Probleme cu Tiroida – Simptome, Cauze Ascunse și Dietă

Tiroida, o glandă în formă de fluture aflată în jurul gâtului este una dintre cele mai importante structuri din organismul uman atunci când vine vorba de: controlul greutății, nivelul de energie și fertilitatea. O tiroidă sănătoasă menține corpul bine energizat, tânăr, plin de vitalitate și optimism.

Probleme cu Tiroida – Simptome, Cauze Ascunse și Dietă

Probleme cu Tiroida – Simptome, Cauze Ascunse și Dietă

Factori care afectează starea glandei tiroide

Sănătatea și performanța glandei tiroide este adesea afectată de un regim alimentar prost și un ritm de viață alarmant. Boala autoimună tiroidita Hashimoto este una din cele mai frecvente afecțiuni ale tiroidei, provocate de un stil de viață dezechilibrat.

Dietele extreme, regimurile de slăbit rapide și efortul fizic prelungit peste capacitatea corpului sunt factori care inhibă tiroida și o fac nefuncțională în ceea ce privește îndeplinirea nevoilor organismului.

Cele mai mari capcane în care cad majoritatea persoanelor care ajung să se îmbolnăvească sunt cele care țin de regimul alimentar.

1. Nemâncatul + efort prelungit

Această combinație poate fi extrem de dăunătoare pentru glanda tiroidă. Există persoane care cresc performanța fizică prin ore suplimentare la locul de muncă, în ciuda incapacității corpului de a face față efortului extrem. Obiectivele de a pierde în greutate nemâncând sunt de asemenea nocive pentru glanda tiroidă.

Funcția tiroidei este mult compromisă când corpul rămâne fără energie pentru a satisface nevoile fizice, potrivit nivelului de activitate intreprins. Alimentele pe care le consumăm sunt singura sursă naturală de energie de care trebuie să ne ocupăm cu serozitate.

De multe ori, persoanele care nu mănâncă la timp din lipsă de timp sau se înfometează dinadins, experimentează o stare de euforie, care se datorează unui hormon de stres numit cortizol, eliberat de corp pentru a înlocui senzația de foame. Cercetătorii au descoperit că atât stresul, cât și efortul fizic pot reduce senzația de foame. Consecințele nemâncatului sunt:

– Anemia
– Pierderea de masă osoasă
– Sbsența menstruației
– Nivelui scăzute de testosteron
– Consum redus de energie
– Valorile hormonilor tiroidieni TSH scade și este afectată energia corpului

Soluții și recomandări

Nutriționiștii recomandă îmbogățirea dietei cu alimente bogate în substanțe hrănitoare (vitamine și minerale), pentru a stimula metabolismul, crește energia corpului și regla starea hormonală.

2. Regimul vegetarian

Dietele vegetariene sunt de asemenea cauzatoare de tulburări ale glandei tiroide. Acestea provoacă un ciclu menstrual neregulat, epuizarea sistemului hormonal, slăbirea funcției tiroidei, afectarea integrității mucoasei intestinului și apariția tiroidei autoimune Hashimoto.

De asemenea, un regim alimentar sărac în carbohidrați poate ajuta la piederea în greutate, dar totodată contribuie la scăderea nivelului de glucoză, care perturbă echilibrul hormonal. Poate să apară starea de hipotiroidism.

Dieta mixtă pentru glanda tiroidă

Nutriționiștii recomandă o dietă bogată în alimente fermentate, semințe, cereale (quinoa, mei, hrișcă), proteine (carne, ouă, produse lactate, nuci), fructe (pentru glucoză, antioxidanți și nutrienți), fructe (mai ales acre: lămâi, fructe de pădure, grapefruit, mere verzi, kiwi, afine, rodii) și alge marine. Diversitatea este cheia vindecării în cazul unui organism slăbit și subnutrit.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. multumesc pt informati

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.