Pierderi de memorie? Cură cu ceapă vă poate ajuta – dr. Eugen Giurgiu

Articol bazat pe studii științifice

Ceapa are veritabile virtuți de medicament. Este folosită în diferite culturi ale lumii în scop terapeutic. Studiile științifice de dată actuală au confirmat multe din utilizările sale tradiționale.

Pierderi de memorie - o cura cu ceapa va poate ajuta

Pierderi de memorie – o cura cu ceapa va poate ajuta: Wayhomestudio

Ceapa – medicamentul din frigider

O recenzie sistematică, publicată în 2019 jurnalul „Critical Reviews in Food Science and Nutrition” a concluzionat că ceapa are proprietăți farmacologice diverse:

  • antimicrobiene
  • antiinflamatoare
  • antidiabetice
  • hipolipidemiante
  • anti-hipertensive
  • imunoprotectoare
  • antioxidante
  • anticancerigene
  • antiplachetare
  • antitrombotice
  • antiasmatice
  • antibiotice

Ceapa conține saponine, quercetină, cepaene, flavonoide, compuși organosulfurici, compuși fenolici, agliconi, tiosulfinați, tiosulfonați, monosulfide, disuflide și trisulfide.

Aceste substanțe acționează benefic în bolile care au la bază stresul oxidativ, o dereglare imunitară sau o inflamație.

Ceapa te ajută să îți amintești mai ușor 

Răsfoind cartea biologului Eugen Giurgiu, am descoperit numeroase întrebuințări medicinale ale cepei. Unele din ele sunt chiar surprinzătoare, precum cea referitoare la îmbunătățirea memoriei.

Am găsit apoi și studii care confirmă acest beneficiu. Oamenii de știință de la Universitatea Hokkaido Tokai din Japonia au descoperit că persoanele cu pierderi de memorie care mănâncă ceapă au o capacitate mai bună de reamintire.

Se pare că ceapa conține un antioxidant care se leagă de toxinele dăunătoare din creier și ajută la expulzarea lor. Este vorba despre un compus bogat în sulf, care se găsește de asemenea în usturoi, praz și în alte legume din familia Allium.

Cepele sunt una din cele mai bogate și accesibile surse de compuși bogați în sulf care pot încetini deteriorarea memoriei asociate de regulă cu îmbătrânirea”, a spus expertul în nutriție Ian Marber.

Autorii studiului de mai sus spun că, în baza acestor rezultate, ceapa ar putea fi utilă împotriva bolilor cerebrale, precum Alzheimer sau Parkinson.

Ceapa previne pierderile de memorie la vârstnici

Ceapa este bogată în flavonoizi, mai ales quercetină. Un studiu realizat de francezi a dezvăluit că un aport consistent de acești antioxidanți poate reduce pierderea memoriei la persoanele vârstnice.

Extractul de ceapă contribuie la menținerea hipocampusului – regiunea din creier implicată în procesarea emoțiilor și a memoriei.

Pentru a beneficia de aceste efecte, ceapa nu trebuie gătită foarte mult. La modul ideal, leguma ar trebui consumată proaspătă, sau gătită la foc mic pentru scurt timp.

Citește și – Ceapa ține bătrânețea departe – dr. Eugen Giurgiu

Întorcându-ne la cartea cercetătorului Eugen Giurgiu, acesta recomandă efectuarea unei cure cu ceapă crudă.

Cura cu ceapă pentru memorie

Cei care au tulburări de memorie sau vor să preîntâmpine apariția lor la bătrânețe, pot consuma câte 80 de grame de ceapă pe zi, echivalentul unei cepe mari.

„Substanțele active din ceapă au efecte neuroprotectoare și îmbunătățesc irigarea cu sânge a creierului”. 

Această cură este benefică mai ales în pierderile de memorie de scurtă durată. Această deficiență apare în primele stadii ale maladiei Alzheimer.

„Tratamentele cu ceapă îmbunătățesc totodată și coordonarea motorie, fiind o șansă reală pentru persoanele în vârstă”.

Consumul de ceapă este de asemenea benefică în bolile cardiovasculare și metabolice, în afecțiunile respiratorii și alergii.

Citește și – Ceapa reduce grăsimea de pe abdomen

Alte alimente care susțin funcțiile cognitive sunt fructele de pădure, legumele cu frunze, spanacul, ouăle, avocado, mierea și peștele.

Citește și – Ceai tonic pentru creier și memorie din mentă, salvie și busuioc

Surse articol:

1. Teshika JD, Zakariyyah AM, Zaynab T, Zengin G, Rengasamy KR, Pandian SK, Fawzi MM. Traditional and modern uses of onion bulb (Allium cepa): a systematic review. Crit Rev Food Sci Nutr. 2019;59(sup1):S39-S70. doi: 10.1080/10408398.2018.1499074. Epub 2018 Oct 4. PMID: 30040448.
2. Marefati N, Ghorani V, Shakeri F, Boskabady M, Kianian F, Rezaee R, Boskabady MH. A review of anti-inflammatory, antioxidant, and immunomodulatory effects of Allium cepaand its main constituents. Pharm Biol. 2021 Dec;59(1):287-302. doi: 10.1080/13880209.2021.1874028. PMID: 33645419; PMCID: PMC7919894.
3. Griffiths G, Trueman L, Crowther T, Thomas B, Smith B. Onions–a global benefit to health. Phytother Res. 2002 Nov;16(7):603-15. doi: 10.1002/ptr.1222. PMID: 12410539.
4. Independent.ie, Eating onions improves memory: https://www.independent.ie/life/health-wellbeing/eating-onions-improves-memory/26317355.html
5. Eugen Giurgiu, Ceapa, Cele Mai Folosite 17 Plante Pentru Vindecare, Editura Meteor Press, 2019, p. 48
6. Improve Memory.org, 6 Foods for improving brainpower: https://www.improvememory.org/blog-posts/how-to-improve-memory/brain-foods/brain-power-foods/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.