Remedii naturale pentru durerea articulară, din medicina indiană

Durerile articulare produc un impact puternic asupra calității vieții. Acestea afectează funcționalitatea și moblitatea necesare pentru desfășurarea activităților de zi cu zi.

Tratamentele disponibile au o eficiență medie și nu sunt satisfăcătoare pentru cei mai mulți pacienți cu artrită.

Remedii naturale pentru durerea articulara, din medicina indiana

Remedii naturale pentru durerea articulara, din medicina indiana: Jigsawtocker

Artrita este întâlnită cu precădere la persoanele cu vârsta de +50 de ani. Cea mai frecventă formă de artrită este osteoartrita. Aceasta provoacă dureri la nivelul spatelui, genunchilor și degetelor.

Intensitatea durerii este influențată de vremea rece, de umiditate, de gradul de mișcare fizică, dar și de dietă.

Durerile articulare apar din cauza uzării cartilajului articulațiilor, care face ca oasele să se frece unele de altele. Inflamația este o componentă importantă a bolilor articulare.

Ghimbirul și turmericul

Plantele cu rizomi din familia Zingiberaceae sunt renumite pentru proprietățile lor antiinflamatorii. Ghimbirul și turmericul sunt cele mai cunoscute și folosite.

Acestea s-au dovedit utile în reducerea enzimelor care provoacă inflamație și implicit durere articulare. Curcumina din turmeric are în plus activități antioxidante.

Indienii folosesc ghimbirul și turmericul atât intern, cât și extern. Puteți bea în mod regulat câte 2 căni de ceai din ghimbir și turmeric pe zi.

Se pune o cană cu apă într-un obric și se adaugă ½ linguriță de pulbere de ghimbir și turmeric. Se fierb câteva minute, apoi se strecoară.

Sărurile Epsom

Sarea Epsom este denumirea comercială a sulfatului de magneziu. Acest tip de sare este bogată în magneziu – un mineral care are efecte calmante.

Umpleți un lighean mare cu apă fierbinte. Adăugați jumătate de cană de sare Epsom și agitați apa ca să se dizolve.

Scufundați articulațiile dureroase în această apă și lăsați-le să stea 10-15 minute, sau până se răcește apa.

Pentru zonele care nu pot fi îmbăiate, precum genunchii, puteți face o baie generală. Umpleți cada cu apă caldă și adăugați 2 căni de sare Espom.

Uleiul de măsline

Dintre alimentele utile în calmarea durerilor articulare uleiul de măsline se află la loc de cinste. Acesta conține compuși antiinflamatori, precum olecantal. Studiile au arătat că acesta inhibă enzimele care produc inflamații (COX1 și COX2).

Folosiți doar ulei de măsline extravirgin, presat la rece. Căldura excesivă distruge oleocantalul. Acesta poate fi adăugat în salate sau la alte mâncăruri gătite, spre final. Doza recomandată este de 2-3 linguri pe zi.

Uleiul de măsline poate fi folosit și extern. Puneți câteva picături în palme și masați articulațiile dureroase, de 2 ori pe zi.

Melasa neagră

Melasa neagră este folosită în India de mulți ani pentru tratarea artritei.

Aceasta abundă în magneziu, calciu și potasiu. Aceste minerale susțin integritatea oaselor și fortifică articulațiile. Totodată, reglează funcția nervilor și mușchilor.

Puneți 1 lingură de melasă neagră într-un pahar cu apă caldă. Beți acest lichid dulce o dată pe zi. Din cauza efectului ușor laxativ, nu este indicat persoanelor cu diaree sau scaune moi.

Uleiul esențial de mentă sau eucalipt

Aceste două plante au proprietăți analgezice. Uleiurile esențiale extrase din ele pot ajuta la calmarea nervilor și atenuarea durerilor artritice.

Folosiți-le extern. Amestecați 5-10 picături de ulei esențial de mentă și eucalipt cu 1-2 linguri de ulei vegetal (ex. uleiul de măsline sau de ricin). Păstrați amestecul într-un borcănel.

Aplicați puțin ulei pe regiunile dureroase și masați-le ușor, de 2-3 ori pe zi.

Păpădia

Frunzele de păpădie sunt indicate persoanelor cu artrită deoarece conțin vitamine antioxidante și regenerante, precum vitamina A și vitamina E.

Acestea favorizează repararea țesuturilor vătămate și ajută ficatul funcția detoxifiantă a ficatului.

Conținutul de acid linoleic din frunzele de păpădie acționează indirect asupra inflamației. Acesta este necesar pentru producția de prostaglandine – componente care reglează răspunul imunitar și suprimă inflamația.

Frunzele de păpădie se pot găsi doar primăvara. Acestea se consumă sub formă de salată sau se usucă și se folosesc la ceai, pe tot parcursul anului.

Scoarța de salcie

Scoarța salciei albe conține un compus similar în acțiune cu aspirina sintetică. Este vorba despre salicină, pe care corpul o transformă în acid salicilic.

Scoarța de salcie albă se găsește la magazinele naturiste, ca plantă pentru ceai. Se pot bea 2 ceaiuri pe zi.

Ienupărul

Fructele de ienupăr sunt recomandate în bolile articulare datorită unui compus al uleiului volatil numit terpinen-4-ol. Acesta suprimă celulele imunitare care declanșează inflamații în corp. Datorită efectului imunomodulator, ienupărul este în mod deosebit util în artrita reumatoidă, care este o boală autoimună.

Se pot face cure cu boabe de ienupăr sau cure cu ceai de ienupăr. Se pune 1 lingură de fructe uscate la infuzat într-o cană cu apă. Se beau 2 căni pe zi.

Planta este contraindicată pe perioada sarcinii.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte articole utile pe această temă:

Pastă de miere, turmeric, ghimbir și salcie pentru dureri articulare și musculare
Dureri articulare? 5 schimbări în dietă care îți pot ușura simptomele
Dr. Sten Ekberg: Cum să-ți repari articulațiile prin alimentație – dieta pentru artrită

Surse articol:

1. Hunter DJ, Riordan EA. The impact of arthritis on pain and quality of life: an Australian survey. Int J Rheum Dis. 2014 Feb;17(2):149-55. doi: 10.1111/1756-185X.12232. Epub 2013 Nov 24. PMID: 24267825.
2. Ayur Times, Home remedies for arthritis pain: https://www.ayurtimes.com/home-remedies-for-arthritis-pain/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.