Mineralul „minune” pentru oase și durerile articulare

Bazat pe studii științifice

Cu siguranță ați auzit că atunci când ai dureri articulare ele pot fi semnul unui deficit de minerale.

Calciul și magneziul sunt cele mai des recomandate în această problemă.

Mineralul-minune pentru oase si durerile articulare

Mineralul-minune pentru oase si durerile articulare: Dr. Eric Berg

Dr. Eric Berg spune că cel mai bun mineral pentru articulațiile dureroase este de fapt borul.

Îl recomandă celor care suferă de diferite forme de artrită, precum osteoartrită sau artrită reumatoidă.

Un studiu a arătat că borul a produs o ameliorare de 71% a durerilor articulare.

Ce este borul?

Borul nu este un mineral major, ci un microelement.

Denumire de „micro” face referire la faptul că organismul are nevoie de el în cantități mai mici decât în cazul mineralelor.

Seleniul și iodul sunt de asemenea microelemente. Cu toate acestea, importanța lor în organism este crucială.

Același lucru se poate spune și despre bor.

Citește și – Borul – un mineral important pentru oase și creier

Ce rol are borul în corp

O recenzie publicată în anul 2020 în „Journal of Trace Elements in Medicine and Biology” a arătat că are un rol important în numerose funcții biologice:

  • metabolismul calciului
  • metabolismul vitaminei D
  • metabolismul hormonilor steroizi sexuali
  • creșterea și menținerea țesutului osos

Este considerat un nutrient esențial, din următoarele motive:

  • ajută la creșterea și menținerea oaselor
  • îmbunătățește procesul de vindecare a rănilor
  • îmbunătățește utilizarea estrogenului, testosteronului și vitaminei D
  • crește absorbția magneziului
  • reduce nivelul de biomerkari inflamatori (ex. proteina C-reactivă, TNF-alfa)
  • crește nivelul enzimelor antioxidante (ex. SOD)
  • protejează împotriva stresului oxidativ indus de pesticide și a toxicității provocate de metalele grele
  • îmbunătățește activitatea electrică a creierului, performanța cognitivă și memoria de scurtă durată la vârstnici
  • influențează formarea și activitatea unor biomolecule-cheie
  • previne și ajută la tratarea cancerului de prostată, cervical, pulmonar, limfom multiplu, limfom non-Hodgkin
  • atenuează efectele adverse ale chimioterapiei.

Reduce inflamațiile

Borul este un cofactor enzimatic. Este implicat în metabolismul unor enzime și minerale.

Ajută în mod special la producerea de cortizol.

Cortizolul este un agent antiinflamator. Acesta este motivul pentru care pacienților cu artrită sau artrită reumatoidă li se prescrie deseori un tratament cu prednison.

Prednisonul înseamnă cortizol. Acest medicament este un glucocorticoid cu efect imunosupresor și antiinflamator, prescris în afecțiunile reumatice și respiratorii (ex. astm).

Menține densitatea minerală osoasă

Borul este benefic în perioada de menopauză la femei.

Acest microelement crește nivelul de hormoni steroizi estrogen și testosteron.

Dezechilibrele hormonale care apar la menopauză pot duce la osteoporoză.

Borul este un element protector în acest sens. Acesta ajută la menținerea densității osoase și tonifierea oaselor.

Totodată, borul îmbunătățește absorbția calciului și magneziului în oase.

Un alt rol al borului este acela de a ajuta la metabolizarea vitaminei D.

Citește și – 5 alimente surprinzătoare pentru sănătatea oaselor 

Combate infecțiile fungice

Puțini știu că acest microelement are proprietăți antimicrobiene.

Dr. Berg spune că borul este un antibiotic natural. Datorită efectului antifungic, poate fi util în ciuperca unghiei piciorului.

Administrarea acestui microelement a fost asociată cu îmbunătățirea sistemului nervos central și creșterea imunității.

Au fost semnalate de asemenea efecte pozitive la nivelul metabolismului hepatic în urma aportului de bor.

Doza zilnică recomandată

Borul este un supliment ieftin, fără efecte secundare.

S-a demonstrat că 3 mg de bor pe zi susțin sănătatea oaselor.

Această doză menține o densitate minerală osoasă adecvată.

Este indicată persoanelor:

  • cu osteopenie sau la risc de osteopenie
  • cu osteoporoză
  • cu osteoartrită
  • celor care nu consumă suficiente fructe și legume
  • cu cancer la sân, la prostată sau la plămâni.

Efectele benefice ale borului nu apar la doze mai mici de 3 mg pe zi.

Cercetătorii consideră că inclusiv 3 mg pe zi este o doză mult mai mică decât doza de 10 mg de bor pe zi recomandată de EFSA (Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară).

Dr. Berg recomandă persoanele cu osteoartrită sau artrită reumatoidă să ia câte 6 mg de bor pe zi.

Citește și – Trei plante la care poți apela în caz de dureri articulare și reumatice

Surse articol:

1. Dr. Eric Berg, Aching Joints? This „Miracle Mineral” could end your suffering: https://www.youtube.com/watch?v=ZWrMhU577SY&ab_channel=Dr.EricBergDC
2. Rondanelli M, Faliva MA, Peroni G, Infantino V, Gasparri C, Iannello G, Perna S, Riva A, Petrangolini G, Tartara A. Pivotal role of boron supplementation on bone health: A narrative review. J Trace Elem Med Biol. 2020 Dec;62:126577. doi: 10.1016/j.jtemb.2020.126577. Epub 2020 Jun 6. PMID: 32540741: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32540741/
3. Khaliq H, Juming Z, Ke-Mei P. The Physiological Role of Boron on Health. Biol Trace Elem Res. 2018 Nov;186(1):31-51. doi: 10.1007/s12011-018-1284-3. Epub 2018 Mar 15. PMID: 29546541: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29546541/
4. Pizzorno L. Nothing Boring About Boron. Integr Med (Encinitas). 2015 Aug;14(4):35-48. PMID: 26770156; PMCID: PMC4712861: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26770156/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.