Lipsa de MAGNEZIU cauzează INFLAMAȚII, DURERI, boli CARDIOVASCULARE și AUTOIMUNE

Magneziul este implicat în sute de reacții enzimatice în corp. Acest mineral acționează ca un tonic celular general, și ca un reductor important al inflamațiilor și stresului sistemic. Este de asemenea important pentru producerea de energie, hormoni și enzime.

Magneziu - Boli

Magneziu – Boli

Magneziul joacă un rol crucial în protejarea imunității naturale a corpului și combaterea inflamațiilor. Studiile au arătat că există o legătură importantă între lipsa acestui mineral din corp și declanșarea inflamațiilor și a unor boli cronice.

Atunci când nivelul magneziului din corp scade, se constantă o creștere profundă a citokinelor inflamatorii și a nivelurilor histaminei. Scăderea concentrației de magneziu extracelular cauzează o creștere a răspunsului inflamator, în timp ce creșterea nivelului de magneziu produce o scădere a inflamațiilor.

Aceste descoperiri sugerează că magneziul ar putea fi un remediu antiinflamator extrem de simplu pentru prevenirea sau tratarea (nu vindecarea) unor boli grave (precum boli de inimă, Alzheimer, cancer de colon).

Boli inflamatorii

Inflamația înseamnă o activare a sistemului imunitar, ca răspuns la o infecție, iritație sau leziune care se produce în interiorul corpului sau la exterior.

Există mai multe tipuri de inflamații, care au diferite denumiri, în funcție de regiunea corpului afectată. Iată doar câteva exemple:

astm (inflamația căilor respiratorii)
rinită (inflamația nasului)
sinuzită (inflamația sinusurilor)
artrită (inflamația articulațiilor)
dermatită (inflamația pielii)

Astmul persistent este de asemenea o boală inflamatorie care necesită o terapie anti-inflamatoare regulată cu clorură de magneziu.

Inflamația joacă de asemenea un rol crucial în toate fazele aterosclerozei, care este definită ca un proces progresiv de îngustare și întărire a arterelor. Răspunsul inflamator poate fi acut (durează câteva zile), sau cronic. Studiile au arătat că magneziul modulează evenimentele celulare implicate în inflamațiile cronice.

Printre factorii care pot declanșa inflamațiile, amintim: niveluri mari de insulină (rezistența la insulină), stresul emoțional, toxinele din mediu (metalele grele), daunele radicalilor liberi, infecțiile virale, bacteriene, fungice și cu alți patogeni, obezitatea, consumul excesiv de uleiuri hidrogenate, bolile paradontale, expunerea la radiații, fumatul și anumite medicamente sintetice.

Boli cardiovasculare, diabet, obezitate

Magneziul ca anti-inflamator este indispensabil atât pentru bolnavii cardiaci, cât și pentru diabetici, bolnavii de cancer și boli neurologice.

Așa cum susține dr. Michael R. Eades, toate componentele sindromului metabolic de diabet, hipertensiune arterială, obezitate și tulburări lipidice sunt asociate cu un deficit de magneziu.

Studiile au arătat că lipsa de magneziu are o legătură ascunsă cu bolile de inimă și formarea plăcii aterosclerotice, care sunt marcate de diferite niveluri de inflamație.

Foarte interesant este faptul că reacțiile inflamatorii din corp sunt un prezicător important al unui atac de cord iminent. Dr. Robert Genko, editor al American Academy of Peridontal Journal susține că persoanele cu boli gingivale (care este de asemenea o afecțiune inflamatorie) sunt de 27 de ori mai predispuși la un atac de cord decât persoanele cu gingii sănătoase. Acest lucru a fost confirmat de un studiu al Asociației Americane a Inimii, care a arătat că 85% dintre victimele unui atac de cord aveau boli gingivale.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care au un aport mai mic de 50% din doza de magneziu recomandată zilnic (310-420 mg) au un risc dublu de a suferi inflamații ale vaselor de sânge. Inflamațiile cronice destabilizează depozitele de colesterol din arterele coronariene și afectează pereții arterelor, fapt care poate duce depuneri de placă arterială, atac de cord și accident vascular cerebral.

