30 g de pătrunjel pe zi mențin rezistența vaselor de sânge, previn accidentele vasculare cerebrale

Pătrunjelul are beneficii prea puțin cunoscute de cei care îl folosesc sporadic în bucătărie.

Tot mai mulți autori conchid asupra faptului că această verdeață are un rol mult mai important decât cel de ornament pentru mâncăruri.

30 g de patrunjel pe zi mentin rezistenta vaselor de sange, previn accidentele vasculare cerebrale

30 g de patrunjel pe zi mentin rezistenta vaselor de sange

Studiile recente au asociat consumul lui cu o sănătate mai bună a creierului, a inimii și a oaselor.

Pătrunjelul scade tensiunea arterială, glucoza și colesterolul din sânge

Pătrunjelul ajută la scăderea zahărului din sânge și este indicat diabeticilor.

Favorizează reducerea nivelului de colesterol și a tensiunii arteriale.

Este un aliment benefic pentru persoanele care au boli cardiovasculare.

Alte beneficii importante corelate cu pătrunjelul sunt: curățarea rinichilor, scăderea greutății corporale, protejarea vederii, combaterea anemiei și creșterea apărării antioxidante împotriva bolilor.

Citește și – Pătrunjelul scade zahărul din sânge (50 g pe zi!)

Oprindu-ne la efectele sale asupra sistemului cardiovascular, este important să spunem că pătrunjelul protejează inima.

Scade și previne oxidarea colesterolului LDL

Un studiu pe șobolani, publicat în jurnalul „BioMed Research International”, a comparat acțiunea hipocolesterolemiantă a carobului cu cea a semințelor de pătrunjel.

Rezultatele au arătat că pătrunjelul are o eficiență mai mare în scăderea colesterolului din sânge.

Activitatea hipolipidemiantă a pătrunjelului ar putea fi pusă pe seama următorilor compuși: glucozinolați, carotenoide, flavonoide, betalaine, fenoli și proteine din plante.

Frunzele de pătrunjel conțin 4 compuși care împiedică oxidarea colesterolului LDL. Acest lucru înseamnă evitarea depunerii acestuia pe pereții vaselor de sânge.

Alte studii sugerează că pătrunjelul poate fi o plantă medicinală valoroasă împotriva hipertensiunii arteriale și a bolilor cardiovasculare.

Crește rezistența vaselor sangvine

Cercetătorul și biologul român Eugen Giurgiu recomandă adăugarea pătrunjelului verde în hrana zilnică.

Autorul menționează în una din cărțile sale că acest obicei simplu poate ajuta la controlul tensiunii arteriale.

Pătrunjelul are efecte vasodilalatoare ușoare, diuretice și calmante.

„30 de grame de frunze de pătrunjel consumate zilnic ajută la menținerea elasticității și rezistenței pereților vaselor de sânge”.

Conținutul de vitamine din grupul B și acid folic împiedică îngroșarea pereților arteriali.

Consumat cu regularitate, pătrunjelul tonifică vasele de sânge mici și reduce fragilitatea capilarelor, datorită concentrației mari de vitamina C.

Mai mult decât atât, poate preveni accidentele vasculare cerebrale și echimozele.

Citește și – Banalul pătrunjel – curăță corpul de toxine, metale grele și poluanți

Pe lângă vitamina C și alți antioxidanți, pătrunjelul este o sursă bună de vitamina K. Aceasta este importantă pentru buna coagulare a sângelui și sănătatea sistemului cardiovascular.

Cumarina din pătrunjel contribuie și ea la prevenirea cheagurilor sangvine și bolilor cardiace.

„Persoanele cu vârsta de peste 35 de ani, dar și cele care consumă frecvent carne, grăsimi hidrogenate, prăjeli, ar trebui să consume măcar de 3 ori pe săptămână salată de pătrunjel, pentru a beneficia de efectele sale benefice asupra vaselor de sânge”.

Dr. Giurgiu recomandă cardiacilor și hipertensivilor să consume în mod deosebit linte cu pătrunjel.

Această asociere este una favorabilă inimii și vaselor de sânge.

Vitamina C din pătrunjel ajută la asimilarea fierului din linte.

Această vitamină este totodată esențială pentru detoxifierea și întărirea imunității organismului.

Citește și – Pătrunjelul stimulează și modulează sistemul imunitar, combate infecțiile și diverse boli 

Surse articol:

1. Eugen Giurgiu, Pătrunjelul, Cele mai folosite 17 plante pentru vindecare, Editura Meteorpress, 2019, pp. 150-165
2. Meenakshi Nagdeve, Sarah Pledger, Parsley: Nutrition, benefits and uses, Organic Facts: https://www.organicfacts.net/health-benefits/herbs-and-spices/health-benefits-of-parsley.html
3. El Rabey HA, Al-Seeni MN, Al-Ghamdi HB. Comparison between the Hypolipidemic Activity of Parsley and Carob in Hypercholesterolemic Male Rats. Biomed Res Int. 2017;2017:3098745: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5637854/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.