1-2 g. de spirulina pe zi reduc colesterolul, trigliceridele, greutatea corporală și alergiile

Articol bazat pe studii științifice

Spirulina se bucură de o atenție uriașă din partea cercetătorilor.

Această algă albastră-verzuie este atât de bogată în proteine și nutrienți încât a fost aleasă ca sursă de hrană pentru astronauți.

1-2 g. de spirulina pe zi reduc colesterolul, trigliceridele, greutatea corporala si alergiile

1-2 g. de spirulina pe zi reduc colesterolul, trigliceridele, greutatea corporala si alergiile: Macrovector

Spirulina – un fortfitian nutritiv remarcabil

Valoarea sa nutrițională este datorată:

• aminoacizilor esențiali (leucină, glutamat, aspartat, lizină, tirozină, fenilalalină, metionină)
• vitaminelor (B2, B3, B6, B12, acid folic, E)
• mineralelor (potasiu, fosfor, fier, magneziu, calciu)
• acizilor grași esențiali (acid palmitic, acid gama-linoleic, acid oleic, acid palmitoleic, acid stearic)
• antioxidanților (flavonoide, ficocianină, alloficocianină, carotenoide)

Citește și – Spirulina conține mai multe proteine decât carnea, și poate trata multe din bolile momentului

Ameliorează starea de anemie

Spirulina conține o cantitate mare de fier care poate reface nivelurile scăzute la pacienții cu anemie.

Un studiu pe animale apărut în 2009 a arătat că spirulina inhibă anemia și leucemia cauzate de intoxicarea cu plumb și cadmiu.

Un studiu publicat în 2020 în jurnalul „Nutrients” a arătat că fierul extras din microalge a ameliorat anemia la șoareci. Starea de anemie moderată a animalelor a fost provocată de o dietă bazată pe orez.

Spirulina poate fi un fortifiant nutritiv și pentru vârstnicii cu disfuncții imunologice (imunosenescență) și un istoric de anemie.

Cei 40 de participanți, cu vârsta de peste 50 de ani, au primit un supliment cu spirulină în fiecare zi, timp de 12 săptămâni.

La finalul tratamentului, concentrația hemoglobinei a crescut. Cele mai mari beneficii au fost constatate la femei.

Beneficiile spirulinei depășesc însă cu mult statutul de supliment alimentar.

Scade grăsimile din sânge – colesterolul și trigliceridele

Un studiu publicat în 2014 în „Journal of The Science of Food and Agriculture” a demonstrat că spirulina are efecte hipolipidemiante.

Studiul a fost unul de tip prospectiv, realizat pe 52 de adulți greci din Creta cu dislipidemie.

Participanții au consumat câte 1 g de spirulină pe zi, timp de 12 săptămâni.

La finalul perioadei de intervenție, autorii au observat o scădere a trigliceridelor de 16,3%, a colesterolului total de 10,1% și colesterolului LDL de 8,9%.

Cercetătorii au concluzionat că 1 gram de spirulină pe zi are efecte hipolipidemiante puternice.

O recenzie publicată în jurnalul „Clinical Nutrition” a confirmat aceste efecte.

Meta-analiza a arătat că spirulina produce o scădere notabilă a concentrației de colesterol total, colesterol LDL-C și trigliceride. În plus, crește nivelul colesterolului bun (HDL-C).

Previne ateroscleroza și bolile cardiovasculare

Conform unui studiu apărut în „Journal of Nutritional Science and Vitaminology”, spirulina poate preveni ateroscleroza și implicit bolile cardiovasculare.

Efectele sale anti-aterogene au fost investigate pe iepuri cu hipocolesterolemie indusă de o dietă bogată în grăsimi.

Nivelul trigliceridelor serice și colesterolului total au scăzut semnificativ.

După 2 luni, colesterolul LDL a scăzut cu 26,4% la grupul care a primit 1 g de spirulină pe zi și cu 41,2% la o doză de 5 g de spirulină pe zi.

Suplimentarea cu 1 sau 5% spirulină a dietei a scăzut suprafață intimă a aortei cu 32,2-48,3%.

Utilă pentru scăderea în greutate

Literatura științifică sugerează că spirulina poate fi utilă în curele de slăbire.

