Accidentele vasculare cerebrale cauzate de CANICULĂ – simptome și cauze

În urma expunerii excesive la soarele puternic sau la căldură excesivă, corpul își pierde capacitatea de a se termoregla singur, și se supra-încălzește. Potrivit specialiștilor, când temperatura corpului datorate caniculei depășește 40.6°C, riscul de accident vascular cerebral este major.

d

Accident Vascular Cerebral Caniculă

Există trei niveluri de urgențe medicale datorate căldurii excesive – crampele, epuizarea și accidentul vascular cerebral.

Semne și simptome

Accidentul vascular cerebral cauzat de caniculă este o urgență medicală și nu trebuie confundat cu un episod de febră, când temperatura corpului crește ca un răspuns la o posibilă infecție.

Semnele unui accident vascular cerebral se dezvoltă pe durata mai multor zile. Cei mai vulnerabili sunt vârstnicii, bebelușii (care transpiră mai puțin și sunt mai sensibili la efectele deshidratării) și persoanele cu probleme cronice de sănătate.

Există și un tip de accident vascular cerebral care apare în urma epuizării fizice într-un mediu extrem de cald, mai la persoanele tinere și la cei activi din punct de vedere fizic. Acesta se manifestă brusc.

– Temperatură ridicată (peste 40°C – 40.6°C)
– Transpirație abundentă care se oprește brusc (deshidratare severă)
– Bătăi ale inimii accelerate
– Hiperventilație – respirație rapidă, gâfâit superficial
– Crampe musculare
– Piele fierbinte, uscată și roșie
– Greață, vomă
– Urină închisă la culoare

Pe măsură ce sistemul nervos devine afectat, apar următoarele simptome:

– Confuzie
– Probleme de coordonare
– Convulsii
– Dureri de cap
– Vertij (senzație de rotire sau mișcare), amețeală
– Anxietate, neliniște
– Halucinații
– Comportament irațional
– Pierderea conștiinței

Cauze

– Obezitatea sau supraponderalitatea

– Privarea de somn (reduce rata de transpirație și capacitatea corpului de a controla temperatura)

– Lipsa de aclimatizare (persoanele care nu sunt obișnuite cu căldura, precum turiștii)

– Un accident vascular anterior

Persoanele sub tratament trebuie să știe că și unele medicamente cresc riscul de accident vascular cerebral:

• Beta-blocante – medicamente pentru hipertensiune, glaucom și migrene

• Diuretice – medicamente care cresc rata urinării și implicit riscul de deshidratare

• Neuroleptice – medicamente psihiatrice folosite pentru schizofrenie, tulburări delirante, tulburare bipolară sau depresie psihotică

• Fenotiazine – medicamente care scad efectul dopaminei din creier, folosite pentru schizofrenie sau psihoză

• Anticolinerige – medicamente care blochează neurotransmițătorul acetilcolină din sistemul nervos central și periferic, folosite pentru tulburări gastrointestinale, genito-urinare, respiratorii (inclusiv astm), insomnie și amețeală

• Cocaina și amfetamine

• Antidepresivele triciclice, unele medicamente pentru Parkinson, laxative și antihistaminice pot cauza hipertermie (creșterea excesivă a temperaturii corpului)

Sunați la numărul de urgență 112 dacă potrivit acestor semne vi se pare că cineva din preajma dumneavoastră are un accident vascular cerebral. Până vine ambulanța, mutați pacientul într-o zonă ferită de soare (recomandabil o locație cu aer condiționat).

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

3 comentarii

  1. mULTUMIM PENTRU INFORMATII !!

  2. Când se încălzește creierul e periculos.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.