nuanță galbenă, aurie foarte frumoasă. De pildă, putem folosi pulberea de turmeric pentru colorarea pâinii de casă, cozonacului, turtelor, plăcintelor sau maionezelor vegetale, astfel încât să pară că acestea conțin ou.

Pătează foarte ușor pielea și tot ce atinge, de aceea trebuie să îl folosim cu multă grijă.

Probleme cu absorbția turmericului

Deși este un remediu foarte puternic, turmericul are unele probleme legate de absorbție. Cea mai mare parte a curcuminei ingerate este metabolizată înainte de a fi absorbită. Acest lucru înseamnă că turmericul rămâne neutilizat în corp. Acest lucru s-ar putea datora faptului că turmericul inhibă anumite enzime digestive intestinale.

Turmeric cu grăsimi

Trebuie să știm de la bun început ce fel de substanță este curcumina, pentru a o consuma în cel mai bun mod. Curcumina este insolubilă în apă, adică nu poate fi dizolvată în apă. Este în schimb solubilă în ulei sau grăsimi saturate. Unii sugerează că turmericul și uleiul de cocos sunt o combinație foarte reușită în acest sens.

Putem adăuga pulbere de turmeric mai ales în orez, omletă, linte, conopidă, smoothie-uri, lapte sau ceai.

Vezi și Cine nu are voie să consume TURMERIC (contraindicații și interacțiuni cu medicamente) 

Dizolvați pulberea de turmeric într-o lingură de ulei de cocos și apoi adăugați-o într-un suc sau smoothie.

Amestecați puțină pulbere de turmeric cu puțin ulei de măsline și folosiți dressingul obținut la o salată de legume.

Turmeric cu piper negru

Este cea mai cunoscută combinație. Piperul conține un compus chimic cheie, numit piperină, care face curcumina mult mai biodisponibilă pentru organismul nostru.

Studiile realizate pe oameni și animale de laborator au arătat că după administrarea unei doze de 2 g de curcumină, nivelurile serice erau încă foarte mici. Cu toate acestea, atunci când au adăugat 20 g de piperină, gradul de absorbție al curcuminei a crescut cu 2000%. Piperina a îmbunătățit remarcabil biodisponibilitatea, nivelurile serice și nivelurile de absorbție ale curcuminei.

Preparați o pastă din pulbere de turmeric, un vârf de cuțit de piper negru și puțină apă rece, și turnați apă fierbinte sau lapte peste ea.

Amestecați ¼ linguriță de pulbere de turmeric cu ½ linguriță de ulei de măsline și un praf de piper negru și consumați pasta obținută de 2 ori pe zi.

Turmeric fermentat

Un studiu publicat în Jurnalul Internațional Food Science and Technology a arătat că biodisponibilitatea curcuminei crește prin procesul de fermentare. În timpul digestiei, curcumina se transformă în metaboliți diferiți, care sunt absorbiți mult mai ușor în corp decât întreaga moleculă de cucurmină.

Dacă însă digestia noastră nu funcționează corect, putem mima procesul digestiv prin fermentarea turmericului, pentru a crea compuși benefici care să fie mai ușor absorbiți în fluxul sangvin. Din păcate, la noi nu a apărut rădăcina de turmeric pentru a o putea folosi în preparate fermentate.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

4 comentarii

  1. Este cel mai complet articol despre turmeric.

  2. Mai sunt doua variante de cea mai buna absorbtie pentru organism BCM-95 si MERIVA , pe langa BioPerine(piper negru), iar cantitatile de care organismul are nevoie sunt destul de mari pe care le putem lua din suplimentele dedicate turmeric-curcumin, din pacate la noi nu se gasesc sub aceste forme, eu le comand din afara.

  3. Multumesc! Abia de acum in colo il consum corect!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *