Ce să mănânci dacă ai colesterolul crescut

O dietă echilbrată poate ajuta  la reducerea nivelului colesterolului crescut. Unii consideră că renunţarea la grăsimi este suficient pentru a rezolva problema.

Este adevărat că un regim cu puţine grăsimi şi colesterol te ţine departe de boli. Dar s-a dovedit că o dietă care cuprinde fibre solubile poate reduce nivelul colesterolului LDL cu 30%.

Ce să mănânci dacă ai colesterolul crescut

Ce să mănânci dacă ai colesterolul crescut

Nu este de ajuns să scădem colesterolul rău, ci trebuie să găsim o soluţie pentru a-l creşte pe cel bun. Urmăreşte lista de mai jos cu alimente care ajută la creşterea colesterolului bun.

Fructe

Grepfruitul, portocalele, perele şi mai ales merele sunt surse naturale de fibre solubile. Acestea sunt recomandate celor care țin regim pentru scăderea colesterolului.

Strugurii, cireşele, zmeura şi afinele sunt de asemenea recomandate, deoarece sunt bogate în fitochimicale – substanțe care contribuie la creşterea colesterolului bun.

Legume

Dieta celor cu colesterolul mărit trebuie să conţină ţelină, roşii, varză, broccoli, conopidă şi vinete.

Peşte şi ulei de peşte

Se recomandă consumul de alimente bogate în acizi Omega-3. Peştele gras, mai ales somonul şi macrou, heringul şi sardinele conţin aceşti acizi graşi esenţiali.

Peştele este o sursă de grăsimi bune.

Colesterolul mare se poate remedia prin înlocuirea altor produse grase cu 3 porţii de peşte pe săptămână. Peştele se va găti pe grătar şi nu prăjit în ulei.

Cereale

Tărâţele şi ovăzul au o eficienţă dovedită în reducerea riscului bolilor de inimă. Pentru combaterea colesterolului, se recomandă consumul unei căni de fulgi de ovăz fiert pe zi.

Fasole verde, linte şi mazăre

Se recomandă o cură de 12 săptămâni cu jumătate de cană de fasole uscată, fiartă pe zi.

În urma acestui regim, colesterolul poate coborî cu cel puţin 8%.

Grăsimi bune pentru colesterol

Colesterolul rău (LDL) creşte atunci când consumăm alimente bogate în grăsimi saturate: smântână grasă, unt, brânzeturi şi alte produse patiserie.

Un tip de grăsime favorabilă pentru colesterolul bun (HDL) este uleiul de măsline.

Acesta conţine grăsimi monosaturate şi face parte din dieta mediteraneană, recomandată în bolile de inimă şi diabet.

Această dietă conţine ulei de măsline, de avocado, de peşte şi seminţe de floarea-soarelui.

Vitamine pentru colesterol

– Vitamina B3 şi Vitamina B6 ajută la scăderea colesterolului şi la prevenirea infarctului miocardic.

– Vitamina E protejează grăsimile şi previne bolile de ischemie cardiacă. Se recomandă seminţele de floarea soarelui, cea mai bogată sursă naturală de Vitamina E.

– Vitamina C este un vasodilatator minunat şi previne oxidarea colesterolului LDL. Se poate lua din alimente: pătrunjel verde, ardei verde, salată verde, lămâi, papaya, spanac, varză, sparanghel, cacao, caise, kiwi şi ananas.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.