Nutrientul nr. 1 care crește colagenul din corp

Cu siguranță ați auzit în ultima vreme vorbindu-se despre colagen și importanța lui pentru oase.

Unele persoane apelează la suplimentele cu colagen pentru calmarea durerilor articulare puternice.

Nutrientul nr. 1 care creste productia de colagen din corp

Nutrientul nr. 1 care creste productia de colagen din corp: Stefamerpik – www.freepik.com

Decât să ingerăm colagenul din surse exterioare sau să dăm bani pe produsele costisitoare din farmacii, mai bine încercăm o metodă de a crește producția naturală de colagen a corpului.

Colagenul se află deja în corpul nostru. 35% din proteinele pe care le avem sunt de fapt colagen.

Până în prezent au fost identificate 28 de tipuri diferite de colagen.

COLAGENUL ESTE CONECTORUL ȚESUTURILOR DIN CORP 

Ce este colagenul? Este principala proteină care leagă țesuturile între ele.

Este matricea perfectă pentru piele, tendoane, oase și ligamente.

Colagenul acționează așadar ca un țesut conector, care ține totul bine legat în organism.

Se găsește în cartilaje, tendoane, ligamente, oase, dinți și piele.

Este de asemenea o componentă a ochilor, vaselor sangvine, intestinului, discurile coloanei vertebrale și mușchi.

Articulatii

Articulatii: Brgfx

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, producția de colagen încetinește.

Cu alte cuvinte, vom avea din ce în ce mai puțin colagen care să susțină integritatea structurală și diverse funcții fiziologice în corp.

Scăderea producției de colagen afectează oasele, mușchii, pielea și mucoasele.

Citește și – Cum să faci cremă cu gelatină pentru dureri de oase și riduri

Acest lucru se reflectă în durerile care apar la nivelul articulațiilor, dar și în ridurile care se formează pe piele.

Factori care contribuie la scăderea colagenului

Sunt câțiva factori (controlabili) care accelerează pierderea colagenului:

expunerea excesivă la soare
fumatul
abuzul de alcool
lipsa de mișcare fizică
lipsa de somn

Dr. Eric Berg spune există ceva care poate stimula corpul să fabrice mai mult colagen.

Acel ceva este cuprul.

NUTRIENTUL CARE STIMULEAZĂ PRODUCȚIA DE COLAGEN

Acest micronutrient are o acțiune directă asupra producției de colagen.

Previne pierderea colagenului.

Totodată, este implicat în producția elastinei.

Enzimele cu rol în formarea proteinelor au nevoie de cupru.

Citește și – Cum să faci colagen din picioare de găină – leac sigur pentru durerile de oase sau articulații

Simptomele deficitului de cupru

Deficitul de cupru afectează țesuturile și integritatea structurală a corpului.
Iată câteva semne ale acestui deficit:

curbarea excesivă a coloanei la nivelul zonei lombare (lordoză)
piele lăsată
piele îmbătrânită
hernii
articulații slăbite, firave
discuri spinale șubrede
vene varicoase
slăbiciune musculară

Citește și – Amestec de semințe pentru oase și articulații puternice – remediu casnic contra osteoporozei

CE BENEFICII ARE CUPRUL

Pe lângă faptul că susține producția de colagen, cuprul are și alte beneficii.

ajută la transportul fierului în corp (necesar în anemie)
susține imunitatea
reduce transpirația excesivă
încetinește grizonarea sau albirea părului
îmbunătățește echilibrul corpului în întuneric
reduce acidul uric
contribuie la eliminarea fluorului din corp
ajută la încălzirea picioarelor

ALIMENTE BOGATE ÎN CUPRU

Recapitulând, pentru îmbunătățirea producției de colagen trebuie să consumăm cupru.

Alimentele care ne asigură cel mai bun aport de cupru sunt:

organele de animale (ficatul, rinichii)
stridiile
crustaceele
ciupercile shiitake
semințele de susan

Cauzele deficitului de cupru

Din păcate, solul este din ce în ce mai sărac în minerale. În consecință, alimentele pe care le consumăm au puțin cupru.

Alte cauze ale deficitului de cupru sunt:

operația de bypass gastric
administrarea excesivă de acid ascorbic
administrarea excesivă de zinc
consumul exagerat de zahăr
aportul excesiv de fibre
abuzul de alcool

Citește și – Susanul – o sursă bogată de cupru, un mineral important pentru integritatea oaselor și țesuturilor

Surse articol:

1. Harvard T.H. Chan, Collagen: https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/collagen/
2. Marlyn Wu, Kelly Cronin, Jonathan S. Crane, Biochemistry, Collagen Synthesis, StatPearls: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK507709/
3. Gelse K, Pöschl E, Aigner T. Collagens–structure, function, and biosynthesis. Adv Drug Deliv Rev. 2003 Nov 28;55(12):1531-46. doi: 10.1016/j.addr.2003.08.002. PMID: 14623400.
4. Dr. Eric Berg, The nr. 1 nutrient to boost your collagen (not vitamin C): https://www.youtube.com/watch?v=tYB9CGGSwFM&ab_channel=Dr.EricBergDC

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.