MIGRENELE, asociate cu lipsa unor MINERALE din corp

Nivelul și echilibrul mineralelor din corp are o importanță critică pentru sănătatea noastră. Studii au arătat că deficitul de minerale poate cauza numeroase probleme de sănătate, printre care și migrenele.

Migrene Minerale

Migrene Minerale

Cel puțin două minerale esențiale au fost asociate cu migrenele:

MAGNEZIUL

Persoanele care suferă de dureri de cap severe au o medie de 10.58 ug/dL de magneziu în sânge, în timp ce persoanele sănătoase (care nu acuză dureri de cap) au o medie de 34. 51 ug/dl de magneziu în sânge.

Acest lucru atestă faptul cei care suferă de migrene au de 3 ori mai puțin magneziu decât în mod normal.

ZINCUL

Același lucru a fost constatat și în cazul zincului. Persoanele care suferă de migrene au un nivel de zinc în sânge de 24 de ori mai mic decât persoanele care nu au migrene.

Calciul, magneziul și zincul sunt considerate macro-minerale, deoarece corpul nostru are nevoie de ele în cantități mai mari. Acestea sunt implicate în numeroase funcții importante în corp: funcții enzimatice și producția de hormoni sau neurotransmițători.

Calciul și magneziul sunt de asemenea utilizate de celulele nervoase pentru a transmite cu mai multă ușurință impulsurile nervoase.

Atunci când în corp apare un deficit de un anumit mineral, metabolismul nostru îl înlocuiește cu un alt mineral cu o configurație atomică asemănătoare, pentru a îndeplini funcția respectivă. Această suplinire duce de multe ori la suprimarea metabolismului și implicit la apariția unor simptome precum inflamații, oboseală cronică, stres și risc mare de migrene.

În ceea ce privește tratarea migrenelor prin suplimentarea de minerale, atât magneziul, cât și zincul pot fi folosite, la recomandarea medicului și în urma unor teste specifice care să confirme un deficit real.

Cu toate acestea, nutriționiștii spun că este mai bine să apelăm la alimente pentru a ne reface în mod natural rezervele de vitamine și minerale, decât dacă deficitul este sever.

Vă prezentăm o listă cu cele mai bune surse alimentare de magneziu, zinc și calciu, în ordine:

Alimente bogate în magneziu:

– semințe de dovleac
– spanac
– soia
– semințe de susan
quinoa
– fasole neagră
– nuci caju
– semințe de floarea-soarelui

Alimente bogate în zinc:

– carne de vită
– carne de miel
– semințe de susan
– semințe de dovleac
– linte
– fasole
– nuci caju
– carne de curcan
– quinoa
– creveți

Calciu:

– tofu
– sardine
– semințe de susan
– iaurt
– spanac
– brânză
– frunze de napi
– frunze de muștar
– frunze de sfeclă

Surse:

1. http://www.greenmedinfo.com/blog/migraines-linked-certain-heavy-metals-and-mineral-deficiencies-1?page=2
2. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=45
3. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=115
4. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=75

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.