Cele mai eficiente remedii pentru infecțiile intestinului gros și subțire – fitoterapeutul Todd Mansfield

Articol documentat științific

În acest articol veți găsi informații prețioase despre abordarea naturistă a infecțiilor intestinale.

Remediile prezentate mai jos sunt oferite de fitoterapeutul Todd Mansfield. Acesta face referire în mod special la infecțiile bacteriene ale intestinului subțire și gros.

Plante antimicrobiene eficiente in infectiile intestinale bacteriene

Plante antimicrobiene eficiente in infectiile intestinale bacteriene

INFECȚIILE INTESTINULUI SUBȚIRE ȘI GROS

Infecțiile bacteriene ale intestinului subțire sunt cunoscute sub numele de „suprapopularea bacteriană a intestinului subțire” sau, pe scurt, „SIBO”.

Infecțiile intestinului gros pot fi incluse în denumirea de „disbioză”, care se referă la o tulburare a microbiomului.

Această dereglare a florei intestinale nu poate duce decât la o predispoziție și mai mare pentru infecții.

TULBURAREA FLOREI INTESTINALE ȘI RISCUL DE INFECȚII

Disbioza provoacă nu doar afecțiuni intestinale, ci și afecțiuni extra-intestinale. Din rândul celor intestinale fac parte boala intestinală inflamatoare, sindromul intestinului iritabil și boala celiacă.

Câteva exemple de boli extra-intestinale declanșate de disbioză sunt: alergiile, astmul, sindromul metabolic, bolile cardiovasculare și obezitatea. Suprinzător, nu-i așa?

SIMPTOMELE UNEI INFECȚII COLONICE

Infecțiile intestinului gros se pot manifesta prin gastroenterită, dar și prin simptome atipice, precum infecții urinare recidivante sau pneumonie.

Balonarea de după masă, diareea, constipația, durerile stomacale, durerile de cap și iritabilitatea sunt de asemenea indicii subtile.

Tot mai multe date științifice converg asupra faptului că multe boli încep, realmente, în intestin.

LEGĂTURA DINTRE MICROBIOM, SISTEMUL IMUNITAR ȘI INFECȚII

Microbiomul colonic lucrează împreună cu sistemul imunitar la protejarea organismului de infecții.

Multitudinea bacteriilor prietenoase din intestin previn colonizarea și invazia patogenilor.

Totodată, are un rol important în metabolism. Furnizează nutrienți esențiali și vitamine și ajută totodată la extragerea energiei și nutrienților (acizi grași de lanț scurt, aminoacizi) din alimente.

Microbiota intestinală este esențială pentru diverse funcții vitale. De aceea ea contribuie la protejarea sănătății.

BACTERII CARE PROVOACĂ INFECȚII INTESTINALE

În topul patogenilor care provoacă infecții intestinale se află următoarele specii:

– Escherichia coli
– Klebsiella
– Enterobacter
– Salmonella
– Proteus
– Yersinia
– Shigella
– Citrobacter

Atunci când avem în vedere tratarea infecțiilor bacteriene, idealul este să găsim agenți care distrug doar bacteriile nocive. Nu și pe cele bune.

PLANTE CARE DISTRUG (DOAR) BACTERIILE PATOGENE

Antibioticele ucid deopotrivă bacteriile patogene și pe cele folositoare.

Scăderea numărului de probiotice poate duce la disbioză.

Din fericire, există remedii naturiste care acționează în mod selectiv.

Efectele lor antimicrobiene „ochesc la țintă”. Adică distrug doar bacteriile dăunătoare și nu și pe cele benefice.

USTUROIUL

Acest condiment se află pe primul loc în topul agenților antimicrobieni selectivi.

Combate o multitudine de bacterii, dar și virusuri.

Puterea lui antibiotică este cunoscută încă din anii ’50, când a fost utilizat împotriva Giardiei.

Citește și – Usturoiul – o adevărată comoară de vindecare

Persoanele care consumă usturoi crud în doze terapeutice se simt mai bine, spune fitoterapeutul Mansfield.

Usturoiul s-a dovedit eficient împotriva următoarelor tipuri de bacterii:

→ Pseudomonas
→ Proteus
→ Stafilococul auriu
→ E. coli
→ Salmonella
→ Micrococcus
→ Bacillus subtilis
→ Clostridium
→ Mycobacterium
→ Helicobacter

Usturoiul este de 10 ori mai puternic împotriva E. coli decât Lactobacillus casei.

Acesta este o bacterie lactică din propriul nostru intestin care acționează ca un microb benefic.

RODIA

Cojile de rodie sunt folosite în medicina indiană de mult timp ca agent antimicrobian.

