Lipsa de CUPRU, CALCIU, FIER și VITAMINA D3 contribuie la albirea prematură a părului

Deși nu există nici un supliment – dovedit clinic – care poate inversa procesul de încărunțire al părului, cercetătorii au descoperit că lipsa unor vitamine și minerale pot cauza albirea prematură a părului.

Albirea Prematură a Părului - Cauze

Albirea Prematură a Părului – Cauze

Foliculii de păr încep să-și piardă pigmentarea odată cu înaintarea în vârstă. Albirea prematură a părului se constată atunci când părul începe să-și piardă culoarea (pigmentul specific) la o vârstă fragedă, sub 20-30 de ani.

Oamenii de știință iranieni au realizat mai multe studii în care au investigat albirea prematură la persoane cu vârsta sub 20 de ani, urmărind implicațiile unor parametri importanți, precum hemoglobină, fier total, fier seric, feritină serică, cupru, zinc, calciu seric, vitamina B12 și vitamina D3.

Rezultatele acestui studiu au arătat că nivelurile de calciu seric, feritină serică, vitamina D3 și cupru erau mai mici la participanții cu păr grizonat. Feritina este o proteină, cu rol de stocare a fierului. Nivelul scăzut de feritină indică o lipsă de fier.

Cuprul este implicat în formarea de melanină (pigmentul părului). Din acest motiv, lipsa acestui mineral din sânge contribuie la albirea părului pretimpurie.

Pe lângă deficitul acestor nutrienți, cauzele fenomenului de albire prematură țin de factorul ereditar, dar sunt asociate și cu unele afecțiuni patologice, precum tulburări autoimune (vitiligo), anemia pernicioasă, boli tiroidiene și sindromul Werner. Alte studii au arătat că razele ultraviolete, fumatul și medicamentele sunt alți factori implicați în patogeneza albirii premature.

Ce alimente previn albirea prematură a părului

Alimente bogate în cupru:

• ciocolata neagră (cu un conținut mare de cacao)
• nuci, migdale, caju
• soia, linte, fasole
• ciuperci
• semințe de floarea-soarelui
• sfeclă roșie

Alimente bogate în calciu

• varză, broccoli
• sardine
• semințe de susan
• iaurt
• spanac
• brânză

Alimente bogate în fier

• sfeclă roșie
• urzică
• linte
• spanac
• semințe de susan
• fasole
• măsline

Cel mai bun mod prin care putem crește nivelul de vitamina D3 din corp este prin expunerea la soare. Foarte puține alimente conțin vitamina D: ficat de vită, brânză, gălbenuș de ou, lapte de vacă, pește gras, ulei de ficat de cod și ciuperci.

Dacă lipsa de calciu, de fier, de cupru sau de vitamina D3 este mare, medicul poate recomanda suplimente alimentare.

Surse:
http://www.livestrong.com/article/268825-supplements-to-reverse-gray-hair/
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=53
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21979243
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3746220/
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=70
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=45
http://healthyeating.sfgate.com/raise-vitamin-d3-level-3561.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.