Cura cu GUTUI

Beneficiile gutuilor pentru sănătate sunt menționate în cele mai vechi tratate medicale ale grecilor și romanilor. Încă din antichitate se cunoșteau virtuțile terapeutice ale gutuilor asupra stomacului, stărilor de greață și vărsături, fiind recomandate pentru ulcer și alte afecțiuni ale intestinului. Gutuile consumate în cantități mari pot produce efecte dăunătoare. Cele mai sănătoase sunt gutuile coapte sau fierte cu miere de albine.

Gutui (Cydonia oblonga)

Gutui (Cydonia oblonga)

Gutuile – conținut nutrițional

Gutuia (Cydonia oblonga) este un fruct galben auriu, “cu puf galben ca de pui…”, cu un miros puternic de mere și pere, întrucât fac parte din aceeași familie botanică din care merele și perele sunt parte..

Fructul este orginar din sud-vestul Asiei. Este extrem de bogat în potasiu, fier, fibre și Vitamina A. Gutuile conțin de asemenea fosfor, cupru, seleniu, zinc, magneziu, calciu și acid folic, Vitamina B și C.

Gutuile au o aromă puternică, carnea tare și un gust astringent, de aceea nu sunt de obicei consumate crude.

Tratamente cu gutui

În China, semințele înmuiate și fierte creează un fel de jeleu care aplicat pe ochi, calmează iritațiile oculare, sau inflamarea mucoaselor.

Amestecate cu miere, gutuile fierte pot ajuta în tratamentul diareei, colitei, constipației și infecțiilor intestinale. Siropul de gutuie ajută în tratarea hemoroizilor.

Dureri reumatice și scleroză

Bolnavii de reumatism sau de gută sunt sfătuiți să consume des gutui fierte sau coapte. Hildegard von Bingen recomanda cura cu gutui coapte pentru scleroză cerebrală, artroză deformantă, exces de salivă, sau nivel ridicat de acid uric.

În lunile de toamnă, se poate urma o cură cu compot de gutui, fierte în apă sau vin 20 de minute, cu prăjitură cu mere și gutui, pâine cu gutui (chec cu gutui) sau cu gem de gutui.

Efecte antibacteriene

Gutuile au proprietăți antivirale, prin care pot combate gripa și răceala. Consumul de gutui ajută la prevenirea multor boli congestive. Se poate bea ceai o gutui cu măr, lămâie și miere în caz de răceală și dureri în gât.

Gutuile ajută la slăbit

Gutuia este săracă în calorii, grăsimi și sare, dar extrem de bogată în fibre și Vitamina C. Pentru un tratament medicinal cu o aromă deosebită, gutuile pot fi înăbușite sau fierte în apă, sau consumate cu iaurt pentru un mic-dejun dietetic și energizant.

Tratament pentru ulcer

În medicina chineză străveche, gutuile era considerate benefice pentru persoanele cu ulcer gastric. Cercetătorii de la Universitatea Shinshu din Japonia au descoperită că gutuile conțin fenoli, compuși chimici care într-un studiu pe șobolani, au suprimat producerea de leziuni gastrice și au arătat efecte de calmare a tractului gastro-intestinal.

Cura cu Gutui

Cura cu Gutui

Bune pentru digestie

Gutuile ar putea ajuta la vindecarea ulcerului gastric, a diareei, indigestiilor și problemelor intestinale, datorită conținutului ridicat de fibre. Jeleul sau gemul de gutui poate fi servit împreună cu carne sau brânză, deoarece gutuile ajută la absorbirea mai rapidă a acestor tipuri de proteine.

Luptă împotriva cancerului

Gutuile sunt pline de un antioxidant numit fenol, care ajută la curățarea corpului de radicali liberi, cei care favorizează apariția cancerului. Studiile au arătat că în comparație cu antioxidanții din alte fructe, cei din gutui sunt mult mai puternici și eficienți.

Afecțiuni cardiovasculare 

Gutuile conține pectină – o fibră dizolvabilă, despre care se știe că are capacitatea de a reduce colesterolul. Pectina protejează împotriva bolilor coronariene și solidificarea arterelor. Potasiul conținut ajută la scăderea tensiunii arteriale, iar Vitamina C previne dezvoltarea bolilor cardiovasculare. Conținutul redus de sare combate retenția de lichide, un alt factor care ar putea conduce la apariția bolilor de inimă.

Boli de sânge

Conținutul mare de fier din gutui face aceste fructe excelente pentru anemici, dar și pentru prevenirea anemiei sau a altor probleme ale sângelui.

Sistemul imunitar

Conținutul excesiv de vitamina C din gutui dă sistemului imunitar și mecanismelor de apărare ale corpului împotriva bolilor un imbold puternic. Gutuile au de asemenea proprietăți anti-îmbătrânire.

Gutuile sunt alegeri fantastice pentru diferite delicatese în bucătărie. Se pot folosi la gem, marmeladă, jeleuri, tarte, plăcintă cu mere, prăjituri, clătite sau torturi. Pot fi de asemenea incluse la tocană, sau la mesele cu carne, fructe de mare sau carne de miel.

Atenție! Semințele de gutui sunt toxice, și nu trebuie consumate, iar gutuile crude pot cauza la anumite persoane un disconfort la nivelul gâtului.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

3 comentarii

  1. Foarte gustoase si cu multe beneficii pentru sanatate!

  2. aici nu e propice clima sa creasca..se gasesc foarte rar..noroc ..de cei de acasa….! parfumul lo ne.a insotit copilaria……le ador! <3

  3. Cele mai bune fructe.Mmmmm….

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.