Cel mai bun FRUCT pentru OASE, care poate inversa pierderea de masă osoasă (studii)

Prunele sunt nu doar un bun laxativ, ci și un tonic extraordinar pentru oase. Aceste fructe conțin foarte mulți nutrienți importanți pentru menținerea sistemului scheletic puternic și sănătos.

Prune Uscate

Prune Uscate

Prunele previn pierderea de masă osoasă

Studiile realizate de americani au arătat că prunele uscate au o capacitate unică de a inversa/anula pierderea osoasă. Deoarece au un conținut de apă mai redus, prunele uscate au o densitate nutrițională mai mare decât prunele proaspete (crude).

Testele efectuate pe animale de laborator indică faptul că prunele uscate nu doar protejează împotriva pierderii de masă osoasă, ci chiar inversează pierderea osoasă la modele de osteopenie.

Un alt studiu clinic realizate pe o perioadă de 3 luni a arătat că un consum zilnic de prune uscate de femeile aflate în perioada post-menopauză a crescut markerii formării osoase și fosfataza alcalină totală și osoasă.

Sănătatea oaselor este extrem de importantă pentru prevenirea osteoporozei, fracturilor și pierderea musculară.

Pe lângă proteinele și calciul din alimentele vegetale, există și alte minerale esențiale pentru menținerea oaselor puternice, precum borul, manganul, potasiul și fierul. Prunele uscate conțin toate aceste minerale, în cantități mult mai mari decât alte fructe sau legume.

Prunele s-au dovedit de asemenea utile în îmbunătățirea depozitelor de colagen din corp, fapt care menține oasele bine lubrifiate.

Cât și cum să le consumăm

Conform studiilor realizate pe consumul de prune și menținerea masei osoase, sunt suficiente 8-10 prune uscate pe zi. Căutați un sortiment bio, fără zahăr sau alți conservanți și aditivi. Acestea se pot consuma ca atare, sau se pot adăuga în bolul cu ovăz de la micul-dejun, în smoothie-uri alături de alte alimente bune pentru oase, precum stafide, grepfrut, semințe de susan sau de in, în batoane energizante, piure sau alte preparate.

Alte beneficii ale prunelor

Prunele sunt laxative, diuretice și dezintoxicante, energetice, tonice pentru ficat și stimulatoare pentru sistemul nervos.

Studiile au arătat că prunele conțin aproape la fel de mulți antioxidanți ca și afinele. Culoarea lor purpurie dau mărturie de aceasta. Prunele sunt de asemenea surse bogate de fibre și carbohidrați care previn constipația. Fibrele solubile din prune ajută totodată la scăderea colesterolului și la menținerea sănătății inimii. În plus, prunele au un efect alcalinizant asupra corpului, comparativ cu produsele lactate.

Un alt avantaj al consumului de prune, mai ales pentru femei, este pierderea în greutate. Prunele sunt foarte sățioase și nutritive, datorită bogăției de fibre și magneziu, care îmbunătățesc nivelul de zahăr din sânge și reduc apetitul. Iar menținerea unei greutăți corporale normale este importantă pentru sănătatea oaselor.

Conținutul lor mare de vitamina C ajută de asemenea la absorbția fierului din alimentele pe care le consumăm.

Prunele mai sunt indicate în: anemie, surmenaj, inflamații ale ficatului, colici biliare, hemoroizi și gută.

Surse:

http://www.onegreenplanet.org/natural-health/prunes-nutrition-for-your-bones/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3612052/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19274852

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. intr-adevar,prunele-s foarte bune,mai ales daca se fierb de doua ori

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.