2 minute de mers pe jos te ajută să scazi glicemia după masă

Articol bazat pe studii științifice

Există o vorbă care spune că nu este bine să te culci cu burta plină. Mai ales dacă ai diabet.

Cercetătorii au descoperit că oricât de puțină mișcare fizică după masă faci, te ajută să previi creșterea glicemiei.

2 minute de mers pe jos te ajuta sa scazi glicemia dupa masa

2 minute de mers pe jos te ajuta sa scazi glicemia dupa masa: Bedneyimages

Studiu pe efectele mișcării fizice și glicemia postprandială

O meta-analiză publicată în 2022 în jurnalul „Sports Medicine” a arătat că o plimbare scurtă după masă balansează nivelul zahărului din sânge.

Este nevoie de doar 2-5 minute de mers pe jos pentru a reduce nivelul de zahăr din sânge după masă.

Dacă nu puteți ieși afară la plimbare, faceți câțiva pași prin casă. Nu vă întindeți în pat imediat după ce ați mâncat.

Autorii recenziei de mai sus au analizat datele din mai multe studii referitoare la impactul mișcării fizice sau sedentarismului asupra biomarkerilor corelați cu sănătatea inimii, inclusiv a zahărului din sânge și a insulinei.

Au analizat efectele activității fizice ușoare, statului jos, statului în picioare și mersului pe jos.

Citește și – Ciocolata neagră reduce considerabil rezistența la insulină în diabet – dr. Daniela Petrache

În momentul în care mâncăm, nivelul de zahăr din sânge crește pe măsură ce corpul începe să descompună carbohidrații în zahăr.

Mersul pe jos mărește sensibilitatea la insulină

Mersul pe jos sau alte tipuri de mișcare fizică măresc sensibilitatea la insulină. În aceste condiții, corpul se descurcă mai bine în gestionarea zahărului din sânge.

Mușchii au nevoie de energie pentru a putea întreține mersul pe jos sau alte exerciții fizice. De aceea, puțină mișcare după masă va diminua concentrația de zahăr din sânge.

Invitația la mișcare după masă nu este adresată doar diabeticilor, chiar dacă ei sunt principalii beneficiari.

Prevenirea fluctuațiilor zahărului din sânge este importantă și pentru non-diabetici.

Dr. Michelle Cardel spune că expunerea regulată la niveluri mari de zahăr în sânge poate crește riscul de boli de inimă și diabet de tip 2 în timp.

Însă pentru cei care au diabet, este extrem de important să țină zahărul din sânge în echilibru.

Nici nivelurile prea mari, dar nici cele prea mici nu sunt indicate deoarece pot afecta funcțiile fizice.

8 minute de exerciții fizice intense mențin glicemia în echilibru pentru 1-2 zile

Asociația Americană a Diabetului susține că o rundă de exerciții fizice poate menține zahărul din sânge la un nivel scăzut până la 24 de ore.

Cu cât mai intense sunt exercițiile fizice, cu atât mai durabile sunt beneficiile.

Citește și – Diabetul de tip 2 poate fi tratat în mod natural

O meta-analiză a arătat că sunt suficiente 8 minute de exerciții fizice intense pentru a ține sub control zahărul din sânge timp de 1-3 zile ulterior.

Mersul pe jos – un medicament gratuit pentru diabetici

Dacă nu puteți desfășura antrenamente de rezistență sau efort fizic mare, rezumați-vă la plimbări regulate după masă.

Chiar și numai câteva minute de echilibru glicemic sunt valoroase pentru un diabetic.

„Este aproape ca un medicament gratuit pentru oricine are diabet, de vreme ce îl ajută să scadă zahărul din sânge în mod natural”.

Acest efect se produce datorită faptului că mersul pe jos crește sensibilitatea la insulină și eficientizează capacitatea corpului de a folosi glucoza.

Pentru a beneficia de cele mai multe rezultate, ieșiți la o plimbare de oră, o oră și jumătate după masă.

Acesta este intervalul când zahărul din sânge are tendința să atingă cele mai mari vârfuri.

Plimbați-vă în jurul blocului, în jurul clădirii de birouri în care lucrați, în mijlocul naturii, în parcul din apropiere. Mergeți cu bicicleta, urcați scări, faceți jogging.

Chiar și statul în picioare este mai util decât statul pe scaun sau în pat, deoarece mușchii sunt puși la treabă.

Aceștia vor solicita mai multă energie din alimentele pe care le-ați consumat și vor escorta elegant zahărul din sânge.

Mersul pe jos este un adevărat instrument de păstrare a sănătății. Are nenumărate beneficii, care merg dincolo de domeniul diabetului.

Îmbunătățește sănătatea sistemului cardiovascular și starea de spirit. Tonifică mușchii și oase.

Citește și – Ai diabet? Este esențial să faci sport! (exerciții recomandate de medici)

Sursă articol: Karla Walsh, Jessica Ball, Walking after meals for just 2 minutes is enough to lower blood sugar, Eating Well: https://www.eatingwell.com/article/7998411/walking-after-meals-lower-blood-sugar-science/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.