Mâncați Prune Pentru Întărirea Oaselor – STUDIU

Cercetătorii americani au descoperit că prunele reprezintă o soluție simplă, proactivă pentru îmbunătățirea sănătăți osoase și prevenirea fracturilor și a osteoporozei la femeile aflate în perioada de post menopauză.

Prunele, aliatul femeilor la menopauză

Oamenii de știință au testat foarte multe fructe, inclusiv stafide, curmale, smochine și căpșuni, și nici unul din acestea nu au avut un impact la fel de mare asupra densității osoase ca prunele. Toate fructele și legumele au un efect pozitiv în dieta omului modern, însă în ceea ce privește sănătatea oaselor în special, prunele sunt un aliment excepțional.

Prunele conțin proteine, foarte multe fibre (fiind considerate un laxativ natural pentru cei care au probleme cu constipația), o cantitate mare de Vitamina K, Vitamina A și Vitamine din complexul B, foarte mult calciu și fosfor (două minerale esențiale pentru sănătatea oaselor), fier, potasiu, zinc, cupru și mangan.

> Studiu

Un grup de cercetători de la Universitatea din Florida și Oklahoma au testat două grupuri de femei aflate în perioada de postmenopauză. Studiul, publicat ulterior în Jurnalul Britanic de Nutriție, a durat un an. Pe durata celor 12 luni, primul grup a fost instruit să consume câte 100 de grame de prune uscate (aproximativ 10 prune proaspete), iar al doilea grup a fost instruit să consume câte 100 de grame de mere uscate pe zi. Toți participanții la studiu au primit de asemenea doze zilnice de calciu (500 mg) și Vitamina D (400 UI).

Grupul de femei care au consumat prune uscate a prezentat o densitate minerală osoasă mai mare (în special a oaselor de la nivel antebrațelor) decât grupul care a consumat mere uscate. Conform rezultatelor studiului, cercetătorii sugerează că prunele au capacitatea de a suprima rata de resorbție a oaselor și distrugere a osului, care tinde să fie mai mare decât rata de creștere de oase noi, odată cu înaintarea în vârstă.

La cele mai multe femei, osteoporoza este declanșată de încetarea bruscă a producției de hormoni ovarieni, care are loc odată cu intrarea în perioada de menopauză. În primii 5-7 ani după menopauză, riscul de pierdere a masei osoase este de 3-5% pentru fiecare an.

Osteoporoza nu este exclusivă numai pentru femei. Vestea alarmantă este că tot mai mulți bărbați sunt astăzi afectați de osteoporoză. După vârsta de 65 de ani, și bărbații încep să piardă din masa osoasă, într-un ritm la fel de rapid ca și la femei.

Mâncați prune pentru creșterea densității osoase

Autorii acestui studiu îi încurajează pe cei care vor să-și mențină sau să-și îmbunătățească sănătatea oaselor, să ia în considerare efectul pe care prunele îl au asupra densității osoase. Vara putem consuma câte 5-6 prune pe zi, iar în sezonul rece, câte 2-3 prune uscate pe zi, sau chiar mai mult. Aceste fructe pot fi consumate ca atare, sau pot fi incluse în diferite rețete. Nu trebuie să așteptați până la prima fractură, sau până când sunteți diagnosticați oficial cu osteoporoză pentru a lua măsuri în acest sens.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. dar galustele cu prune sunt delicioase!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.