Studiu nou: consumul zilnic de GHIMBIR reduce durerile musculare

Potrivit unui studiu recent, fondat de Institutul de Științe McCormick, și publicat de American Pain Society în Journal of Pain, a arătat că ghimbirul, consumat crud sau gătit, poate reduce durerile musculare după un efort fizic intens.

Ghimbirul ocupă un loc central în medicina chineză tradițională, fiind cunoscut mai mult ca un remediu pentru greață, stomac deranjat și răceli. În ultimii ani însă, cercetătorii au examinat și proprietățile antiinflamatoare ale ghimbirului pe rozătoare.

Ghimbir Pentru Dureri

Ghimbir Pentru Dureri

Profesorul Patrick O’Connor de departamentul de kinetoterapie de la Colegiul din Georgia a dorit să exploreze efectele analgezice ale ghimbirului și pe oameni, plecând de la ipoteza că prin gătire, efectele calmante ale ghimbirul sunt mai mari.

Un studiu a arătat că o doză zilnică de ghimbir (30-500 mg), timp de 4-36 de săptămâni, a redus în mod eficient durerea de genunchi cauzată de osteoartrită.

Studiu

Oamenii de știință de la Universitatea din Georgia au analizat eficacitatea administrării zilnice de ghimbir în reducerea durerilor musculare induse experimental de 18 exerciții musculare excentrice.

Studiul a fost realizat pe 74 de studenți voluntari. Aceștia au fost împărțiți în trei grupuri. Un grup a primit capsule cu câte 2 grame de ghimbir crud, un grup a primit capsule cu câte 2 grame de ghimbir gătit, și un grup a primit un placebo, timp de 11 zile consecutiv.

Rezultatele au confirmat ipotezele cercetătorilor, și anume că ambele grupuri care au primit ghimbir (crud sau gătit) au raportat o scădere a intensității durerii după exercițiile fizice cu 25% și respectiv cu 23%.

Costurile pentru ameliorarea durerilor pot fi extrem de mari, susține profesorul O’Connor. Durerile musculare sunt cel mai comun tip de durere indus de sport, efort fizic intens sau alte ocupații recreative, iar medicamentele antiinflamatoare pot fi mult prea scumpe. Mai mult, acestea pot avea efecte secundare nedorite. Din acest motiv, ghimbirul poate fi considerat o alternativă naturală și mult mai accesibilă pentru ameliorarea acestor tipuri de dureri.

Așa cum a arătat acest studiu, prepararea termică nu sporește efecte analgezice ale ghimbirului. Se pare că ghimbirul crud este mult mai eficient în calmarea durerilor. Unii experți susțin că rădăcina de ghimbir rasă ne poate oferi cele mai multe beneficii. Aceasta poate fi consumat ca atare sau cu miere.

Înainte de a consuma ghimbir, asigurați-vă că nu există contraindicații în cazul dumneavoastră. Detalii în acest articol.

Sursă: http://www.medicalnewstoday.com/releases/201294.php

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.