Efectele suprinzătoare ale ghimbirului asupra creierului

Efectele benefice ale ghimbirului asupra digestiei și durerilor sunt arhicunoscute.

Un organ și mai interesant asupra căruia această plantă acționează pozitiv este creierul nostru.

Efectele suprinzatoare ale ghimbirului asupra creierului

Efectele suprinzatoare ale ghimbirului asupra creierului

Efectele suprinzătoare ale ghimbirului asupra creierului

Sunt cel puțin șapte căi prin care consumul de ghimbir susține sănătatea cerebrală.

Protejează creierul de daunele radicalilor liberi

Cercetătorii au identificat peste 100 de compuși bioactivi în rădăcina ghimbirului.

Jumătate din aceștia sunt antioxidanți. Cei mai cunoscuți sunt gingerolii și shogaolii.

10-gingerol și 6-shogaol exercită o acțiune protectoare la nivelul creierului împotriva radicalilor liberi.

Aceste molecule pot cauza stres oxidativ dacă cresc la niveluri mari.

Stresul oxidativ este asociat cu vătămarea celulelor corpului, inclusiv a celor din creier.

Mai mult ca oricare alt organ, creierul este extrem de vulnerabil la stresul oxidativ. De ce? Pentru că celulele cerebrale au nevoie de o cantitate mare de oxigen.

Radicalii liberi excesivi pot afecta structurile din interiorul celulelor creierului și provoca moartea lor.

În consecință, crește riscul de maladii neurodegenerative, precum Alzheimer sau Parkinson.

Citește și – Busuiocul protejează celulele creierului împotriva demenței

Combate depresia

Un rol foarte puțin cunoscut al ghimbirului este acela de antidepresiv.

Se pare că acest aliment reglează compușii chimici din creier asociați cu depresia.

Mai exact, crește nivelul a doi mesageri chimici: serotonina și dopamina.

Acești neurotransmițători sunt responsabili pentru starea de bine.

Depresia este o tulburare a dispoziției care dă tristețe și lipsă de interes. Persoanele depresive au de regulă concentrații scăzute de serotonină și dopamină.

Serotonina a fost supra-numită „hormonul fericirii”. Ea stabilizează dispoziția și starea de spirit.

Este de asemenea importantă pentru somn și digestie.

Dopamina este hormonul „stării de bine”. Ea este eliberată în momentele în care simțim plăcere.

Îmbunătățește memoria și atenția

Ghimbirul influențează inclusiv funcțiile cognitive. În tradiția arabă, ghimbirul este întrebuințat ca agent de întărire a memoriei.

Studiile au arătat că extractul din rădăcină de ghimbir sporește memoria. Acest efect se datorează faptului că apără creierul de stresul oxidativ.

Unele cercetări susțin că suplimentele cu ghimbir ajută nu doar memoria de lucru, ci și atenția sau timpul de reacție.

Experții asociază aceste beneficii cu gingerolii și shogaolii prezenți în rădăcina de ghimbir.

Previne „diabetul creierului”

Gingerolii din ghimbir previn complicațiile diabetului, mai ales la nivel neuronal.

Maladia Alzheimer poate fi asemănată cu diabetul, în sensul că celulele creierului devin incapabil să absoarbă zahărul, care este principala sa sursă de energie.

Citește și – Nucile mențin creierul tânăr și activ la bătrânețe

Protejează împotriva neurotoxicității

Un alt beneficiu al ghimbirului asupra creierului este că îl protejează împotriva toxicității produse de monoglutamatul de sodiu.

Acest potențator de aromă este inclus în multe produse alimentare. Ingerat în cantități mari, el poate stimula în mod excesiv celulele creierului, perturba activitatea lor.

Celulele cerebrale supra-stimulate devin suprasolicitate și pot muri.

Combate oboseala suprarenală

Consumul de ghimbir ajută la creșterea nivelurilor de energie și modulează nivelurile de cortizol și alți hormoni de stres.

Ghimbirul poate fi asociat cu ginkgo biloba sau ginseng împotriva oboselii suprarenale.

Reduce durerea de migrenă

Datorită efectelor antiinflamatoare, compușii din ghimbir pot ameliora inflamația implicată în durerile de cap tip migrenă.

Un studiu din 2013 sugerează că ghimbirul acționează la fel ca Sumacta, un medicament prescris în migrene.

Un avantaj al ghimbirului este că nu are efecte secundare grave.

Citește și – Ghimbirul te scapă de migrene și durerile de cap într-o oră! (cum să îl folosești)

Traducere din: Joanne Washburn, 7 Ways ginger benefits your bran, Food.News: https://www.food.news/2021-12-22-7-benefits-of-ginger-for-the-brain.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.