De asemenea, persoanele cu deficit de magneziu nu pot metaboliza în mod adecvat acizi grași importanți, vitali pentru sănătatea inimii.

Cu toate acestea, medicii cardiologi nu sunt încă familiarizați cu ideea că inflamația joacă un rol important în declanșarea bolilor cardiovasculare, și de aceea nu recomandă ca pacienții să fie testați pentru nivelurile de inflamație din corp.

Boli autoimune

Magneziul joacă un rol crucial și în imunitatea naturală și adaptivă. Iar cea mai gravă consecință a lipsei de magneziu este apariția bolilor autoimune. Țesuturile corpului își pierd capacitatea de a recunoaște celulele proprii și de a le diferenția de celulele străine. Astfel, corpul ajunge să identifice în mod greșit celulele sale ca fiind invadatori străini.

Această eroare de programare internă continuă să declanșeze răspunsuri imune, favorizând apariția bolilor autoimune, precum lupus, scleroza multiplă, artrita reumatoidă, tiroidita autoimună sau sclerodermia.

Această auto-distrugere a țesuturilor sănătoase ale corpului se petrece în multe cazuri fără ca persoana afectată să știe acest lucru.

Dureri, spasme musculare

Lipsa acestui mineral poate duce de asemenea la declanșarea unor crize dureroase, întrucât magneziul scade în momentul în care în corp există o inflamație.

Magneziul reduce umflăturile și este eficient în tratamentul bolilor inflamatorii ale pielii. La persoanele cu artrită, uleiul de magneziu reduce durerile, spasmele și crampele asociate acestei boli atunci când este aplicat extern, producând un efect relaxant la nivel muscular în câteva minute.

Magneziul poate trata atât simptomele, cât și cauza durerilor, întrucât cauza poate fi chiar lipsa acestui mineral. Dr. Linda Rapson, specialistă în tratarea durerilor cronice susține că circa 70% din pacienții ei care se plâng de dureri musculare, crampe și oboseală prezintă semnele unei lipsei de magneziu. Toate aceste simptome, inclusiv fibromialgia, migrenele și constipația se ameliorează cu ajutorul magneziului.

 ♣ Insomnie, depresie, stres

Magneziul este considerat un mineral anti-stres, și un tranchilizant natural pentru mușchii scheletici, mușchii netezi ai vaselor de sânge și pentru tractul gastrointestinal. Magneziul are un efect calmant care induce o relaxare profundă a corpului, ajutând inclusiv la îmbunătățirea somnului (insomnie și sindromul picioarelor neliniștite). Depresia a fost de asemenea corelată cu inflamațiile și cu lipsa magneziului.

Cele mai bune surse alimentare de magneziu

• Semințele (semințele de dovleac, semințele de susan, semințele de floarea-soarelui)
• Nucile (caju)
• Legumele cu frunze verzi (spanacul)
• Leguminoasele (boabele de soia, fasolea neagră)
• Quinoa
• Bananele, smochinele uscate, avocado
• Peștele
• Ciocolata neagră, cacao
• Alge marine (spirulina, chlorella)

Dacă lipsa de magneziu este mare, se vor lua suplimente, la recomandarea medicului. Un supliment bun este uleiul de magneziu, cu care se ung tălpile pentru o absorbție rapidă prin piele.

Sursă: http://www.greenmedinfo.com/blog/inflammation-and-pain-management-magnesium

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

8 comentarii

  1. Multumesc pentru informatiile utile !

  2. foarte interesant,nimeni nu mi a spus ca MG.ma poate ajuta in artrita care este o boala inflamatorie……va multumesc pt informatie.

  3. Eu iau magnosum…Daca stie cineva mg cu absortie mai mare ,va rog sa- mi dati denumirea !

  4. foarte interesant si benefic aricol, multumesc foarte mult!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.