Ghimbir la borcan cu miere și scorțișoară – un secret al oamenilor longevivi din Caucaz

Pasta de ghimbir cu miere și scorțișoară este un preparat folosit în scop profilactic în Caucaz de secole.

Este bine știu că în regiunile din Azerbaidjan, Amernia și Georgia trăiesc printre cei mai longevivi oameni din lume.

Ghimbir la borcan cu miere si scortisoara - secretul oamenilor longevivi din Caucaz

Ghimbir la borcan cu miere si scortisoara – secretul oamenilor longevivi din Caucaz: Stockimagefactory / Freepik.com

Consumul amestecului de ghimbir, miere și scorțișoară poate fi unul din secretele tinereții și sănătății lor robuste.

Ghimbir la borcan cu miere și scorțișoară – rețetă

Ingrediente

• 200 g de rădăcină de ghimbir
• 4 căței de usturoi
• 1 linguriță de scorțișoară
• 100 g de miere

Mod de preparare

Tăiați rădăcina de ghimbir în bucăți manevrabile.

Curățați-le cu o linguriță. Astfel veți putea pătrunde mai ușor prin zonele curbate ale rădăcinii.

Tăiați rădăcina felii mici.

Puneți-le în vasul robotului cu lama S. Adăugați cățeii de usturoi decojiți.

Mixați câteva minute, până când ingredientele se mărunțesc bine.

Transferați compoziția într-un borcănel de sticlă.

Adăugați scorțișoara și mierea.

Amestecați bine, cu o lingură de lemn.

Compoziția obținută trebuie să fie ca o pastă.

Citește și – Usturoi cu ghimbir și miere la borcan – protector natural împotriva bolilor

Mod de administrare

Se consumă câte 1 linguriță, de 2 ori pe zi.

Administrarea se face cu o oră înainte de masă, pentru ca rata de asimilare să fie mai bună.

Cura durează 30 zile. După o pauză de 12 zile, se poate repeta.

Păstrați amestecul de ghimbir cu miere și scorțișoară în borcanul închis, la frigider.

Beneficiile ingredientelor

Ghimbirul a câștigat mult în popularitate la noi în ultimii ani.

Multe din beneficiile asociate cu consumul lui au fost confirmate științific.

O recenzie publicată în anul 2019 în jurnalul „Complementary Therapies in Medicine” a concluzionat că ghimbirul este un remediu medicinal promițător.

Este utilizat de sute de ani în sistemele de medicină tradițională din China și India.

Locuitorii acestor regiuni l-au folosit de-a lungul timpului în dureri de cap, răceli, osteoartrită, dureri musculare, boli nervoase, dureri de dinți, gingivită și astm.

Cercetările recente au arătat că ghimbirul are proprietăți antioxidante, antiancerigene, imunomodulatoare, antibacteriene, antivirale, antifungice, anti-hiperglicemiante și anti-aterosclerotice.

A fost studiat recent pentru potențialul său în greața și vărsăturile induse de chimioterapie, pentru osteoporoză și dismenoree.

Citește și – Uleiul de ghimbir stimulează memoria – cum să îl prepari în casă

S-a dovedit benefic în sindromul metabolic, durerile de cap migrenoase, dureril articulare și artrita reumatoidă.

Ghimbirul poate atenua multe boli, datorită faptului că reduce markerii inflamatori și ai stresului oxidativ.

Scorțișoara are proprietăți antioxidante și antiinflamatoare.

La fel ca ghimbirul, acționează împotriva mai multor tipuri de microbi.

Este antidiabetică, anticancerigenă.

Favorizează scăderea colesterolului din sânge.

Combate bolile neurologice, precum Alzheimer și Parkinson.

Citește și  – Ceaiul de scorțișoară – 7 moduri prin care îți îmbunătățește sănătatea

Există două tipuri de scorțișoară pe piață: Ceylon și Cassia.

În scop terapeutic, este indicat să optați pentru scorțișoara Ceylon, deoarece este specia originală. Se numește „Cinnamomum zeylanicum”.

Aceasta se găsește de regulă la magazinele naturiste.

Cea din magazinele alimentare este scorțișoara scorțișoara chinezească (Cassia – „Cinnamomum aromaticum”) Aceasta are o concentrație mai mare de cumarină.

În doze mari, sau pe termen lung, poate provoca toxicitate.

Surse articol:

1. Melissa Mir, Elixir de tinerețe pentru o viață lungă și sănătoasă: https://www.youtube.com/watch?v=9O2HDIEXfvA&ab_channel=MelissaMir
2. Jalali M, Mahmoodi M, Moosavian SP, Jalali R, Ferns G, Mosallanezhad A, Imanieh MH, Mosallanezhad Z. The effects of ginger supplementation on markers of inflammatory and oxidative stress: A systematic review and meta-analysis of clinical trials. Phytother Res. 2020 Aug;34(8):1723-1733. doi: 10.1002/ptr.6638. Epub 2020 Mar 8. PMID: 32147845.
3. Huijuan Li, Yanan Liu, Dan Luo, Yuzhen Ma, Jie Zhang, Meixuan Li, Liang Yao, Xiue Shi, Xingrong Liu, Kehu Yang, Ginger for health care: An overview of systematic reviews, Complementary Therapies in Medicine, Volume 45, 2019, Pages 114-123, ISSN 0965-2299, https://doi.org/10.1016/j.ctim.2019.06.002 (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0965229919303504)
4. Rao PV, Gan SH. Cinnamon: a multifaceted medicinal plant. Evid Based Complement Alternat Med. 2014;2014:642942. doi: 10.1155/2014/642942. Epub 2014 Apr 10. PMID: 24817901; PMCID: PMC4003790.
5. Kawatra P, Rajagopalan R. Cinnamon: Mystic powers of a minute ingredient. Pharmacognosy Res. 2015 Jun;7(Suppl 1):S1-6. doi: 10.4103/0974-8490.157990. PMID: 26109781; PMCID: PMC4466762.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.