Rețetă de suc pentru tonifierea țesutului osos și a dinților

Frunzele legumelor de la care se consumă în mod prioritar rădăcina sunt deopotrivă de sănătoase.

Frunzele de morcov, frunzele de țelină, frunzele de sfeclă și cele de ridiche sunt nu doar comestibile, ci și benefice organismului.

Reteta de suc pentru tonifierea tesutului osos si a dintilor

Imagine cu titlu sugestiv: Freepik – www.freepik.com

Mikhail Tombak recomandă frunzele de ridiche neagră în asociere cu frunze de păpădie pentru întărirea oaselor și dinților la copii.

Beneficiile frunzelor de ridiche neagră 

Frunzele de ridiche neagră au un potențial antioxidant mult mai mare decât rădăcina, conform studiilor.

De asemenea, posedă niveluri mai mari de calciu, acid ascorbic și proteine decât bulbul.

Frunzele de ridiche conțin de asemenea compuși bogați în sulf.

Cercetătorii au descoperit că nu doar rădăcina de ridiche neagră ajută procesele de detoxifiere, ci și frunzele.

Acestea au efecte detoxifiante hepatice similare.

Un studiu apărut în „Journal of Functional Foods” a arătat că acestea induc expresia enzimelor detoxifiante în carcinomul hepatic uman.

Atât rădăcina, cât și frunzele sunt utilizate în medicina tradițională în tulburările stomacale, infecții urinare, afecțiuni hepatice și biliare, probleme cardiace și ulcer.

Iată câte motive bune să nu aruncați frunzele de ridiche la gunoi.

Puteți face din ele salate, le puteți căli sau le puteți transforma în suc.

Sucul din frunze de ridiche neagră ajută la tonifierea sistemului osos.

Autorul rus Mikhail Tombak îl consideră un remediu bun pentru adulții și copiii care suferă de osteomalacie.

Această afecțiune duce la înmuierea anormală a dinților și a țesutului osos.

Ostemalacia este provocată de multe ori de un deficit sever de vitamina D.

La copii și tineri, înmuierea oaselor poate duce la curbarea sau îndoirea lor. Mai ales a celor de la nivelul picioarelor.

Adulții cu ostemalacie sunt mai predispuși la fracturi osoase.

Tratamentul constă în refacerea nivelului optim de vitamina D și calciu.

Acești nutrienți sunt esențiali pentru creșterea și menținerea oaselor puternice.

Citește și – 5 alimente surprinzătoare pentru sănătatea oaselor 

Rețetă de suc pentru tonifierea țesutului osos

Ingrediente

  • 90 g de frunze de ridiche neagră
  • 90 g de frunze de păpădie
  • 280 g de morcovi

Mod de preparare

Stoarceți frunzele și morcovii prin storcătorul electric. Combinați sucurile obținute și împărțiți amestecul în două rații.

Prima porție se consumă dimineața, iar a doua seara.

Frunzele de păpădie sunt la rândul lor bogate în calciu. Conțin de asemenea vitamina K, magneziu, potasiu, mangan, zinc, seleniu, fosfor și fier.

Studiile sugerează că consumul de verdețuri bogate în vitamina K ajută la prevenirea pierderii osoase.

Păpădia susține sănătatea oaselor și prin conținutul de inulină, Vitamina C și alți antioxidanți.

În plus, au un efect de alcalinizare în corp, ajutând la scăderea acidității care poate duce la pierderea mineralelor și slăbirea oaselor.

Morcovii conțin vitamina K, fosfor și calciu. Acești nutrienți contribuie la păstrarea sănătății oaselor și prevenirea osteoporozei.

Furnizează de asemenea fosfor, vitamina A, potasiu, acid folic și fibre.

Conținutul de vitamina C susține producția de colagen, o componentă importantă pentru țesutul conjunctiv.

Citește și – Pătrunjelul are potențial terapeutic în cancer, tumori, diabet, boli de oase

Surse articol:

1. Manivannan A, Kim JH, Kim DS, Lee ES, Lee HE. Deciphering the Nutraceutical Potential of Raphanus sativus-A Comprehensive Overview. Nutrients. 2019;11(2):402. Published 2019 Feb 14. doi:10.3390/nu11020402
2. Mayo Clinic, Ostemalacia: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/osteomalacia/symptoms-causes/syc-20355514
3. Divya Jacob, Suyog Uttekar, What are the benefits of eating radishes? Medicine.Net: https://www.medicinenet.com/what_are_the_benefits_of_eating_radishes/article.htm
4. Heal with Food, Black spanish radish: health benefits of its roots, leaves and juice: https://www.healwithfood.org/health-benefits/black-spanish-radish.php#ixzz7NgrNCVYt
5. Mikhail Tombak, Rețeta sucului din frunze de ridiche neagră, Cum să trăim 150 de ani, Editura Paralela 45, Pitești, 2017, p. 180
6. Rachel Link, Ansley Hill, Adrienne Seitz, 13 emerging health benefits of dandelion, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/dandelion-benefits#TOC_TITLE_HDR_14
7. Irma Jennings, Why these weeds make your bones strong, Food for healthy bones: https://food4healthybones.com/blog/why-these-weeds-make-your-bones-strong/
8. Megan Ware, Imashi Fernando, What are the health benefits of carrots? Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/270191

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.