Citește și – Cura cu spirulină – benefică pentru persoanele supraponderale cu hipertensiune arterială

Alga reduce grăsimea corporală, circumferința taliei, indicele de masă corporală și apetitul, potrivit unei recenzii recente, publicată în 2020 în jurnalul „Open Heart”.

În plus, așa cum am văzut mai sus, îmbunătățește profilul lipidelor din sânge.

Atenuează alergiile (rinita alergică)

Un studiu pe 127 de persoane cu alergii a arătat că spirulina atenuează simptomele neplăcute.

2 grame de spirulină pe zi a redus secrețiile nazale (rinoreea), strănutul și mâncărimilor.

Spirulina are efecte antiinflamatoare, antioxidante și imunostimulatoare. Datorită lor, poate diminua inflamația căilor respiratorii.

Administrarea de capsule de 1 -2 g de spirulină pe zi a redus producția de citokine și simptomele de rinită alergică.

Surse articol:

1. Bhatnagar RS, Miller DD, Padilla-Zakour OI, Lei XG. Supplemental Microalgal Iron Helps Replete Blood Hemoglobin in Moderately Anemic Mice Fed a Rice-Based Diet. Nutrients. 2020 Jul 27;12(8):2239. doi: 10.3390/nu12082239. PMID: 32727043; PMCID: PMC7468699.
2. Simsek N, Karadeniz A, Kalkan Y, Keles ON, Unal B. Spirulina platensis feeding inhibited the anemia- and leucopenia-induced lead and cadmium in rats. J Hazard Mater. 2009 May 30;164(2-3):1304-9. doi: 10.1016/j.jhazmat.2008.09.041. Epub 2008 Sep 20. PMID: 18976856.
3. Gao F , Guo W , Zeng M , Feng Y , Feng G . Effect of microalgae as iron supplements on iron-deficiency anemia in rats. Food Funct. 2019 Feb 20;10(2):723-732. doi: 10.1039/c8fo01834k. PMID: 30664135.
4. Mazokopakis EE, Starakis IK, Papadomanolaki MG, Mavroeidi NG, Ganotakis ES. The hypolipidaemic effects of Spirulina (Arthrospira platensis) supplementation in a Cretan population: a prospective study. J Sci Food Agric. 2014 Feb;94(3):432-7. doi: 10.1002/jsfa.6261. Epub 2013 Jul 10. PMID: 23754631.
5. Serban MC, Sahebkar A, Dragan S, Stoichescu-Hogea G, Ursoniu S, Andrica F, Banach M. A systematic review and meta-analysis of the impact of Spirulina supplementation on plasma lipid concentrations. Clin Nutr. 2016 Aug;35(4):842-51. doi: 10.1016/j.clnu.2015.09.007. Epub 2015 Sep 25. PMID: 26433766.
6. Cheong SH, Kim MY, Sok DE, Hwang SY, Kim JH, Kim HR, Lee JH, Kim YB, Kim MR. Spirulina prevents atherosclerosis by reducing hypercholesterolemia in rabbits fed a high-cholesterol diet. J Nutr Sci Vitaminol (Tokyo). 2010;56(1):34-40. doi: 10.3177/jnsv.56.34. PMID: 20354344.
7. Selmi C, Leung PS, Fischer L, German B, Yang CY, Kenny TP, Cysewski GR, Gershwin ME. The effects of Spirulina on anemia and immune function in senior citizens. Cell Mol Immunol. 2011 May;8(3):248-54. doi: 10.1038/cmi.2010.76. Epub 2011 Jan 31. PMID: 21278762; PMCID: PMC4012879.
8. DiNicolantonio JJ, Bhat AG, OKeefe J. Effects of spirulina on weight loss and blood lipids: a review. Open Heart. 2020 Mar 8;7(1):e001003. doi: 10.1136/openhrt-2018-001003. PMID: 32201580; PMCID: PMC7061888.
9. Finamore A, Palmery M, Bensehaila S, Peluso I. Antioxidant, Immunomodulating, and Microbial-Modulating Activities of the Sustainable and Ecofriendly Spirulina. Oxid Med Cell Longev. 2017;2017:3247528. doi: 10.1155/2017/3247528. Epub 2017 Jan 15. PMID: 28182098; PMCID: PMC5274660.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.