Indienii macină cojile uscate de rodie, iar din pulberea obținută fac ceai (1 linguriță la 1 cană cu apă clocotită).

Ceaiul din coji de rodie calmează tractul gastrointestinal. Scade inflamația. Combate deranjamentele stomacale și diareea.

Academicianul Ovidiu Bojor menționează că scoarța de pe rădăcina și ramurile copacului de rodie era folosită în trecut contra paraziților intestinali.

Citește și – Nu aruncați cojile de rodie! Sunt o comoară în casă

Todd Mansfield recomandă de asemenea cojile de rodie împotriva infecțiilor intestinale.

Acestea conțin foarte multe taninuri (elagintainuri). Taninurile pătrund în peretele celular al bacteriilor.

Acești compuși, împreună cu acizii fenolici, împiedică creșterea excesivă a bacteriilor patogene din intestin.

Rodia conține de asemenea punicalagine care previn creșterea speciilor de E. coli, Pseudomonas aeruginosa, Stafilococul auriu și Clostridia.

Mai mult decât atât, aceste substanțe au efect probiotic. Contribuie la înmulțirea unor specii de bacterii intestinale benefice, precum Lactobacillus și Bifidobacterium.

Un studiu recent, publicat în noiembrie 2020 în jurnalul „Molecular and Cellular Biochemistry”, a arătat că extractul din coji de rodie combate și virusul SARS-CoV-2.

Acidul elagic, acidul galic, punicalagina și punicalina au demonstrat o activitate inhibitoare ridicată împotriva noului coronavirus.

CEAIUL VERDE

Dacă treceți în revistă multitudinea de studii efectuate pe ceaiul verde în ultimii ani veți ajunge la concluzia că ceaiul verde este un „super-aliment”.

Are încă multe beneficii nedescoperite încă.

Citește și – 7 motive „științifice” să bem ceai verde

Planta de ceai verde conține aminoacizi, proteine și carbohidrați. Însă impresionează prin bogăția de antioxidanți: flavanoli, flavandioli, flavonoizi, acizi fenolici, epicatechine și epigalocatechine.

30% din greutatea uscată a frunzelor este constituită din polifenoli.

Catechinele sunt principalii antioxidanți răspunzători pentru beneficiile ceaiului verde.

Aceștia reglează nivelul zahărului și colesterolului din sânge. Au de asemenea proprietăți anticancerigene.

În ceea ce privește flora intestinală, catechinele modulează bacteriile intestinale.

Consumul de ceai verde îmbunătățește funcția barierei intestinale. Experimentele pe animale au arătat că mărește producția de peptide antimicrobiene.

Galatul de epigalocatechină perturbă comunicarea dintre celulele bacteriene și biofilmul mai multor bacterii patogene.

Totodată, reduce secreția de factori virulenți ai unor specii de bacterii, precum E. coli.

Un studiu uman a arătat că 400 ml de ceai verde pe zi alterează în mod pozitiv microbiomul intestinal.

Totodată, previne migrarea bacteriilor și reduce inflamația prezentă de multe ori în afecțiunile intestinale.

PROBIOTICELE ȘI PREBIOTICELE

Deosebit de valoroase pentru sănătatea intestinală sunt probioticele, precum speciile de Lactobacillus și Saccharomyces boulardii.

La fel de importante sunt prebioticele. Acestea sunt substanțe care stimulează producția de bacterii bune din intestin și totodată reduc numărul bacteriilor patogene.

Utilizarea lor în prevenirea și tratarea infecțiilor intestinale bacteriene este crucială.

Câteva exemple de prebiotice sunt:

– inulina
– fructooligzaharidele
– galactooligozaharidele
– lactuloza
– forme selecte ale amidonului rezistent

ALȚI AGENȚI ANTIMICROBIENI NATURALI

La lista plantelor de mai sus se adaugă plantele bogate în uleiuri esențiale. Acestea ajută la tratarea infecțiilor bacteriene.

Cele mai eficiente s-au dovedit:

• oregano
• cimbrul
• rozmarinul
• chimenul negru (negrilica)

Surse articol:

1. Todd Mansfield, How to treat bacterial infections: a holistic approach, Byron Herbalist: https://www.byronherbalist.com.au/bacterial-infection/how-to-treat-bacterial-infections-a-holistic-approach/#natural-treatments-for-bacterial-infections-a-holistic-approach
2. Carding S, Verbeke K, Vipond DT, Corfe BM, Owen LJ. Dysbiosis of the gut microbiota in disease. Microb Ecol Health Dis. 2015 Feb 2;26:26191: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4315779/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.