Cardiacii trebuie să evite apa minerală și afumăturile – prof. Constantin Milică

Persoanele cu boli cardiace trebuie să acorde mai multă atenție dietei.

Regimul alimentar este o unealtă importantă pentru controlul hipertensiunii arteriale și a riscului cardiovascular.

Cardiacii trebuie sa evite apa minerala si afumaturile – prof. Constantin Milica

Cardiacii trebuie sa evite apa minerala si afumaturile – prof. Constantin Milica: Freepik.com

Prof. dr. Constantin Milică recomandă cardiacilor să consume alimente cu un conținut scăzut de calorii și sare.

Trebuie să știți că din categoria produselor cu sodiu fac parte și apele minerale.

ALIMENTE INTERZISE ÎN DIETA CARDIACILOR

Murăturile, produsele din carne procesată și produsele afumate sunt de asemenea dăunătoare dacă aveți probleme cu inima.

Aceste alimente nu sunt doar bogate în sare, ci au și un efect favorizant de depunere a colesterolului în pareții arteriali.

Citește și – 4 plante care tonifică inima și protejează sistemul cardiovascular de boli

Carnea roșie, carbohidrații rafinați, sucurile, dulciurile și produsele cu mult zahăr, sare și grăsimi trans pot fi servite doar ocazional.

Gustările ambalate, alimentele conservate, produsele de tip fast-food și produsele de panificație procesate au de regulă cantități mari de sodiu.

Din lista alimentelor interzise fac parte:

× grăsimile de origine animală
× organele de animale (ficat, rinichi, creier)
× peștele oceanic
× afumăturile
× mezelurile
× conservele
× murăturile
× gălbenușul de ou
× lactatele și brânzeturile grase și sărate
× condimentele iuți
× prăjiturile rafinate
× cafeaua
× apele minerale bogate în sodiu

O DIETĂ BUNĂ POATE REDUCE DRASTIC RISCUL DE BOLI CARDIOVASCULARE

Studiile pe populații au arătat în repetate rânduri că dietele bogate în fructe și legume au un rol profilactic în ceea ce privește bolile cardio-metabolice.

Cea mai bună alimentație pentru cardiaci este cea care include o varietate de fructe, legume, verdețuri, cereale integrale, nuci, semințe și grăsimi sănătoase.

Acest tip de dietă reduce riscul de boli de inimă cu 31%, riscul de diabet cu 33% și riscul de accidente vasculare cerebrale cu 20%, potrivit unui studiu apărut în „Journal of Nutrition” în 2012.

Din rândul dietelor cu cele mai bune rezultate în bolile cardiace și metabolice face parte dieta mediteraneană.

Citește și – Dieta mediteraneană ne apără de diabet, boli de inimă, cancer și depresie – ghid practic

Studiile au arătat că grăsimile bune pe care aceasta le furnizează exercită un efect protector la pacienții cu boli cardiovasculare.

Cu alte cuvinte, scad riscul de evenimente cardiovasculare cu potențial fatal.

Aceste grăsimi bune sunt uleiul de măsline, nucile și avocado. Ele îmbunătățesc sănătatea inimii și ajută la controlul greutății.

Atunci când mâncați mai multe fructe și legume, veți reduce automat aportul de sodiu și veți crește aportul de potasiu.

Păstrarea unui raport optim între aceste minerale este foarte important pentru reglarea tensiunii arteriale și prevenirea afecțiunilor cardiovasculare.

ALIMENTE BENEFICE PENTRU CARDIACI

Dintre alimentele care pot influența în bine starea persoanelor cu boli de inimă menționăm:

morcov, țelină, sfeclă, hrean, varză, broccoli, spanac, salată verde, pătrunjel, mărar, ceapă, usturoi
mere, pere, struguri, zmeură, banane, lămâie, grepfrut, pepene verde, rodie

CONSUMAȚI CEAPĂ ȘI USTUROI

Fitoterapeutul Constantin Milică subliniază importanța consumului de ceapă și usturoi la cardiaci.

Ceapa fluidizează fluxul sangvin și previne cheagurile de sânge.

Usturoiul scade tensiunea arterială, reglează colesterolul și protejează vasele sangvine și celulele de daunele radicalilor liberi.

Studiile au arătat că acesta reduce acumularea de plăci în artere.

Dr. Milică recomandă câte o cură de 2 săptămâni pe lună cu usturoi. Pe durata curei se consumă câte 1 cățel de usturoi, de 3 ori pe zi.

Acesta se înghite cu apă, ca o pastilă. Administrarea se face cu jumătate de oră înaintea maselor principale.

În celelalte 2 săptămâni ale lunii se pot include în dietă câte 40 g de drojdie nutrițională pe zi.

Deosebit de benefice sunt borșul crud de tărâțe, fulgii de ovăz, și oțetul de mere natural.

IMPORTANȚA POSTULUI

Pacienții cu dureri provocate de cardiopatia ischemică ar trebui să respecte cele două zile de post din cursul săptămânii.

În aceste zile de „descărcare” și curățire a organismului se pot consuma fructe și legume proaspete.

Citește și – Dieta de slăbit cu crudități 7 zile

Evitarea abuzului de tutun și alcool este de asemenea foarte importantă pentru menținerea sănătății sistemului cardiovascular.

EVITATEA CONFLICTELOR ȘI SUPĂRĂRILOR

Cardiacii trebuie să aloce un timp suficient somnului de noapte, odihnei și activităților plăcute.

Se recomandă evitarea cu orice preț a conflictelor și supărărilor.

Stresul excesiv, anxietatea și stările tensionate agravează sănătatea persoanelor cu boli de inimă.

Plimbările în aer liber și mersul pe jos la pas vioi sunt strategii simple de îmbunătățire a sănătății inimii și a întregului organism.

Se impune scăderea greutății corporale la persoanele supraponderale sau obeze.

Surse articol:

1. Harvard T.H. CHAN, Preventing heart disease: https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/disease-prevention/cardiovascular-disease/preventing-cvd/
2. Providence, Three reasons a heart loves garlic: https://www.providence.org/news/uf/414540885
3. Dr. Constantin Milică, Nu consumați afumături și ape minerale dacă sunteți cardiac, Herbalrom: https://herbalrom.ro/nu-consumati-afumaturi-si-ape-minerale-daca-sunteti-cardiac/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.